כדורגל נשים: ליון זכתה בליגת האלופות אחרי 1:3 על ברצלונה

| GettyImages, Maja Hitij

לעיני יותר מ-40 אלף צופים בחגיגת כדורגל בטורינו, הצרפתיות זכו בתואר בפעם השמינית בתולדותיהן. אחרי פצצה לחיבורים, אדה הגרברג כיכבה עם שער ובישול

קבוצות: ליון
(גודל טקסט)
שחקניות ליון מניפות את הגביע אחרי הזכייה בליגת האלופות 2022
| GettyImages, Maja Hitij

קבוצת הנשים של ליון זכתה הערב (שבת) בליגת האלופות, אחרי שגברה 1:3 על ברצלונה בגמר שנערך בטורינו לעיני יותר מ-40 אלף צופים באצטדיון באיטליה. בזמן שבישראל נבחרת הנשים גוררת כותרות שליליות ומביכות, עשרות אלפי אוהדי כדורגל מצרפת ומברצלונה נסעו לטורינו למשחק, כשרבבות מאוהדי ברצלונה צפו ביחד במשחק במתחמים בעיר ונהנו מחווית כדורגל מהנה.

בסופו של דבר ליון הייתה זה שהניפה את הגביע בפעם השמינית בתולדותיה, שנה אחרי שברצלונה זכתה בתואר אחרי ניצחון מוחץ על צ'לסי. ליון, האלופה מ-2019, פתחה בצורה מוחצת את המשחק, והוליכה 0:3 עוד לפני ההפסקה. אמנדין הנרי כבשה שער אדיר כבר בדקה ה-6, כשהפציצה לחיבורים מ-30 מטר, והחלוצה אדה הגרברג הוסיפה שער בנגיחה (23) והנורבגית סידרה בישול לקטרינה מקריו 10 דקות לאחר מכן.

ברצלונה, שהפסידה רק פעם אחת העונה, נראתה חסרת אונים. אלקסיה פוטייאס צימקה במחצית ההשנייה והלחיצה את הצרפתיות, אבל בארסה לא הצליחה לנצל את שאר ההזדמנויות שהיו לה וירדה מאוכזבת. מאמן ליון סוניה בומפסטור הפכה לראשונה שזוכה בתואר גם כמאמנת וגם כשחקנית.

"ברצלונה הייתה מדהימה", פרדנה מקאריו ליריבה, "אני פשוט מאושרת שהצלחנו לפתוח בצורה כזאת ולכבוש שלושה שערים מוקדמים במחצית הראשונה, זה ממש עזר, היינו הקבוצה שהופיעה בזמן ונהנתה מהניסיון".