אמבפה: "כולם ידעו שרציתי לעזוב בקיץ שעבר, אך דברים השתנו"

play
קיליאן אמבפה, שחקן פריז סן ז'רמן | רויטרס
ניימאר חוגג עם ליאו מסי בחדר ההלבשה את הזכייה של פריז סן ז'רמן באליפות 00:26

כוכב פ.ס.ז' דיבר אחרי שהחליט להישאר: "לא אעשה מעבר לתפקידי כשחקן, מסי וניימאר אמרו שיכבדו כל החלטה. חלמתי ללבוש את החולצה של ריאל מדריד ומודה להם שעשו הכל כדי לצרף אותי. כצרפתי אני חולם להציב את הליגה הזאת בטופ"

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

הסאגה הגדולה של השנים האחרונות בכדורגל העולמי הגיעה לסיומה בשבת, כאשר קיליאן אמבפה החליט לסרב לריאל מדריד ולחתום על חוזה חדש לשלוש שנים בפריז סן ז'רמן. יומיים לאחר שנפל הפור, הכוכב הצרפתי קיים מסיבת עיתונאים בה הסביר מדוע בחר להישאר עד 2025 בעיר האורות, הסמוכה לעיירת מולדתו, בונדי.

שחקן פריז סן ז'רמן קיליאן אמבפה עם נאסר אל חלאיפי
תמה הסאגה. אמבפה עם אל חלאיפי | רויטרס

קיליאן אמבפה אמר בפתח דבריו: "זו הייתה החלטה קשה. רציתי לקחת את הזמן כדי לקבל את ההחלטה הטובה ביותר. אין לי בעיה עם לחץ, התמודדתי עם זה מגיל 14. כולם ידעו שרציתי לעזוב בקיץ שעבר וזו הייתה ההחלטה הנכונה לשעתה, עכשיו זה השתנה. צרפת זו המדינה שאני רוצה לגור בה, זו המדינה שלי ואני יודע מה אני יכול להביא לה. יש כאן משהו סנטימנטלי, המועדון רוצה לשנות הרבה דברים מבחינה ספורטיבית והסיפור שלי כאן לא נגמר".

"זה כבוד לשחק עם ליאונל מסי וניימאר", הוסיף אמבפה, "הייתה עונה קשה. מסי רק הגיע ולניימאר היו פציעות. אמרתי להם שההחלטה שאקבל תהיה אישית והם אמרו שיכבדו כל החלטה שלי".

קיליאן אמבפה, שחקן פריז סן ז'רמן
רוצה לשים את הליגה הצרפתית בטופ. אמבפה | רויטרס

בנוגע לידיעות כי הוא יקבל סמכויות של "מנהל מקצועי" ולקבל החלטות בנוגע לזהות המאמן ולשינויים בסגל אמר אמבפה: "אני נשאר שחקן כדורגל, לא אעשה מעבר לתפקיד הזה. את ההחלטה להישאר קיבלתי בשבוע שעבר. רציתי להפתיע, אבל בתור אדם מכובד גם רציתי להתקשר לנשיא ריאל מדריד פלורנטינו פרס ולהודיע לו. יש לי הרבה כבוד כלפי ריאל מדריד. הם עשו הכל כדי לצרף אותי ואני מודה להם. הייתה לי מחויבות להודיע להם באופן אישי. זו החלטה אישית ואני מתמקד בפרויקט החדש. אני לא יודע מה יקרה בעתיד ואיפה אהיה עוד שלוש שנים. פ.ס.ז' לא צריכה לשכנע אותי, זה כבוד לשחק כאן".

אמבפה הוסיף מסר לעבר אוהדי ריאל מדריד המאוכזבים: "תמיד חלמתי ללבוש את החולצה של ריאל. אני מודה לכם ומבין את תחושת האכזבה שלכם. אני מקווה שתבינו את ההחלטה שלי להישאר במדינתי. אני צרפתי, וכצרפתי יש לי חלום להמשיך ולהציב את הליגה הצרפתית בטופ".

נאסר אל חלאיפי, נשיא פריז סן ז'רמן
הוסיף עקיצה לטבאס. אל חלאיפי | רויטרס

נשיא פריז סן ז'רמן, נאסר אל חלאיפי, הוסיף: "הישארותו חשובה למועדון, לליגה ולצרפת. ההחלטה שלו היא סימן, אנחנו השארנו את השחקן הטוב בעולם. הוא עמד במרכז הפרויקט שלנו מההתחלה והוא נשאר כי פריז נותנת לו את האפשרות להגשים את המטרות הספורטיביות שלו: לנצח. כסף זה לא הדבר הכי חשוב עבורו, יש קבוצה בספרד שיכולה לשלם לו הרבה יותר מאיתנו, הפרויקט הספורטיבי היה הדבר החשוב ביותר עבורו".

אל חלאיפי גם העביר מסר לעבר נשיא הליגה הספרדית, חאבייר טבאס, שהודיע כי ידווח לאופ"א על פ.ס.ז' והגדיר אותה "מסוכנת יותר מהסופרליג": "יש לי הרבה כבוד כלפי הליגה הספרדית, אך גם אנחנו ראויים לכבוד. יש לנו את השחקן הכי טוב בעולם וזה מה שחשוב. הדברים שטבאס אומר הם לא הבעיה שלי, אולי הוא מפחד שהליגה הצרפתית תהיה חזקה יותר מהספרדית. לה ליגה היא לא מה שהייתה לפני שלוש או ארבע שנים. אנחנו ממוקדים במועדון שלנו, בליגה שלנו ובשחקן הטוב בעולם".

קיליאן אמבפה שחקן פריז סן ז'רמן מול מונאקו
גם האקסית מרוויחה. אמבפה נגד מונאקו | רויטרס

מי שהרוויחה כלכלית מההחלטה של אמבפה היא קבוצתו הקודמת, מונאקו. חלק מהסעיפים בעסקה שהעבירה את אמבפה מהנסיכות לעיר הבירה, נכלל סעיף לפיו מונאקו תקבל מפ.ס.ז' 35 מיליון אם הוא יחתום על חוזה חדש או יימכר לקבוצה אחרת. לאור העובדה שהשחקן לא עבר קבוצה בהעברה חופשית, הסעיף הופעל והפריזאים יעבירו את הסכום לקבוצה שסיימה במקום השלישי בליגה הצרפתית.