צפו: ספרד הביסה את וויילס, ארגנטינה טיילה מול עיראק

פאולו דיבאלה
פאולו דיבאלה | AFP

אלקאסר הלוהט כבש פעמיים, ראמוס וברטרה הוסיפו ו"לה רוחה" דרסה 1:4, בעוד צרפת סחטה 2:2 ביתי מאיסלנד. ללא מסי, בלי מאמן ראשי וכוכבים שנחו, דיבאלה וחבריו ניצחו 0:4. ליגת האומות: פורטוגל הפכה ל-2:3 בפולין

(גודל טקסט)

מחזור נוסף של משחקים בליגת האומות יצא (חמישי) הערב לדרך, גם מספר משחקי הכנה מסקרנים נערכו ברחבי אירופה, אבל המשחק הראשון שנערך היה בערב הסעודית ושם נבחרת עיראק הובסה 4:0 במשחק ראווה מול הרכב משני של נבחרת ארגנטינה. רביעייה כבשה גם ספרד, שהתעללה באצטדיון בקרדיף בוויילס המקומית עם 1:4 די קליל וגם כן בהרכב משני וההפתעה הגדולה ביותר נרשמה בצרפת, שם אלופת העולם הופתעה ורק בזכות שני שערי בזק בדקות הסיום סחטה 2:2 מאיסלנד. במשחק המרכזי בליגת האומות ניצחה פורטוגל 2:3 דרמטי בפולין.

עיראק – ארגנטינה 4:0 (לחצו לצפייה בתקציר)
עדיין ללא מאמן ראשי, בלי ליאו מסי וכוכבים גדולים אחרים דוגמת סרחיו אגוארו, גונסלו היגוואין ואנחל די מריה, אבל עם פאולו דיבאלה שניצל את ההזדמנות וזכה לחולצת ההרכב באופן די נדיר באלביסלסטה, ארגנטינה לא התקשתה והביסה בערב הסעודית משערים של לאטרו מרטינס (18), רוברטו פריירה (53), חרמן פסאלה (82) ופנדל של פרנקו סברי בתוספת הזמן. דיבאלה היה מהבודדים שהשלים 90 דקות והיה מי שבישל את השער השני.

וויילס – ספרד 4:1
גארת' בייל הפצוע לא נכלל בסגל ובלעדיו, כרגיל, "הדרקונים" פשוט לא פוגעים. הערב בקרדיף הם הובסו ל"לה רוחה", כשפאקו אלקאסר הלוהט, מי שמחורר רשתות בדורטמונד ,כבש פעמיים בדקות 8 ו-29 ובין לבין היה זה סרחיו ראמוס שהוריד את האורחת ל-0:3 גדול במחצית. את השער הרביעי לנבחרתו של לואיס אנריקה כבש מארק בארטרה בדקה ה-74, אחרי שהחליף בהפסקה את סרחיו ראמוס, וכל זאת כשספרד פתחה בקישור עם סאול, רודרי, דני סבאיוס וסוסו  – הרחק מהשמות הנוצצים שיש לספרד. לראיה, מרקו אסנסיו, טיאגו אלקנטרה וסרחיו בוסקטס ישבו על הספסל לאורך המשחק. חלוץ ברנלי סם ווקס כבש שער ניחומים עבור וויילס דקה לסיום.


שחקני ספרד מברכים את אלקאסר. חלוץ דורטמונד לוהט (AFP)

צרפת – איסלנד 2:2
אלופת העולם אירחה בגנגאן את איסלנד כהכנה למשחק ליגת האומות באמצע השבוע הבא מול גרמניה ולמאמן דידייה דשאן יש לא מעט סיבות לדאגה. דווקא מול איסלנד, שלא ניצחה תשעה משחקים ברציפות בכל המסגרות, כולל במונדיאל כמובן ורק בחודש שעבר התבזתה ב-6:0 בשוויץ בליגת האומות, היא כמעט נכנעה לשערים של בירקיר ביארנסון (30) וקרי ארנסון (58) ולמזלה חזרה משער עצמי של של מיודעינו הולמר איולפסון (86) ופנדל של קיליאן אמבפה בתוספת הזמן. הכוכב הצעיר עלה מהספסל ל-30 הדקות האחרונות, אבל בהרכב היו כל שאר הכוכבים – אנטואן גריזמן, פול פוגבה, עוסמאן דמבלה, אוליבייה ז'ירו ואחרים שפשוט לא הצליחו להכניע את שני שועריה של איסלנד, שביצעה חילוף בין הקורות במחצית, עד לדקות הסיום. וידאר קיארטנסון, אקס מכבי תל אביב, ישב על הספסל ולא שותף.

פולין – פורטוגל 3:2 (לחצו לצפייה בתקציר)
במסגרת ליגת האומות הצליחה הסלסאו, גם ללא כריסטיאנו רונאלדו, לבצע מהפך ולרשום ניצחון שני במפעל אחרי ה-0:1 על איטליה במחזור הראשון. קרישטוף פיאטק, הדבר הגדול הבא בפולין, כבש ראשון בדקה ה-18, אבל אנדרה סילבה (31), קמיל גליק בשער עצמי (42) וברנרדו סילבה (52) הפכו במהרה. יאקוב בלשיקובסקי רק צימק בדקה ה-77 מבישול של לבנדובסקי בהופעתו המאה ופולין נשארת עם נקודה אחרי ה-1:1 מול איטליה במחזור שעבר.


פפה. פורטוגל עם רגל וחצי בשלב הבא (AFP)

תוצאות נוספות הערב בליגת האומות: קוסובו – מלטה 1:3, איי פארו – אזרבייג'אן 3:0, ליטא – רומניה 2:1, מונטנגרו – סרביה 2:0, רוסיה – שבדיה 0:0.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי