זה שלה: ליל ניצחה 1:2 את אנז'ה וזכתה באליפות אחרי עשור

שחקני ליל חוגגים | LOIC VENANCE/AFP via Getty Images

הקבוצה של גאלטייה עמדה בלחץ, כבשה פעמיים כבר במחצית בזכות ג'ונתן דייויד ובוראק יילמאז וניצחה 1:2. פ.ס.ז' גברה 0:2 על ברסט כשאמבפה הבקיע וניימאר החמיץ פנדל, אך זה לא עזר לפוצ'טינו שסיים רק במקום השני

(גודל טקסט)

כבר שנים שלא זכרו בצרפת מחזור סיום עונה כה מרתק, כשהפער בין המוליכה ליל לסגניתה פריז סן ז'רמן צומצם לנקודה. בסופו של דבר הקבוצה של כריסטוף גאלטייה עמדה בלחץ ועם 0:2 על אנז'ה הוכתרה לאלופת צרפת בפעם הרביעית בתולדותיה ולראשונה מזה עשור. פריס סן ז'רמן ניצחה 0:2 את ברסט אך הבשורות מהמגרש השני לא הגיעו. מונאקו מעדה עם 0:0 נגד לאנס אך שמרה על המקום השלישי והכרטיס לליגת האלופות שכן ליון, במשחק הפרידה של ממפיס דפאי, נכנעה 3:2 לניס.

ברסט – פריז סן ז'רמן 2:0

הקבוצה של מאוריסיו פוצ'טינו תיאלץ להסתפק בזכייה בגביע בלבד. ניימאר, שנעדר מהגמר נגד מונאקו, שב ל-11 אך החמיץ פנדל בדקה ה-19 כשסיפק בעיטה רשלנית והכדור חמק החוצה. כשבמשחק המקביל ליל כבר הוליכה, הלחץ הלך וגבר אחרי שער עצמי של הקשר רומן פבר בדקה ה-37 – הרגיע.

היתרון הדחוק נשמר עד לדקה ה-71, אז קיליאן אמבפה, מי אם לא הוא, הבקיע שער נוסף – ה-27 שלו בליגה, יותר מכל אחד אחר וה-42 בכל המסגרות ב-47 משחקים בלבד. החלוץ קיבל כדור עומק נפלא, עקף את השוער, מעד אך גלגל לרשת לאחר מכן בקלילות. אמבפה, שזכה בפעם השלישית ברציפות בתואר מלך שערי הליגה, יקווה להמשיך בכושר הנפלא שלו ביורו.

אמבפה. עונה אדירה שלו לא הספיקה | FRED TANNEAU/AFP via Getty Images

אנז'ה – ליל 2:1

כבר בדקה העשירית החלוץ ג'ונתן דויד העלה את האורחת ליתרון סופר-חשוב כשסיים בקור רוח מול השוער. ההמשך היה של החלוץ הטורקי הוותיק, בוראק יילמאז שהכפיל את היתרון בתוספת הזמן של המחצית הראשונה מהנקודה הלבנה וכבש את שערו ה-16 העונה. ללא ספק מהמצטיינים של ליל בדרך לתואר. שער מצמק של המארחת בתוספת הזמן (אנג'לו פולגיני כבש בנגיחה נהדרת) לא פגע בחגיגות האדירות.

עבור אנז'ה שסיימה את העונה במקום ה-13, היה מדובר בערב מרגש גם כן – מאמנה סטפן מולין נפרד לאחר לא פחות מעשור על הקווים – המאמן עם הרצף הארוך בחמש הליגות הבכירות.

בוראק יילמאז | LOIC VENANCE/AFP via Getty Images

ליון – ניס 3:2

הקבוצה של רודי גרסיה קיבלה הזדמנות אדירה לעלות למקום השלישי בעקבות ה-0:0 של מואנקו מול לאנס, אך ברגע האמת קרסה מול קבוצת מרכז הטבלה. ליון עלתה ליתרון מהיר בדקה ה-14 לאחר בישול של ממפיס דפאי לקרל טוקו אקמבי, קספר דולברג איזן בדקה ה-26, אך חמש דקות לסיום המחצית הראשונה היתרון חזר למארחת אחרי בישול נוסף של דפאי לטוקו אקמבי. כאמור, ניס הייתה זו שאמרה את המילה האחרונה והותירה את ליון שנה שנייה ברציפות מחוץ לליגת האלופות לאחר שערים של חסן קמארה (50) ו-וויליאם סאליבה (57). 

ממפיס דפאי | JEFF PACHOUD/AFP via Getty Images

לאנס – מונאקו 0:0

הקבוצה של ניקו קובאץ' חוזרת לליגת האלופות אחרי שנתיים. מונאקו רשמה משחק שני ברציפות ללא שער, יחד עם גמר הגביע, מחזה די נדיר העונה, בטח כאשר וויסאם בן ידר, קווין פולאנד ואלכסנדר גולובין שיחקו יחד. גם ססק פברגאס עלה מהספסל אך לא הצליח לעזור. האורחת איימה 19 פעמים אל עבר השער אך לשמחתה ליון מעדה.

נאנט – מונפלייה 2:1

אכזבה גדולה למארחת שלא הצליחה לנצל את העובדה שברסט פגשה את פ.ס.ז'. אפילו נקודה ביתית הייתה מספיקה לה כדי להישאר בליגה אך בעקבות ההפסד סיימה במקום ה-18 בטבלה ותשחק במבחנים נגד טולוז. אנדי דלור ממונפלייה החמיץ פנדל אך גאטן לבורדה הבקיע (30). רנדל קולו השווה כעבור שלוש דקות אך דלור, שהחמיץ את הפנדל – אמר את המילה האחרונה בדקה ה-76.

תוצאות נוספות: שטרסבורג – לוריין 1:1, סנט אטיין – דיז'ון 1:0, ראן – נים 0:2, ריימס – בורדו 2:1, מארסיי – מץ 1:1.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי