כל האצטדיון הריע, ראיקוביץ' ביקש תמונה: הבכורה ההיסטורית של ליאו מסי

פרדראג ראיקוביץ' שוער ריימס מצלם את ליאונל מסי, שחקן פריז סן ז'רמן, כשהוא מחזיק את הבן שלו | צילום מסך, מתוך שידור הטלוויזיה

הכוכב הארגנטינאי שיחק לראשונה במדי פריז סן ז'רמן: גם הקהל המקומי וגם בשורות היריבה ידעו להעריך את הרגע המרגש. הבקשה של ראיקוביץ' הפכה לוויראלית בכל העולם

(גודל טקסט)

זה כנראה אחד החילופים הכי דרמטיים שידע הכדורגל העולמי בתקופה האחרונה: בדקה ה-66 למשחק בין פריז סן ז'רמן לריימס במסגרת המחזור הרביעי בליגה הצרפתית, ליאונל מסי החליף את ניימאר ומי שנחשב לאחד הכדורגלנים הטובים בהיסטוריה ערך הופעת בכורה בפ.ס.ז' ושיחק לראשונה בקריירה בקבוצה שהיא לא ברצלונה.

ליאונל מסי, פריז סן ז'רמן
עדיין לא נראה מציאוצי. מסי | רויטרס
ליאונל מסי מחבק את ניימאר בכניסתו לבכורה, פריז סן ז'רמן
רגע סמלי. מסי מחבק את ניימאר | צילום מסך, מתוך שידור הטלוויזיה

כידוע, מסי עזב הקיץ את בארסה אחרי יותר מ-20 שנה במועדון מקטאלוניה, ועבר לסגנית אלופת צרפת ולכסף הגדול של בעליה מקטאר. הארגנטינאי, שחתם לשנתיים בפ.ס.ז', עלה לדשא וזכה לתשואות חמות מכל הקהל באצטדיון של ריימס – גם כמובן מהאוהדים המקומיים, שידעו להעריך את הרגע המרגש. זה כמובן היה גם רגע סמלי, כי מסי נכנס למשחק כשהוא לובד את החולצה מספר 30, כשגם בהופעת הבכורה שלו במדי בארסה הוא לבש את החולצה 30, והחליף כוכב ברזילאי עם החלצה מספר 10 (פעם רונאלדיניו, הפעם ניימאר).

ליאונל מסי, פריז סן ז'רמן מול ריימס
לא הקלו עליו. מסי | רויטרס

מסי לא הותיר רושם מיוחד בדקות שלו על המגרש, מ-21 המסירות של מסי, 20 היו מדויקות, אבל למעשה לא היה צורך ביכולת שיא שלו, מאחר שקיליאן אמבפה כבש צמד והבטיח לפ.ס.ז' את הניצחון 0:2. בסיום הוא הודה לאוהדי פ.ס.ז' שליוו את הקבוצה מהבירה, חתם על שלט של הקהל המקומי, שוחח עם תיירי הנרי – ואפילו שוער ריימס פרדראג ראיקוביץ' ניגש אליו עם הבן שלו, נתן לו אותו וצילם אותו ביחד עמו.

הדבר כמובן סחט לא מעט תגובות ברשתות החברתיות, כשרבים ציינו כיצד "אפילו שחקני ריימס היריבה ביקשו להצטלם עם מסי". בזמן שאשתו של ראיקו (שוער מכבי תל אביב לשעבר, כזכור) העלתה את התמונה עצמה וכתבה "תודה לך ליאו", ברחבי העולם לגלגו על הבקשה של השוער הסרבי ליריבו, אך כמובן יכלו להבין אותה. "לא בכל יום אתה פוגש חייזר", כתב העיתונאי טנקרדי פאלרמי.

גם מאמן פ.ס.ז' מאוריסיו פוצ'טינו התייחס לבכורה של מסי: "היה כיף לראות אותו עולה על הדשא ונוגע בכדור. הוא מביא הרבה שקט לקבוצה. היה חשוב שהוא התחיל טוב עם ניצחון. הוא שמח פה, ומחובר לקבוצה. זה היה הגיוני לא לפתוח איתו". על קבלת הפנים החמה והתשואות שקיבל באצטדיון: "היה נהדר לשמוע את זה ולראות את זה – מהאוהדים שלנו אבל גם מאוהדי ריימס. הנוכחות שלו מביאה אופטימיות, ואפשר לחוש את זה בקרב כל השחקנים".