אמבפה על החמצת הפנדל ביורו: "לא חיפשתי נחמה, רק רציתי לשכוח מזה"

שחקן נבחרת צרפת, קיליאן אמבפה | רויטרס

לאחר ששחקני נבחרת צרפת לא ניגשו אליו לאחר ההדחה מול שווייץ, הכוכב סיפר: "הם היו מאוכזבים, בחדר הלבשה כבר באו אליי". על מסי: "קל לשחק איתו, הוא 'השחקן', הכבוד שלו למשחק הופך אותו לאחד הגדולים ביותר"

(גודל טקסט)

קיליאן אמבפה ממשיך בסבב הראיונות לתקשורת הצרפתית, ולאחר שאתמול (שני) פורסם ב-RMC חלק מהראיון עם הכוכב, בו הוא הודה כי דרש הקיץ לעזוב לריאל מדריד, היום נחשף הראיון המלא שסיפק כמה כותרות נוספות.

הכוכב התייחס לפתיחת העונה של הקבוצה, שעד ההפסד לראן בסוף השבוע האחרון הייתה עם מאזן מושלם בליגה: "עשינו רכש נהדר, כל העולם ראה שפריז סן ז'רמן רוצה לתת לעצמה סיכוי לעמוד בכל המטרות שלה. כל השחקנים הגיעו בתאריכים אחרים. חלק הגיעו מאוחר מהנבחרות, חלק היו פצועים ובכושר לא טוב. עדיין אין לנו את כל השחקנים. עשינו את העבודה בליגה ובליגת האלופות אנחנו די מרוצים על הניצחון מול מנצ'סטר סיטי. אנחנו מתקדמים לאט לאט, מנסים להתכונן הכי טוב אפשר כדי להיות מוכנים לשלבים הקריטיים של העונה".

ליאונל מסי, קיליאן אמבפה, ניימאר, פריז סן ז'רמן
ליאונל מסי, קיליאן אמבפה, ניימאר, פריז סן ז'רמן | אתר רשמי, חשבון האינסטגרם של ניימאר

אל חוליית ההתקפה הנוצצת של אמבפה וניימאר הצטרף הקיץ ליאו מסי. הציוות עם שני הדרום אמריקאיים מאלץ את אמבפה לשחק בחוד ההתקפה ולא באגף: "אנחנו צריכים להסתכל על כל השחקנים .יש לנו את ניימאר ומסי שהם הרבה יותר יצירתיים ולא יכולים לשחק מקדימה לבד. אני גם כאן כדי לפנות שטחים עבורם, כדי שהם יתנו כדורים טובים. כשאתה משחק עם מסי וניימאר אתה יכול להיות מסוכן בכל עמדה. יש לנו חופש, אז אנחנו מחליפים מקומות בינינו הרבה פעמים. אני לא מספר 9 כמו לבנדובסקי, קבאני או איברהימוביץ'. אני שחקן שונה לחלוטין".

"מאוריסיו פוצ'טינו נותן לנו חופש, אך צריכים להישאר במסגרת הקבוצתית. צריך להיות מינימום של חופש כדי שנהיה שנוכל לנוע ולייצר מצבים. זה מה שמתבקש מאיתנו כדי לעשות את ההבדל, אך אנחנו צריכים להישאר במסגרת הקבוצתית, זה הכרחי אם אנחנו רוצים לזכות בתארים".

שחקני פריז סן ז'רמן קיליאן אמבפה, ניימאר מאוכזבים
אין בעיה ביחסים. אמבפה וניימאר | אימג'בנק GettyImages, Alex Grimm

לא פעם נצפו אמבפה וניימאר מתווכחים במשחקים של פ.ס.ז', אך הצרפתי טוען כי אלה דברים שנשארים על המגרש: "יש לי הרבה כבוד והערכה לניימאר, כשחקן וכאדם. אין לי בעיה איתו. עכשיו כשגם מסי כאן, יש הרבה יותר מצלמות אז צופים בנו גם כשאנחנו על הספסל או כשאנחנו יוצאים".

על שיתוף הפעולה עם מסי אמר אמבפה: "קל לשחק איתו. הוא 'השחקן'. הוא תמיד עושה את הדבר הנכון. אם צריך לעבור את כל שחקני הקבוצה היריבה ולהבקיע, הוא יעשה זאת. אם צריך פעולה בנגיעה אחת, גם את זה הוא יעשה. הכבוד שלו למשחק הוא מה שהופך אותו לאחד הגדולים בהיסטוריה, אם לא הגדול ביותר. לראות אותו בכל יום זה כבוד, צריך לנצור את ההזדמנות".

קיליאן אמבפה שחקן פריז סן ז'רמן
קיליאן אמבפה שחקן פריז סן ז'רמן | אימג'בנק GettyImages, Aurelien Meunier

אמבפה גם התייחס לבקשתו לעזוב לריאל מדריד בקיץ האחרון, והתייחס גם לשאלה אם עזיבת מולדתו תתן לו שקט מהתקשורת הצרפתית: "לאור השחקן שהפכתי להיות, אף פעם לא יהיה שקט. זה היה רצון שלי, מבחינתי זה אולי היה הזמן ללכת. ביקשתי לעזוב בסוף יולי, זה לא דלף. הם אמרו שהם לא יכולים לדמיין את הפרויקט בלעדיי ושהם לא רוצים למכור. כיבדתי את זה ואמרתי להם שאשאר אם הם לא רוצים למכור. הישארות? למדתי שהאמת של אתמול היא לא זאת של היום ולא של מחר. מישהו ידע שמסי יבוא לפ.ס.ז'? האמת היא שהקיץ רציתי לעזוב".

עם כריסטיאנו רונאלדו אמבפה טרם שיתף פעולה, אך הוא הודה כי הוא העריץ אותו כשהיה צעיר יותר ואף ציין ספורטאי נוסף כמושא להערצה: "כשאתה גדל אתה מעריץ אנשים גם בענפים אחרים. קראתי את הביוגרפיה של מייקל ג'ורדן וראיתי את הסדרה עליו".

קיליאן אמבפה, שחקן נבחרת צרפת, בועט פנדל נגד שוויץ
הפנדל שהוביל להדחה. אמבפה בנבחרת צרפת | רויטרס

כזכור, בשמינית גמר יורו 2020 אמבפה החמיץ את הפנדל המכריע ששלח את צרפת הביתה ואת שווייץ לשמינית הגמר. ברגעים הראשונים, אף שחקן מאלופת העולם לא ניגש כדי לנחם את אמבפה, וזה הצית במולדת שמועות על יחסים עכורים בינו לבין שאר שחקני הסגל, אך אמבפה דאג להרגיע ולהבהיר: "זה יצר הרבה שיח, העובדה שלא באו לנחם אותי. לי לא הייתה בעיה עם זה. כשהחמצתי את הפנדל רק רציתי ללכת לחדר ההלבשה. בשום שלב לא אמרתי לעצמי 'הם לא באו לנחם אותי'. רק רציתי ללכת הביתה ולשכוח מזה כמה שיותר מהר. לא חיפשתי תמיכה. גם הם מאוכזבים. כנראה הם לא חשבו במיידי לגשת אליי. הם חשבו על זה שהודחנו מהיורו ושאנחנו הולכים הביתה. בחדר הלבשה הם כבר באו אליי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי