דייר: "כמו משחק אימון", דאליץ': "עם קהל היינו מנצחים"

הארי קיין, לוקה מודריץ'
הארי קיין, לוקה מודריץ' | AFP

קרואטיה נענשה עקב צלב קרס שצויר על כר הדשא ואירחה את אנגליה במגרש הריק ברייקה, הצדדים נפרדו ב-0:0 חלש. סאנצ'ו הפך לשחקן השני הכי צעיר שעורך בכורה במשחק רשמי ולראשון מאז בקהאם שמשחק מחוץ לאנגליה

(גודל טקסט)
נבחרת קרואטיה אירחה אמש (שישי) באצטדיון הריק ברייקה את נבחרת אנגליה למשחק ליגת האומות, וכפי שקורה לא אחת כשנערך משחק ללא קהל: הרמה לא מתעלה, הקצב נמוך ונפרדים ללא שערים. ה-0:0 הזה משרת כמובן את ספרד, שמבלי לשחק עשתה צעד משמעותי לעבר הבטחת המקום הראשון והכרטיס לשלב הבא בליגת האומות. ג'ורדן הנדרסון וג'ון סטונס שספגו צהובים לא יוכלו לשחק ביום שני בסביליה, במשחק בו ספרד עשויה להבטיח את הפסגה בבית.


"הכל עבר שם שקט" זו הכותרת של "דיילי מירור", ובכלל התקשורת האנגלית שיחקה הרבה על העובדה שמשחק התקיים מול יציעים ריקים. העונש הוטל בעקבות  צלב קרס שהופיע על כר הדשא במוקדמות יורו 2016 במשחק נגד איטליה בספליט, דבר שעשו אוהדים ככל הנראה בכוונה לנקום בראשי ההתאחדות הקרואטית השנואה עליהם. 



אריק דייר
, קשר טוטנהאם טען: "היה קשה לנו לשחק במשחק כזה. עבור רובנו זו הייתה חוויה ראשונה. כמה אוהדים אנגלים הצליחו לטפס על אחת הגבעות ולעודד לאורך כל המשחק, אבל מהרגע הראשון ששיחקנו זה היה בראש שלנו שזה כמו משחק אימון. שמענו בקלות את האוהדים מרחוק כי הם היו היחידים באיזור". אגב, בבריטניה גם עסקו רבות בשיחות ובצעקות השחקנים שניתן היה לשמוע לאור היעדר קהל באצטדיון.

MAIL SPORT: That's painful! #tomorrowspaperstoday
⚽️⚽️⚽️ pic.twitter.com/IY3hNtIm78

— Helen Miller (@MsHelicat) 12 באוקטובר 2018

רק לפני שלושה חודשים נפגשו השתיים בחצי גמר גמר העולם ואז קרואטיה ניצחה ב-1:2 לאחר הארכה במשחק קצבי ובעיקר דרמטי ומעורר עניין, אבל הפעם, לא רק לאור העובדה שהמעמד שונה, עונש של משחק ללא קהל שספגה ההתאחדות הקרואטית הוביל לתסכול גדול. האנגלים לא התאכזבו רק מאיבוד הנקודות ומהאווירה, אלא אפילו בעיקר ממרקוס ראשפורד שפספס שתי הזדמנויות ענק בהן רק צריך היה להכניע את השוער הקרואטי דומיניק ליבאקוביץ'.


"דיילי מייל" התייחס לשתי ההחמצות של ראשפוד מול השוער וכתב: "זה עצוב", אבל גארת' סאות'גייט סבור שהניצחון הגיע לאנגליה: "דיברנו לפני המשחק על היציעים הריקים, אבל נבחרת טובה יודעת להסתגל וזה מה שעשינו. הייתי מרוצה ממה שהבחורים עשו הלילה. הם שיחקו מצוין". סאות'גייט שינה את שיטת המשחק שלו וירד משלושה בלמים לארבעה בהגנה ואמר: "זה בגלל שבעבר חשבתי שאנחנו פגיעים יותר, אבל היום אני חושב שהגנתית התחזקנו ושיניתי שיטת משחק ליותר התקפית". 


England fans in the woods in Croatia tonight pic.twitter.com/sq6h2ZxtaD

— Football Away Days (@AwayDays_) October 12, 2018

"המחצית הראשונה עוד הייתה מאוזנת, אבל הייתה לנו הזדמנות טובה מהקרן והיינו יכולים לרדת להפסקה ביתרון", הוסיף מאמן שלושת האריות, "לקרואטיה הייתה הזדמנות אחת טובה במחצית השנייה, אבל שלטנו בקצב והיכולת שלנו בחצי השני הייתה מעולה. זה מרגיש שהיינו צריכים לנצח את המשחק הזה לאור היכולת שהצגנו".


ולמרות דברי המאמן, אנגליה בעטה לשער רק חמש פעמים והיא לא סיכנה את שער היריבה כל כך מעט פעמים במשחק חוץ מאז יוני 2013, אז בעטה פעמיים בלבד לשערה של ברזיל. ראחים סטרלינג רושם כבר 1,810 דקות ללא שער בנבחרת והארי קיין, מלך שערי המונדיאל, סופר משחק שישי ברצף מבלי לכבוש. "הייתי יותר מודאג אם לא היינו יוצרים מצבים", הוסיף סאות'ג'ייט ודברים דומים אמר הקפטן הארי קיין: "היה לנו קשה לשחק ללא אווירה באצטדיון, זה הורגש. במחצית השנייה השתלטנו על המשחק ואם היינו יותר חדים היינו גם יכולים לסיים עם ניצחון. למרקוס (ראשפורד) היו הזדמנויות טובות, אני בטוח שבפעם הבאה הוא יבקיע".



קייו מנסה לעצור את מודריץ' באצטדיון הריק ברייקה (AFP)


בקרואטיה המאמן זלאטקו דאליץ' הביע שביעות רצון מהתיקו. "אם היו לנו אוהדים ביציעים אני משוכנע שהיינו מנצחים, אבל האנגלים הגיעו להרבה הזדמנויות אז תיקו זו תוצאה טובה עבורנו. גם אנדריי קרמריץ' ואנטה רביץ' יכלו לכבוש. אני יכול לברך את הצעירים שלנו שעשו עבודה טובה. אהבתי מאוד את המשחק של רביץ' שהראה כדורגל פיזי והרבה אגרסיביות. אני מרוצה גם מההופעה של ליבאקוביץ' בשער". 



אגב, ג'יידון סאנצ'ו, כוכב דורטמונד הצעיר שלזכותו העונה בבונדסליגה כבר שישה בישולים בשבעה משחקים ועל כן הרוויח מקום בסגל של סאות'ג'ייט, הפך בגיל 18 ו-201 ימים לשחקן השני הכי צעיר שזוכה לערוך בכורה בנבחרת אנגליה במשחק רשמי. רק דאנקן אדוארדס ב-1955 עשה זאת בגיל צעיר יותר, היה אז בן 18 ו-183 ימים. סאנצ'ו גם הפך לשחקן השדה הראשון שמשחק בנבחרת ולא משתייך לקבוצה אנגלית מאז דייויד בקהאם, ששיחק מול בלארוס ב-2009 כשהיה בלוס אנג'לס גלאקסי. מופתעים?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי