פורסט השווה שיא בן 110 שנים, מקליש: "הוא היה מדהים"

ג'יימס פורסט
ג'יימס פורסט | Gettyimages

החלוץ שכבש שלושער ב-2:3 על ישראל הפך לראשון שעושה זאת בסלטיק מאז קווין. המאמן המאושר הקדיש את הניצחון לנכדתו ואמר: "הייתי בטוח שזה עניין של זמן עד שנהפוך את התוצאה". צפו בתקציר המשחק

(גודל טקסט)
אפשר רק לקנא באלכס מקליש ושחקני נבחרת סקוטלנד שחגגו אחרי המשחק את הניצחון 2:3 על ישראל והעלייה לפלייאוף של הדרג השלישי בליגת האומות. החלוץ ג'יימס פורסט, שכבש שלושער לרשתו של אריאל הרוש, הפך לשחקן סלטיק הראשון שעושה זאת ב-110 השנים האחרונות של הנבחרת מאז ג'ימי קווין. החלוץ הדהים כאשר כבש חמישה שערים בשני משחקים עבור הנבחרת בשלושה ימים, בעוד שלפני כן לא כבש אף שער ב-24 המשחקים הקודמים. מקליש הקדיש את הניצחון לרוזי מקליש, נכדתו החדשה, ופרגן כמובן לפורסט אותו כינה "מדהים" אחרי המשחק.


ב"דיילי רקורד" נכתב על ג'יימס פורסט: "המלך ג'יימס השלישי". בעיתון גם פרגנו לבירם כיאל כשנכתב: "השער שלו היה יכול להטביע את סקוטלנד". חלוץ סלטיק זכה לציון 9, כשלשחקני נבחרת ישראל לעומת זאת, אפילו לא טרחו לתת ציונים. בעיתון "סקוטסמאן" נכתב שפורסט (יער באנגלית) הוציא את סקוטלנד מתוך היערות (התסבוכת שבה היתה אחרי ההפסד נגד ישראל) והאוהדים שרו לו "יש רק ג'יימי פורסט אחד". "אחרי השער הענק של בירם כיאל חשבנו ששוב חוזרים לסקוטלנד הישנה", נכתב בעיתון.


מקליש דיבר לא מעט אחרי המשחק, בין השאר על הפיגור המוקדם כשאמר: "הלילה הייתי רגוע מאוד. למרות הפיגור, הייתי בטוח שזה עניין של זמן עד שנהפוך את התוצאה כי לפני המשחק הייתה לי הרגשה חזקה מאוד שנצליח. אני גאה בבחורים, בדרך בה שיחקו הערב ובאלבניה כדי להגיע למשחק הזה. נתתי להם זריקת ביטחון והם הציגו הרבה כדורגל טוב. ראינו את הניסיון הרב שהביא סטיבן פלטשר למשחק שלנו. נתנו תשובות להרבה תהיות ושאלות ואני מרגיש מושלם. לישראל היה יתרון עלינו בגלל שהיו לה כמה ימי מנוחה יותר מאיתנו. עבדנו הרבה עם הווידאו כדי לאסוף כמה שיותר מידע על המשחק של ישראל".

Alex McLeish hails 'amazing' James Forrest as winger becomes first Celtic player to net treble for Scotland in 110 yearshttps://t.co/BIpc2brz1apic.twitter.com/BkuN74aLQy

— Daily Record Sport (@Record_Sport) 20 בנובמבר 2018

השלושער של פורסט: "פורסט היה הכי מדהים. זה הישג ענק לשחקן כנף להבקיע חמישה שערים בשני משחקים. במשחק ההכנה נגד פורטוגל הוא שיחק ואמרתי לו להיכנס יותר פנימה ולהיות יותר מעורב בכיבוש שערים. הוא עשה את זה נגד סט. ג'ונסטון בליגה כשכבש שלושה שערים בניצחון 0:6, כך שידעתי שהוא מסוגל לזה גם בנבחרת. הוא שיחק כדורגל מדהים, פשוט מדהים ברחבה. בנינו את המשחק מצוין".



לסיים במקום הראשון בבית בליגת האומות בהשווה להישגיו בעבר, העלייה לפרמיירליג כמנג'ר עם היברניאן הסקוטית וברמינגהאם האנגלית: "ההישג הזה שווה למה שעשיתי אז. אני גאה על ההישג. לא היינו בטורניר גדול כבר זמן רב ונאבקנו קצת. הצוות שלי עבד קשה על ההכנות. אחרי המשחק הראשון נגד ישראל ההרגשה הייתה גרועה במשך 24 שעות, אבל חזרנו לעבוד כדי לשנות את המצב. מגיע לכולם קרדיט ענק בחדר ההלבשה".


Thank you once again for your support tonight.

Goodnight.#NothingMattersMorepic.twitter.com/LKmh1CognR

— Scotland National Team (@ScotlandNT) 20 בנובמבר 2018

על השוער אלן מקרגור, שהציל את סקוטלנד משיוויון: "אני גאה בו על שני המשחקים האחרונים שלו מול אלבניה וישראל. הוא שיחק כדורגל מושלם. נתתי לו מחמאות אחרי אלבניה ומול ישראל הוא היה מושלם".


קפטן הנבחרת ומגן ליברפול, אנדי רוברטסון, החמיא גם הוא לשוער שמנע שער שיוויון של תומר חמד: "היו קצת עצבים בסיום, אבל זו לא הייתה סקוטלנד אם לא היה לנו סיום עצבני. ראיתי את הכדור מגיע ושני הבלמים שלנו לא יכלו להגיע אליו, אבל היינו צריכים לכל אחד על כר הדשא וזו היתה התרומה של השוער שהדף נפלא".



פורסט מאושר בתום המשחק אחרי השלושער (Gettyimages)


ג'יימס פורסט שכיכב עם שלושער והתעלל בהגנה הישראלית אמר: "זה היה לילה גדול. הפיגור במשחק אחרי עשר דקות הוציא מאיתנו המון. הראינו הרבה אופי. הקרדיט מגיע לכל הבחורים. מאושר שהבקעתי, אבל בתפקיד שלי אני אמור להבקיע שערים".סטיבן פלטשר אמר: "זה נפלא שעשינו את העבודה הלילה. פיגרנו במשחק, אבל יצרנו הרבה מצבים. זה היה נפלא לשחק לצד ג'ימי וכבר יצא לי לשחק נגדו. חזרתי אחרי פציעה ארוכה ואני אסיר תודה למאמן שזימן אותי. זה היה נפלא לשמוע את הקהל מריע לי אחרי שהוחלפתי".



"It's good to get the job done tonight."

Hear from Steven Fletcher after Scotland secured a @UEFAEURO 2020 play-off and promotion to League B in the UEFA #NationsLeague.#SCOISRpic.twitter.com/BYk9VSQRru

— Scotland National Team (@ScotlandNT) 20 בנובמבר 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי