צרפת רוצה ניצחון על הולנד במשחק הבית הראשון מאז הזכייה

אנטואן גריזמן
אנטואן גריזמן | Gettyimages

צפי ליציעים מלאים בסטאד דה פראנס במפגש הענקיות בליגת האומות מחר (21:45, ספורט2), דשאן: "אנחנו לא בכושר שיא". בהולנד מקווים להתעלות מדה יונג. במקביל: דנמרק שפתרה את הסכסוך עם השחקנים מארחת את וויילס

(גודל טקסט)
אלופת העולם צרפת רוצה ניצחון ראשון בליגת האומות, כשתארח מחר (ראשון) את הולנד בדרג A. משחק מסקרן נוסף יהיה בדרג B בין דנמרק לוויילס כאשר הדנים ישחקו סוף סוף עם הנבחרת הלאומית הרגילה שלהם.


דרג A
בית 1: צרפת – הולנד (21:45, שידור ישיר בספורט2)
הולנד לא עלתה לשני המפעלים הגדולים האחרונים, יורו 2016 ומונדיאל 2018, והיא פותחת קמפיין שלישי בתקווה להגיע ליורו 2020 עם המאמן החדש רונאלד קומאן, אחרי ניצחון במשחק ידידות 1:2 על פרו בו בעיקר התרכזה בפרידה מווסלי סניידר שפרש. צרפת חזרה לקרקע מהגביע העולמי עם תיקו 0:0 נגד גרמניה. אוליביה ז'ירו, שצפוי לשחק, לא כבש במונדיאל ובסך הכל לא הבקיע בעשרה משחקים רצופים בנבחרת. "לצערי הרב עמד נגדי שוער גדול, מנואל נוייר, כך שאני לא אשם לחלוטין", אמר ז'ירו אחרי השוויון עם הדי מאנשפט.


זה יהיה המשחק הראשון של הטריקולור ב"סטאד דה פראנס" אחרי הזכייה במונדיאל, והצרפתים רוצים לנצח עבור האוהדים שלהם. לפני המשחק יתקיים טקס מיוחד לכבוד הזכייה. שחקני צרפת הראו עייפות בסיום המשחק נגד גרמניה אבל דידייה דשאן מקווה שההתלהבות של האוהדים תסחוף את קבוצתו, שתתבסס שוב על השוער של פ.ס.ז' אלפונס אראולה שהצטיין נגד גרמניה בהופעה ראשונה בנבחרת. ל'אקיפ כתב שההופעה המצוינת שלו מול גרמניה הביאה מחמאות גדולות, אבל הוא יודע שהוגו לוריס יחזור בקרוב ויהיה השוער הראשון. יחד עם זאת, העיתון טוען שייתכן שינוי בהיררכיה של השוערים כאשר אראולה יהיה מעתה שוער שני וגם יקבל יותר דקות כשלוריס יחזור.


דשאן. עדיין לא החליט עם לערוך רוטציה (Gettyimages)
דשאן. עדיין לא החליט עם לערוך רוטציה (Gettyimages)


דשאן אמר לקראת המשחק: "חייבים להיות יותר מדויקים במשחק שלנו. לקראת סיום המשחק בגרמניה נגמרה לנו האנרגיה. ברור שזו רק תחילת העונה ואנחנו עוד לא בכושר שיא. עוד לא החלטתי אם לערוך רוטציה בין השחקנים, מכיוון שזה המשחק הראשון שלנו בסטאד דה פראנס אחרי המונדיאל". בנג'מין מנדי עשוי לעלות במקום לוקאס הרננדס כמגן, ואילו בלאז מטווידי עשוי לרדת לספסל.


בהולנד, וירג'יל ואן דייק קרא לנבחרת האורנג' לא לחשוש לשחק כדורגל נגד צרפת אך הודה: "אנטואן גרייזמן שחקן ענק. הדרך בה הוא מוצא מרווחים במשחק כדי להתברג אליהם מרשימה. כשהוא מאבד את הכדור הוא בדרך כלל נמצא במקום בו הוא יכול לתפוס אותו מחדש". הולנד התלהבה מהקשר הצעיר של אייאקס פראנקי דה יונג, שמועמד לברצלונה ורשם 21 מסירות מדויקות ומאזן של מאה אחוז מול פרו. קומאן אמר: "צרפת אלופת העולם ויש לכך סיבה. הם זכו בתואר גם בלי שהציגו כדורגל מבריק. אם אנחנו רוצים להתקדם חייבים לשחק נגד נבחרות כאלה".


צרפת ניצחה בארבעת המפגשים האחרונים בין הנבחרות כולל 0:4 במשחק האחרון ב-31 באוגוסט 2017 במוקדמות המונדיאל.


דה יונג. סטטיסטיקה נהדרת נגד פרו (האתר הרשמי)
דה יונג. סטטיסטיקה נהדרת נגד פרו (האתר הרשמי)


דרג B
בית 2: אוקראינה – סלובקיה (16:00)


בית 4: דנמרק – וויילס (19:00, שידור ישיר בספורט2)
הוולשים לא יזכו בשלוש נקודות מההפקר אלא יצטרכו להילחם עליהם, לאחר שאופ"א התערבה בנושא הסכסוך בין שחקני דנמרק וההתאחדות וביום חמישי נמצא פתרון זמני שיאפשר לנבחרת הרגילה לשחק. כזכור, למשחק הידידות נגד סלובקיה התייצבה נבחרת הקטרגל של דנמרק מחוזקת בשחקנים חובבים מהליגה השלישית והרביעית והפסידה "רק" 3:0. יו"ר ההתאחדות יאספר מולר אמר שהיו שיחות עם שחקני הנבחרת סימון קיאר ויאספר קוויסט והם הגיעו להסכם זמני בקשר להסדרים על בונוסים ושימוש בזכויות שמם. "נתתי את המילה שלי שהחוזה יישאר סודי. היו לנו שיחות טובות ועכשיו צריך לבנות את האמון מחדש", אמר.


הנבחרת הדנית קיימה רק אימונים בודדים למשחק בוויילס. מהעבר השני, הוולשים מתבססים על היכולת המצוינת של גארת' בייל ובאים אופטימיים אחרי ניצחון 1:4 על אירלנד במשחק הראשון במפעל. בייל כבש והעלה את מאזנו לחמישה משמונה שערים במשחקים רשמיים של וויילס בבית.


Five of Wales' last eight goals in competitive home matches have been scored by Gareth Bale

Will he be on target vs Republic of Ireland this evening? #WALIRLpic.twitter.com/YZpattkjAh

— Goal (@goal) 6 בספטמבר 2018


דרג C
בית 3: בולגריה – נורבגיה (19:00), קפריסין – סלובניה (21:45)


דרג D
בית 1: גיאורגיה – לטביה (19:00)


בית 4: מקדוניה – ארמניה (19:00), ליכטנשטיין – גיברלטר (21:45)


ידידות: גרמניה – פרו (21:45)
המשחק הוסט מפרנקפורט לאצטדיון של וולפסבורג בשל חשש שהאולטראס של פרנקפורט יעשו מהומות, כך פורסם בשבועון "דר שפיגל". הגרמנים רוצים לארח את היורו 2024 ולא מעוניינים להשאיר רושם רע על אופ"א לפני ההחלטה על המארחת ב-27 בספטמבר. גרמניה תשחק ללא לירוי סאנה, ששוחרר מהנבחרת להשתתף בלידת בתו. שחרורו מהנבחרת מסיבות אישיות גרר בתחילה שמועות ששוב יש לו בעיות, אחרי שבמונדיאל לא שותף ובמנצ'סטר סיטי נשלח ליציע על ידי פפ גווארדיולה, אבל הפעם יש לו סיבה לחגוג.


Incredibly happy to let you know about the birth of my daughter last night Mother and child are doing fine.

— Leroy Sané (@LeroySane19) 8 בספטמבר 2018





מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי