די מריה: "מסי לא אוהב שמתייחסים אליו כמו חייזר"

אנחל די מריה, ליאונל מסי | אימג'בנק GettyImages, Agustin Marcarian - Pool/Getty Images

הארגנטינאי התראיין במולדתו וסיפר: "מסי מסתובב עם מי שמתייחס אליו כשווה". על התקופה במנצ'סטר יונייטד: "הספרה שבע לא עניינה אותי. ואן חאל המאמן הכי גרוע שהיה לי"

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

לפני שנבחרת ארגנטינה תחל את דרכה בפגרת הנבחרות הנוכחית, בה תפגוש את ונצואלה, ברזיל ובוליביה במסגרת מוקדמות המונדיאל, אנחל די מריה התראיין לאתר "TYC" המקומי ושפך אור על לא מעט נושאים מרתקים.

כזכור, ארגנטינה זכתה הקיץ בקופה אמריקה לראשונה מאז 1993, כאשר די מריה הבקיע את שער הניצחון בגמר שקבע 0:1 על ברזיל. במהלך הטורניר, שחקנה של פריז סן ז'רמן נע בין ההרכב הפותח לספסל, גם בגלל מצבו הבריאותי, ובראיון הוא סיפר על ההתרחשות מאחורי הקלעים לפני המשחק: "המאמן ליאונל סקאלוני דיבר איתי ואמר לי שהוא לא יודע אם להציב אותי בהרכב או לא. הוא שאל אותי איך אני מרגיש ואמרתי לו שאני צריך לשחק. אמרתי שאם אצטרך שיגררו אותי בסוף המשחק, אז שיגררו אותי".

אנחל די מריה שחקן נבחרת ארגנטינה עם הגביע
כבש את השער בגמר. אנחל די מריה עם גביע הקופה אמריקה | רויטרס

בניגוד לסקאלוני, לדי מריה יש זכרונות קצת פחות טובים מקודמו בתפקיד, חורחה סמפאולי. מאמנה של מארסיי כיום הדריך את ארגנטינה במונדיאל 2018, אז ה"אלביסלסטה" הודחו בשמינית הגמר בידי צרפת. הדרום אמריקאים העפילו בקושי רב משלב הבתים, ועל כך אמר די מריה: "אחרי משחק אחד במונדיאל הוא השאיר אותי על הספסל. בהפסד לקרואטיה במשחק השני אפילו לא קמתי להתחמם"

"במשחק האחרון בשלב הבתים נגד ניגרה הייתי צריך לשחק כי הנבחרת הייתה בדרך לקטסטרופה. סמפאולי אדם מוזר, הוא התחיל את דרכו בצורה טובה עם כולם וסיים בצורה רעה. הייתה לנו קבוצה שהייתה יכולה להגיע יותר רחוק, אבל שיחקנו נגד צרפת. כשחזרתי לפריז, קיליאן אמפבה אמר לי ש'נדפקנו' כאשר היינו צריכים לשחק נגדם. זה היה הוגן אם היינו עפים בבתים כי לא היינו טובים".

למרות הביקורת על סמפאולי, די מריה בחר במאמן אחר כגרוע בקריירה שלו: "הבעיה שלי במנצ'סטר יונייטד הייתה המאמן. לואי ואן חאל היה המאמן הגרוע ביותר בקריירה שלי. הייתי כובש או מבשל וביום שאחרי הוא היה מראה לי מסירות לא מדויקות שלי. הוא לא אהב ששחקנים היו שווים יותר ממנו".

לואי ואן חאל מאמן מנ'צסטר יונייטד
"המאמן הגרוע שהיה לי". לואי ואן חאל | אימג'בנק GettyImages

בעונת 2014-15, היחידה שלו במנצ'סטר יונייטד, די מריה לא הותיר חותם גדול במיוחד, על אף שקיבל את הספרה 7 היוקרתית, שהשתייכה בעבר לאגדות המועדון כמו ג'ורג' בסט, דייויד בקהאם, אריק קנטונה וכריסטיאנו רונאלדו: "לא היה לי אכפת מהמספר. בהתחלה דיברו איתי הרבה על זה, אבל זו רק חולצה. כשהגעתי לריאל מדריד הספרה 11 הייתה תפוסה, אז בחרתי ב-22. בפריז נתנו לי לבחור, אז בחרתי במספר 11. ביונייטד הם פשוט נתנו לי את הספרה שבע, לא הייתי יכול לבחור".

אנחל די מריה, מנצ'סטר יונייטד
עונה שירצה לשכוח. אנחל די מריה במנצ'סטר יונייטד | אימג'בנק GettyImages, Matthew Lewis

עוד לפני הקדנציה הקצרה באנגליה, הארגנטינאי בילה ארבע עונות בריאל מדריד. במהלך הראיון הוא החמיא לכריסטיאנו רונאלדו ששיתף איתו פעולה, אך כאשר נשאל על חמשת השחקנים איתם הכי נהנה לשתף פעולה במהלך הקריירה, הפורטוגלי לא נכלל, כמו גם ניימאר ואמבפה. כצפוי, די מריה בחר בחברו ליאונל מסי במקום הראשון, אך במקום השני הוא הפתיע ובחר במרקו וראטי: "הוא שייך לטופ של הטופ". את החמישייה השלימו זלאטן איברהימוביץ', לוקה מודריץ' וטוני קרוס, על אף שהאחרון שיחק איתו פעמים בודדות, שכן הגרמני הצטרף לריאל מדריד באותו הקיץ שדי מריה עזב.

לסיכום, די מריה התייחס לחברות העמוקה עם ליאונל מסי ועל החלום שהתגשם עם הגעתו לפ.ס.ז': "לשחק איתו באותה קבוצה זה הדובדבן שבקצפת. היו לי כמה הזדמנויות להגיע לברצלונה, ועכשיו אני יכול לראות את מה שהוא עושה בכל יום, ולא רק כשאנחנו מגיעים לנבחרת. אני מתייחס אליו כמו שהוא רוצה שיתייחסו אליו. הוא לא אוהב את ה'שואו', בגלל זה הוא מסתובב עם אנשים שנוח לו איתם ושהוא מסתדר איתם, אנשים שמתייחסים אליו כשווים וגורמים לו להרגיש ככה. אם אתה מתייחס אליו כמה שהוא, חייזר, הוא לא אוהב את זה. הוא אוהב לחוות דברים, לאכול על האש, ליהנות ולצחוק".