צפו בתקציר: ספרד גברה 1:2 על אנגליה בוומבלי, פציעה חמורה ללוק שואו

שחקני נבחרת ספרד חוגגים
שחקני נבחרת ספרד חוגגים | AFP

רודריגו עם בישול לסאול (13) ושער (32) הפך יתרון מוקדם של ראשפורד (11) לאחר בישול ענק של שואו, שהתנגש בקרבחאל בדקה ה-47 והורד מהמגרש על אלונקה. למרות משחק טוב, סאות'גייט פתח קמפיין ללא נקודות

(גודל טקסט)

בין אם אנגליה תשיג את הכרטיס של דרג A ליורו דרך ליגת האומות ובין אם לא, אם היא רוצה לעשות זאת היא תצטרך להתגבר על שני מכשולים: ההפסד הערב (שבת) 2:1 לספרד בוומבלי במחזור הראשון והפציעה המדאיגה של לוק שואו, שהיה בתקופה מעולה במנצ'סטר יונייטד ואחד המצטיינים על המגרש הערב.

שואו היה אחראי לשער הראשון, כשכבר בדקה ה-11 פרץ מצד ימין ומצא בכדור נפלא את מרכוס ראשפורד מול השער. אבל האופוריה של האנגלים לא נמשכה זמן רב, וכבר לאחר שתי דקות רודריגו בישל לסאול את השוויון. הקצב המשיך להיות מהיר ושתי הנבחרות היו קרובות להבקיע שער נוסף, אבל רק ספרד עשתה זאת. רודריגו התכבד הפעם בהבקעה והשלים את המהפך עם נגיחה בדקה ה-32, ואי אפשר היה לומר שלא הגיע לספרדים.

אנגליה עלתה למחצית השנייה בכוחות מחודשים, אבל לפני שהספיקה ליצור מצב הגיע הרגע המפחיד בו לוק שואו ודני קרבחאל התנגשו, והמגן האנגלי נחת על הדשא בלי לזוז. המשחק הופסק לדקות ארוכות, בהן הוזעק לדשא הצוות הרפואי. בלון חמצן ואלונקה הובאו, ושואו הורד לחדר ההלבשה לטיפול מהיר כאשר מוריניו מביט בדאגה מהיציע. דני רוז נכנס במקומו, אבל אנגליה לא התאוששה ולא הצליחה לחזור למשחק. הארי קיין, ג'סי לינגארד ודלה עלי תקפו שוב ושוב, אבל לא הצליחו לגבור על דויד דה חאה.

טיאגו אלקנטרה. קיבל את הקרדיט במקום סרג'י (AFP)
טיאגו אלקנטרה. קיבל את הקרדיט במקום סרג'י (AFP)

וכאמור, אם הפציעה של שואו גרמה ללא מעט דאגה באנגליה, המשחק גם הסתיים בהפסד ביתי שאחרי מונדיאל כמו שהיה לה מחק לא מעט חיוכים בממלכה. אנגליה הוגרלה לבית קשה בדרג A, וקיוותה לפתוח את הקמפיין עם ניצחון ביתי כדי שהיריבות יהיו אלה שרודפות אחריה ולא להפיך, אבל למרות היכולת הטובה איבדה את הריכוז לשני רגעים ותצטרך להתאמץ הרבה יותר במשחקים הבאים. בטח כשהנבחרת השלישית בבית היא קרואטיה.

ספרד, לעומת זאת, יכולה לחייך, הסגל של לואיס אנריקה נראה טוב, מחובר, לא נפל מההרכב החזק של אנגליה בשום שלב והשיג שלוש נקודות חוץ יקרות שבוודאי יתרמו בהמשך המפעל.

הרכבים
אנגליה: ג'ורדן פיקפורד, קיירן טריפייר, ג'ון סטונס, הארי מגווייר, ג'ו גומז, לוק שואו (דני רוז 53), ג'ורדן הנדרסון (אריק דייר 64), דלה עלי, ג'סי לינגארד, מרכוס ראשפורד (דני וולבק 94), הארי קיין.

ספרד: דויד דה חאה, דני קרבחאל, סרחיו ראמוס, נאצ'ו, מרקוס אלונסו (איניגו מרטינס 87), סרחיו בוסקטס, סאול, טיאגו אלקנטרה (סרג'י רוברטו 80), איסקו, רודריגו, יאגו אספאס (מרקו אסנסיו 68).

מהלך המשחק
דקה 1: השופט דני מקילי הוציא את המשחק לדרך בוומבלי.

הארי קיין מול הספרדים. קצב נהדר למשחק (Gettyimages)
הארי קיין מול הספרדים. קצב נהדר למשחק (Gettyimages)

דקה 11, אנגליה עולה ל-0:1: ההנגנה הספרדית נרדמה ולוק שואו ניצל את זה כדי לפרוץ מצד שמאל ולמסור כדור נפלא למרכוס ראשפורד, שכבש בנגיעה.

דקה 13, 1:1: ספרד ענתה כבר בהתקפה הבאה, כשרודריגו חדר לרחבה ומסר לסאול שהכניע את פיקפורד.

דקה 32, ספרד עולה ל-1:2: בעיטה חופשית של אלקנטרה הגיעה לראש של רודריגו, ומבשל השער הראשון השלים את המהפך.

דקה 47: לוק שואו התנגש בקרבחאל ונפצע בצורה שנראית קשה, המשחק הופסק לדקות ארוכות. צוותי עזרה ראשונה הוציאו אותו מהמגרש על אלונקה ומצבו לא נראה טוב. דני רוז נכנס במקומו

שואו מונשם על האלונקה. נתן בישול גדול אבל לא סיים את המשחק (Gettyimages)
שואו מונשם על האלונקה. נתן בישול גדול אבל לא סיים את המשחק (Gettyimages)

דקה 81: ראשפורד קיבל כדור נהדר מקיין וחדר לרחבה, דה חאה הגיב מצוין.

דקה 96: דה חאה השמיט כדור ודני רוז הגיע מהר וגלגל אותו פנימה, אבל השופט שרק לעבירה שלא היתה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי