פריז סן ז'רמן הביסה 0:4 את קלרמון, אנדר הררה עם צמד

אנדר הררה שחקן פריז סן ז'רמן | רויטרס

בהיעדרם של מסי, ניימאר ורבים אחרים, הקשר הספרדי הפתיע והפך למלך שערי הליגה יחד עם אמבפה שכבש ובישל. 0:2 למארסיי במונאקו

(גודל טקסט)

אין חדש בצרפת גם אחרי המחזור החמישי, כשפריז סן ז'רמן הביסה הערב (שבת) 0:4 את העולה המפתיעה קלרמון ונותרה עם מאזן מושלם. מארסיי הציגה כישרון חדש ב-0:2 בחוץ על מונאקו. האלופה ליל הפסידה 2:1 ללוריין במשחק שפתח את המחזור בשישי.

פריז סן ז'רמן – קלרמון 0:4

גם בלי ליאונל מסי, ניימאר, לאנדרו פארדס, אנחל די מריה וקיילור נבאס שחזרו מאוחר ממשחקי הנבחרות, ועוד רשימת פצועים לא קצרה שכוללת בין היתר את סרחיו ראמוס ומרקו וראטי, פריז סן ז'רמן שמרה על המאזן המושלם. אנדר הררה ניצל את ההזדמנות לפתוח, כבש צמד בשני ריבאונדים (20 ו-31) והפך למלך שערי הליגה המפתיע, יחד עם קיליאן אמבפה שנהנה מבישול של יוליאן דראקסלר וחגג גם הוא את השלישי שלו העונה בדקה ה-55. אידריסה גיי נגח את הרביעי בחלוף 10 דקות, ג'אנלואיג'י דונארומה שמר על שער נקי בהופעת הבכורה שלו בפ.ס.ז' וגם המגן החדש נונו מנדס קיבל דקות ראשונות. קלרמון, שהדהימה עם שמונה נקודות בארבעת המחזורים הראשונים, חסרה את כוכבה מוחמד באיו וספגה הפסד ראשון העונה מול קבוצה שהוציאה 940 מיליון יורו על הסגל שלה, לעומת 10 מיליון בלבד שהיא הוציאה.

קיליאן אמבפה שחקן פריז סן ז'רמן
גם לו יש שלושה שערים. קיליאן אמבפה | רויטרס

מונאקו – מארסיי 2:0

בהיעדרו של ארקדיוש מיליק הפצוע וגם ללא דימיטרי פאייה המורחק, חורחה סמפאולי הפתיע עם הצבתו בחוד של במבה דיינג בן ה-21, שהחזיר בגדול עם שערי בכורה בליג 1. אחרי שנעצר פעמיים בקורות, דיינג שבר את מלכודת הנבדל בפעם השלישית והכניע את אלכסנדר נובל בדקה ה-37. אמין האריט, שערך בכורה במדי מארסיי, בישל לסנגלי את השער השני בדקה ה-60 והנחיל למונאקו הפסד בית שני ברציפות.

במבה דיינג שחקן מארסיי
אחרי שתי קורות הגיעו גם שני שערים. במבה דיינג | רויטרס

לוריין – ליל 1:2

אלופת צרפת יצאה לפגרת הנבחרות לאחר שהשיגה את ניצחון הבכורה שלה בליגה רק במחזור הרביעי, וקיוותה להראות התאוששות לאחר פתיחת העונה המקרטעת שלה. עם זאת, למארחת היו תכניות אחרות וכבר בדקה ה-7 עלתה ליתרון משער של ארמנד לוריינט. ליל קיבלה פנדל אותו הצליח בוראק יילמאז להמיר לשער שוויון (25), אך לא הצליחה להשיג שער נוסף.

מי שכן הצליחה לכבוש, היא לוריין, כאשר מבשל השער הראשון טרם מופי הניגרי, כבש את שער הניצחון של המארחת בדקה ה-87, והותיר את ליל מאוכזבת כאשר היא במקום העשירי, עם חמש נקודות בלבד מתוך 15.

שחקן ליל בוראק יילמאז
שחקן ליל בוראק יילמאז | אימג'בנק GettyImages, Eurasia Sport Images

משחקי יום ראשון:

מונפלייה – סנט אטיין
בורדו – לאנס
ברסט – אנז'ה
מץ – טרואה
ראן – ריימס
נאנט – ניס
ליון – שטרסבורג