שישי בליגת האומות: צרפת והולנד ייאבקו על העלייה

ג'יאורג'יניו ויינאלדום מול אנטואן גריזמן
ג'יאורג'יניו ויינאלדום מול אנטואן גריזמן | AFP

אלופת העולם עשויה להבטיח את ראשות הבית כבר במשחק הקרוב (שישי, 21:45, ישיר בספורט4) אך הסיפור עדיין לא גמור עבור האורנג' שיכולים לחלוף על פני הטריקולור. וגם: ווילס ודנמרק בקרב ישיר על המקום הראשון

(גודל טקסט)

שלב הבתים של ליגת האומות קרוב לסיום והסיבוב החמישי של המפעל החדש של אופ"א ימשיך לספק גם מחר (שישי) מספר משחקי הכרעה מרתקים כשבמוקד המפגש בין הולנד לצרפת ביוהאן קרויף ארנה בדרג A, בנוסף לכך גם בדרג B יתקיים משחק קריטי בין ווילס לדנמרק שנאבקות על העפלה לסיבוב הפלייאוף. רן בן שמעון ונבחרת קפריסין ינסו להבטיח את הישארותם בדרג C במשחק הבית נגד בולגריה ונורבגיה תארח את סלובניה החלשה.

דרג A
בית 1: הולנד – צרפת (21:45, שידור ישיר בספורט4)
אלופת העולם ממשיכה בכושר הנהדר שלה מאז משחקי המונדיאל, אמנם היא פתחה את ליגת האומות בתיקו מאופס במשחק החוץ מול גרמניה, אבל בשני משחקי הבית הבאים הצליחה נבחרתו של דשאן לגבור על הולנד ומיד לאחר מכן ניצחה גם את גרמניה.

במחנה הצרפתי יודעים שתיקו יספיק להם לעלות לשלב הבא אבל הם לא מקלים ראש בנבחרתו של רונאלד קומאן שעבורה מדובר במשחק חשוב ביותר. בגלל מבנה הבית המצומצם של שני הדרגים הראשונים בליגת האומות לא מעט קבוצות מתמודדות על העלייה ונגד הירידה בו זמנית, והולנד היא אחת מהן. נבחרת האורנג' שיחקה עד כה שני משחקים בלבד בהם צברה שלוש נקודות, לכן אם תצליח לגבור על צרפת ולא תפסיד לגרמניה ההולנדים עשויים לחלוף על אלופת העולם ולעלות למקום הראשון, אבל הפסד במשחק הקרוב ונבחרת הולנד תתמודד ראש בראש מול נבחרתו של יואכים לב במאבקי ההישרדות בדרג הבכיר של המפעל.


לא ייקח חלק במשחק המכריע נגד הולנד. פול פוגבה (Gettyimages)

מבחינה מקצועית נבחרת צרפת צפויה לערוך שינוי התקפי בהרכב. בגלל פציעתו של פול פוגבה, בלז מטווידי יוסט מעמדת הכנף אל עמדת הקישור האחורי, את החלל שישאיר שחקן יובנטוס ימלא עומסאן דמבלה שיצטרף לקו ההתקפי אל קיליאן אמבאפה, אנטואן גריזמן ואוליביה ז'ירו.

נבחרת הולנד עשויה לערוך שני שינויים בהרכב שהביס 0:3 את גרמניה. רונאלד קומאן צפוי להחזיר ל-11 את קווין סטרוטמן ואת קווינסי פרומס על חשבונם של מרטן דה רון וסטיבן ברגווין שיפתחו את המשחק על הספסל.

דרג B
בית 1: סלובקיה – אוקראינה (21:45, חלק מחגיגה אירופית בספורט1)
מדובר בקרב קצוות שככל הנראה יסגור באופן רשמי את הבית. אוקראינה שניצחה את שלושת משחקיה במפעל כבר הבטיחה את עלייתה לשלב הבא, נבחרת סלובקיה לעומת זאת הפסידה בחוץ לאוקראינה, בבית לצ'כיה ועדיין לא צברה נקודה. אם לא תפתיע את מוליכת הבית, היא תהיה מוכרחת לנצח את צ'כיה בחוץ אחרת היא תנשור לדרג C.

בית 4: ווילס – דנמרק (21:45, חלק מחגיגה אירופית בספורט1)
גארת' בייל וחבריו שצברו שש נקודות בשלושה משחקים מובילים את הבית והם עשויים להבטיח את העפלה לשלב הבא אם ינצחו את דנמרק שהשיגה ארבע נקודות בשני משחקים בלבד. שתי הקבוצות כבר נפגשו בליגת האומות והדנים גברו 0:2 בבית. ניצחון נוסף של דנמרק בקארדיף יבטיח את ההעפלה לשלב הבא כבר במחזור הנוכחי והמשחק נגד אירלנד יהיה לפרוטוקול בלבד, במקרה של חלוקת נקודות, תוצאת תיקו נגד אירלנד תספיק לנבחרתו של כריסטיאן אריקסן להעפיל לשלב הבא.


גארת' בייל ינסה להוביל את נבחרתו אל השלב הבא (Gettyimages)

דרג C
בית 3: קפריסין – בולגריה (21:45, חלק מחגיגה אירופית בספורט1)
נבחרתו של רן בן שמעון צברה ארבע נקודות בארבעה משחקים והיא רחוקה חמש נקודות מבולגריה ונורבגיה שנמצאות בצמרת הבית. מכיוון שמדובר בבית מרובע, קפריסין עדיין לא איבדה סיכוי להעפיל לשלב הבא, אבל מדובר בסיכוי תאורטי בלבד והקפריסאים מסתכלים על סלובניה האחרונה שנמצאת במרחק של שלוש נקודות מהם. המארחים ינסו להשיג תוצאה טובה מול בולגריה כדי להימנע ממאבקי תחתית במחזור האחרון.

משחקים נוספים בליגת האומות (21:45, חלק מחגיגה אירופית בספורט1)
דרג C
סלובניה – נורבגיה

דרג D
גיברלטר – ארמניה
ליכטנשטיין – מקדוניה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי