ניס ממשיכה להרשים, ליון טיילה, ניצחון ראשון לאוסקר גרסיה

קספר דולברג (מימין) עם אמין גואירי שחקני ניס חוגגים שער | רויטרס

דולברג וגואירי העניקו לניס 0:2 בנאנט והיא עדיין לא ספגה שער, בואטנג ושאקירי ערכו בכורה ב-1:3 של ליון על שטרסבורג, 0:2 לריימס על ראן

(גודל טקסט)

המחזור החמישי בצרפת ננעל הערב (ראשון) עם 1:3 של ליון על שטרסבורג. ניס המשיכה להרשים עם 0:2 בנאנט, אוסקר גרסיה השיג ניצחון בכורה כמאמן ריימס, גם טרואה עם ניצחון ראשון ובורדו במקום האחרון אחרי הפסד ביתי 3:2 ללאנס לאחר דרמת VAR בתוספת הזמן. סנט אטיין איתה מתחת לקו האדום בעקבות הפסד 2:0 במונפלייה.

נאנט – ניס 2:0

הקבוצה של כריסטוף גאלטייה ממשיכה להרשים והיא היחידה שעדיין לא ספגה שער בכל חמש הליגות הבכירות. אחרי קורה בכל צד במחצית הראשונה, קספר דולברג הדני העלה את ניס ליתרון בדקה ה-75 עם שערו השלישי העונה, ואחרי חמש דקות שותפו להתקפה אמין גואירי חגג את הרביעי שלו, הודות לבישול של חלוץ הרכש אנדי דלור שנכנס שתי דקות לפני כן. נאנט עם הפסד שלישי ברציפות.

ג'רום בואטנג שחקן ליון
תרם את חלקו בבכורה במדי ליון. ג'רום בואטנג | אימג'בנק GettyImages, Eurasia Sport Images

ליון – שטרסבורג 1:3

פטר בוס הציג לראשונה את ג'רדאן שאקירי (90 דקות ובישול) וג'רום בואטנג (29 דקות כמחליף וכרטיס צהוב) ורשם ניצחון שני ברציפות. מוסא דמבלה קיבל בדקה השמינית כדור ארוך מברונו גימראייש, השתלט בצורה נפלאה על החזה והפציץ בשמאל לחיבורים. קווין גמיירו כמעט השווה עבור שטרסבורג, אבל ג'ייסון דנאייר הרגיע בנגיחה אחרי קרן של שאקירי בדקה ה-64 והברזילאי לוקאס פאקטה נכנס כמחליף וחתם את התוצאה שלוש דקות לסיום. שטרסבורג צימקה בתוספת הזמן עם פנדל של חביב דיאלו, אבל נותרה עם ארבע נקודות בלבד במאזנה.

ואלר ז'רמן, שחקן מונפלייה
ואלר ז'רמן, שחקן מונפלייה | אימג'בנק GettyImages, PASCAL GUYOT

מונפלייה – סנט אטיין 0:2

ניצחון שני העונה למונפלייה. אחרי שבמחזור שעבר הפסידה 2:1 לאלופה ליל, היום היא העלתה את מאזנה לשבע נקודות הודות לניצחון ביתי על סנט אטיין, שעדיין מחפשת את ניצחון הבכורה שלה, רשמה הפסד שני ברציפות ונותרה עם שלוש נקודות מ-15 אפשריות. סטפי מאבידידי כבש ראשון בדקה ה-32, ואלר ז'רמן הכפיל את היתרון כעבור חצי שעה בהופעת הבכורה שלו וקבע 0:2 בסיום.

ראן – ריימס 2:0

אחרי שלוש תוצאות תיקו ושני הפסדים, לאוסקר גרסיה יש ניצחון בכורה כמאמן ריימס. זה קרה מול ראן, היריבה האהובה על קבוצתו בשנים האחרונות, שסופרת כבר שבעה מפגשי ליגה בלי ניצחון על ריימס. המארחת הציגה את גאטן לאבורד בהופעת בכורה, אבל הוגו אקיטיקה בן ה-19 הפתיע עם שער בכורה בדקה ה-26, פרדראג ראיקוביץ' והמשקוף מנעו שוויון ואנדרי קופי המחליף, גם הוא בן 19 ובמשחקו הראשון בליגה, סגר עניין במתפרצת בדקה ה-67.

משחקים נוספים

בורדו – לאנס 3:2
לבורדו: ריקרדו מנגאס (60), ז'אן אונאנה (88). ללאנס: גאל קאקוטה (39), פקונדו מדינה (43), פלוריאן סוטוקה (90+5 בפנדל)

ברסט – אנז'ה 1:1
לברסט: רומן פאבר (62 בפנדל). לאנז'ה: תומא מנגאני (78 בפנדל)

מץ – טרואה 2:0
לטרואה: ז'רסון רודריגס (50), קסאבייה שבאלרן (84)

נאנט – ניס (18:00)

ליון – שטרסבורג (21:45)

תוצאות סוף השבוע:

לוריין – ליל 1:2
פריז סן ז'רמן – קלרמון 0:4
מונאקו – מארסיי 2:0