נחשפה ההצעה לגביע העולם לקבוצות, הגדולות תומכות

ליאו מסי עם כריסטיאנו רונאלדו
ליאו מסי עם כריסטיאנו רונאלדו | טוויטר

פיפ"א מקווה להחליף את גביע הקונפדרציות בטורניר שיכלול את 24 הקבוצות הטובות בעולם, מהן 12 מאירופה כשבין השאר באיירן מינכן, מנצ'סטר סיטי ויונייטד, ריאל מדריד וברצלונה כבר הביעו את תמיכתן. לתוכנית המלאה

(גודל טקסט)

הצעה החדשה של פיפ"א לקיום טורניר מונדיאל ל-24 קבוצות הופכת עם הזמן לרצינית יותר. הכוונה היא שהטורניר יחליף את גביע הקונפדרציות הנוכחי, ולפי כלי התקשורת "מארקה", "BBC", "גאזטה דלו ספורט" ו-"טיימס" זוהי התוכנית בנושא.

תחילה וחשוב מכל, חלק מהקבוצות הגדולות בעולם כבר הביעו את תמיכתן בתוכנית שתכניס לקופות המועדונים סכומי עתק. התחרות החדשה אמורה להיערך על פני שבועיים וחצי ביוני בכל שנה שלפני מונדיאל. לפי הידיעות האחרונות שפורסמו הבוקר (שלישי), ריאל מדריד, ברצלונה, יובנטוס, מנצ'סטר סיטי, מנצ'סטר יונייטד, פאריס סן ז'רמן ובאיירן מינכן תומכות בהצעה.

לפי הפורמט שהוצע ותכניותיו כבר הועברו הלאה לקראת ביצוע, 24 קבוצות יחולקו לשמונה בתים של שלוש. המנצחות של כל בית יעלו לרבע הגמר ומשם בשלבי נוקאאוט עד לגמר. החלוקה של מי תשתתף בטורניר תהיה לפני המפתח הבא: 12 קבוצות מאירופה, 4 מדרום אמריקה, שתיים מאסיה, אפריקה וצפון-מרכז אמריקה כל אחת ואליהו תצטרף המנצחת בפלייאוף בין נציגת אוקיאניה לדרום אמריקה, כך שניתן לומר שלדרום אמריקה תהיה נציגה חמישית לולא תתרחש סנסציה. בטורניר תהיה גם אלופת המדינה שתארח את הטורניר, והמדינה המארחת למעשה לא תהיה אותה מדינה שתארח את המונדיאל בשנה שלאחר מכן, כפי שנהוג בגביע הקונפדרציות.

פיפ"א לא רוצה שהטורניר יגרום לעייפות גדולה מדי לשחקנים ולכן קבעה אותו לשבועיים וחצי ובתים של שלוש קבוצות עם שני משחקים לכל קבוצה בלבד – בסך הכל 31 משחקים לכל אורך התחרות, הפיינליסטיות ישחקו חמישה משחקים בלבד. בפיפ"א טוענים שהעומס על הכוכבים הגדולים יירד בגלל שבארבע שנים הם משחקים במונדיאל ובגביע הקונפדרציות ושם יש יותר משחקים מבתחרות שהוצעה, כשגם נטען כי המדינה שתארח את התחרות לא תהיה מארחת המונדיאל, וכך טורנירים ינדדו ממקום למקום.


גם אלופת הפרמיירליג הביעה את הסכמתה לתחרות (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי