מקליש: "חייבים לעצור את הסכנה מכיוון מואנס דאבור"

ג'יימס פורסט
ג'יימס פורסט | אתר רשמי

אחרי תצוגת התכלית באלבניה, בסקוטלנד מתכוננים למשחק המכריע נגד ישראל בשלישי והמאמן אופטימי: "אם נשחק ברמה הזאת נגד ישראל יש לנו סיכוי טוב לנצח". פרייזר: "אין דבר כזה משחק קל". צפו בתקציר ה-0:4

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל קיבלה אמש (שבת) רק עוד הוכחה לכך שהמשימה שלה בסקוטלנד ביום שלישי הקרוב לא הולכת להיות פשוטה בכלל, כשנבחרתו של אלכס מקליש הביסה 0:4 בחוץ את אלבניה, למרות ששיחקה בהרכב משני בעקבות אילוצים שנבעו מחסרונם של שחקני מפתח רבים.

התקשורת הסקוטית יוצאת מגדרה אחרי הניצחון. "הצלחה רועמת", נכתב בכותרת ה"סקוטיש מייל און סאנדיי" וב"סקוטיש סאן" נכתב: "פרייזר, פלצ'ר ופורסט קירבו את סקוטלנד לזכייה בבית המוקדם של ליגת האומות וחסר לה ניצחון אחד". המאמן מקליש רשם את משחקו התשיעי עד כה בקדנציה השנייה שלו עם הנבחרת, אבל הוא אמר אחרי המשחק: "אני מרגיש שהקדנציה השנייה שלי החלה רק עכשיו". ב"מייל" נכתב שהקמפיין הנוכחי לווה תחת פרישה של תשעה שחקנים מהסגל וההפסד לישראל בחיפה. בעיתון צויין שמצב הרוח הקודר שהיה בנבחרת נעלם ולמרות שהעבודה הקשה של לנצח את ישראל ביום שלישי בהאמפדן פארק עוד לפניהם, הסקוטים קיבלו זריקת עידוד רצינית.

בגלל הפציעות, עבר מקליש לשחק עם ארבעה שחקני הגנה במקום שלושה בלמים, כשאנדי רוברטסון מליברפול הצטיין בחלק האחורי וקיבל את הציון 7 ב"סקוטיש מייל". איש המשחק היה ג'יימס פורסט עם הציון 9 ועוד שלושה שחקנים קיבלו 8. בהתקפה פתח המאמן עם ראיין פרייזר (בורנמות') וג'יימס פורסט (סלטיק) כשחקני כנף ועם החלוץ המרכזי סטיבן פלצ'ר משפילד וונסדיי, כשכל השלושה מצאו את הרשת. עבור שני הראושנים מדובר היה בשערי בכורה במדים הלאומיים כשפורסט הבקיע שני שערים ראשונים בהופעה ה-25 שלו בנבחרת, כשפלצ'ר לא שיחק בנבחרת מאז אוקטובר 2017. פרייזר, שכאמור כבש את שער הבכורה בהופעה חמישית שלו בלבד בנבחרת נחשב לאחד השחקנים הכי יעילים בפרמיירליג שלושה שערים ושישה בישולים, בנוסף לשער ובישול בנבחרת ושער בגביע הליגה. לקראת המשחק נגד ישראל אמר פרייזר: "האוהדים בסקוטלנד קיבלו את הרושם שיהיה קל לנצח את ישראל, אבל מבחינתי אין דבר כזה משחק קל ויש לנו הרבה שאלות לענות עליהם במפגש הזה".

 


מקליש אמר בסיום: "זה היה פשוט פנטסטי לראות את כל המחליפים האלה משחקים כאילו הם כוכבי הנבחרת. אמרתי לבחורים להביא את היכולת הטובה שלהם בליגה לנבחרת וזה מה שעשו. אם נעשה כך אני בטוח שננצח את המשחק והתחלנו טוב מאוד. ידענו שאלבניה תנסה לתקוף, אבל שלטנו במשחק מההתחלה. פרייזר משחק ברמה הכי גבוהה בבורנמות' מתחילת העונה, אבל לא הצלחנו לזמן אותו לנבחרת. הלילה גייסנו אותו והוא הראה מה הוא יכול לעשות. פורסט בכושר מעולה וראינו את התרומה שלו גם בהגנה. ההצלחה במשחק הייתה תלויה רק במשחק הקבוצתי וראינו את שחקני הכנף שלנו יורדים למטה ומסייעים להגנה כשהיה צריך. פלצ'ר היה פצוע בחודשים האחרונים, אבל עבד עם עצמו וראינו את התרומה הגדולה שלו במשחק. זו הייתה הופעה ראויה שנותנת לנו זריקת ביטחון גדולה לקראת ישראל. לפעמים אתה פותח עם הרכב שנראה טוב על הנייר וזה לא עובד על המגרש, והיה פנטסטי לראות שמהרגע הראשון הם נראו נבחרת מצוינת".

על עצמו אמר מקליש: "אנשים יגידו לך שזה קשה להיות מאמן, אבל אצלי זה בדם וב-DNA. היו לי שלושה משחקים רשמיים והרבה משחקי ידידות, אבל אני מרגיש שזה המשחק הראשון שלי כמאמן הנבחרת והתחלה חדשה. נצטרך כעת משחק טוב ביום שלישי ואני מקווה שהאוהדים ישמעו לקריאה לדגל ויבואו לעודד. אנחנו משחקים בבית אז נקווה שנקבל תשובה מצבא הטרטן. אם נשחק ברמה הזאת נגד ישראל יש לנו סיכוי טוב לנצח. אנחנו חייבים לעצור את הסכנה שתגיע מכיוונו של מואנס דאבור, שנראה נהדר בליגה האירופית ולא מפסיק לכבוש".


התקשורת הסקוטית יצאה מגדרה (שער סקוטיש מייל און סאנדיי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי