ישראל תפגוש את פולין, אוסטריה וסלובניה במוקדמות יורו 2020

אנדי הרצוג עם פרנקו פודה
אנדי הרצוג עם פרנקו פודה | ההתאחדות לכדורגל

הגרלה סבירה לנבחרת ישראל שתפגוש גם את מקדוניה ולטביה בבית 7. דרבי פרטי לרוטנשטיינר והרצוג שאמר: "מצחיק לשחק נגד המולדת". דאבור: "שמעתי 'יששש' מהחברים בקבוצה". המשחק הראשון: סלובניה בבית ב-21 במרץ

(גודל טקסט)
אחרי סיום שלב הבתים של ליגת האומות, הגרלת הבתים של מוקדמות יורו 2020 נערכה היום (ראשון) וזימנה בית נוח יחסית לישראל שתפגוש בבית 7 את פולין, אוסטריה, סלובניה, מקדוניה ולטביה, כשעבור המאמן אנדי הרצוג והמנהל המקצועי וילי רוטנשטיינר וחלק גדול מהצוות המקצועי מדובר בדרבי פרטי. המוקדמות יצאו לדרך בחודש מרץ הקרוב, כאשר המשחק הראשון יהיה נגד סלובניה בבית ביום חמישי ה-21.3, ובראשון שלארח מכן יארח הרצוג את נבחרתו לשעבר אוסטריה.


לוח המשחקים המלא
21 במרץ (חמישי) – סלובניה בבית
24 במרץ (ראשון) – אוסטריה בבית
7 ביוני (שישי) – לטביה בחוץ
10 ביוני (שני) – פולין בחוץ
5 בספטמבר (חמישי) – מקדוניה בבית
9 בספטמבר (שני) – סלובניה בחוץ
10 באוקטובר (חמישי) – אוסטריה בחוץ
15 באוקטובר (שלישי) – לטביה בבית
16 בנובמבר (שבת) – פולין בבית
19 בנובמבר (שלישי) – מקדוניה בחוץ


The route to #EURO2020 has been mapped out! ️

Which are the 3 toughest groups? pic.twitter.com/fzP8mReLn9

— UEFA EURO 2020 (@UEFAEURO) December 2, 2018


רוטנשטיינר אמר לאחר ההגרלה: "אני חושב שפולין ואוסטריה הן הפייבוריטיות, כאשר שאר הבית הוא מאוד מאוזן. אני מרוצה, ואנחנו נתחיל החל מעכשיו את ההכנה לקראת הקמפיין הקרוב".


המאמן הרצוג התייחס לבית: "אני חושב שזה בית מעניין. ההגרלה הייתה יכולה להיות רעה יותר לכולנו. אני חושב שכל קבוצה בבית מרוצה. פולין ואוסטריה עדיפות, אבל כמובן שאנחנו רוצים להמשיך בתהליך שלנו שעשינו בליגת האומות. נצטרך לעבוד קשה, אבל אני מאמין שאפשר להשיג ניצחונות טובים".

כשנשאל על המפגש בין ישראל לאוסטריה ואם יכבוש שוב, ענה: "לא, לא הפעם. כמו שאמרתי זה סיפור משוגע שקורה בכדורגל. אני המאמן של ישראל ואני משחק נגד המולדת שלי. מצד אחד זה מצחיק ומצד שני אני ממוקד בלנצח במשחקים האלה. כמו שאמרתי זה לא בית קל ולהרבה נבחרות יש סיכוי לנצח אם ישחקו ברמה הכי גבוהה".


 

הרצוג חוגג במדי נבחרת אוסטריה בר"ג. הפעם הוא בצד הישראלי (AFP)

 

מה הוא יכול להבטיח לאוהדים בישראל: "במשחקים האחרונים היינו בסדר, אבל אנחנו צריכים להשתפר ולעבוד קשה ולהתקדם בהתקפה ובהגנה. זאת הסיבה שאנחנו צריכים בינואר, פברואר ומארס להיות בקשר. השחקנים שלי בדרך הנכונה. המוקדמות יתחילו במארס, בתקווה שתהיה לנו פתיחה טובה".



יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ: "הגרלה מאתגרת מאוד עם ניחוח היסטורי במפגש בין הרצוג ורוטנשטיינר לאוסטריה. אני משוכנע שאם נדע להמשיך את המומנטום החיובי מליגת האומות, נחזק עוד מספר דברים ונהנה מתמיכת הקהל, זה עשוי להיות קמפיין צמוד מההתחלה ועד לסיום. היו יכולים להיות בתים קשים יותר, חייבים להיות הגונים, אבל אסור לרגע אחד לחשוב שנשיג משהו בקלות. צניעות, הקרבה, כדורגל חיובי ואחדות בנבחרת וביציעים צריכים להיות הבסיס לתקווה אמיתית. בתקופה הקרובה נקבל את סדר המשחקים, נחשוב על האצטדיונים בהם נארח וניערך באופן המקצועי הטוב ביותר לקמפיין. אני אופטימי ומאמין שנוכל לעשות דברים מרשימים".



זוארץ. אופטימי מההגרלה (ההתאחדות לכדורגל)


קפטן הנבחרת ביברס נאתכו נשמע זהיר: "בית לא פשוט בכלל עם שתי נבחרות חזקות מאוד כמו פולין ואוסטריה. סלובניה היא אתגר לא פשוט ואת מקדוניה אנחנו מכירים מהקמפיין הקודם. אני לא מציע לאף אחד לציין את לטביה כנבחרת חלשה. יהיה בית מאוד מעניין בגלל שהוא מאוד מאוזן. נצטרך להתעלות, וזה אפשרי, כדי לחלום על העפלה".


מואנס דאבור, חלוץ נבחרת ישראל ואלופת אוסטריה רד בול זלצבורג, התייחס גם הוא להגרלה: "אני חושב שזו הגרלה טובה, אבל בטח גם קשה. נצטרך להמשיך להשתפר כמו במשחקים הקודמים ולהאמין יותר בעצמנו. אני בדיוק מתכונן למשחק ליגה ושמעתי 'יששש' במלון מהשחקנים של הקבוצה שלנו שמשחקים בנבחרת האוסטרית ברגע ההגרלה. הם שמחים מההגרלה, ואני מקווה שאנחנו נהיה אלה שנשמח בסוף".


קשר ברייטון בירם כיאל שמר על אופטימיות: "קשה, אבל אפשרי! הנבחרת הגרילה היום נבחרות שאפשר לנצח, אבל צריך לעבוד קשה מאוד בשביל זה. הבית הישראלי מתאפיין בפערים קטנים יחסית בין הבכירות לחלשות יותר. אני מאמין בנבחרת שלנו ובחבר'ה ובטוח שהצוות המקצועי יכין את השחקנים לתחילת הקמפיין בצורה הטובה ביותר. אני קורא לקהל לעמוד מאחורי הנבחרת במשחקיה בארץ ובמשחקי החוץ, החשיבות של האוהדים עצומה".



אם הפעם הרצוג יבקיע נגדנו זה כבר באמת יהיה מוזר

— ISRAEL FA (@ISRAELFA) December 2, 2018

שוער הנבחרת אריאל הרוש אמר: "כל הגרלה היא קשה, כל הנבחרות חזקות מאוד. נצטרך להתרכז בעצמנו ולהמשיך את היכולת מהקמפיין האחרון ואז יהיה לנו סיכוי. בעבר גם נבחרות בדרגים מתחתינו ניצחו אותנו או הקשו עלינו מאוד ולכן אנחנו לא יכולים לזלזל באף נבחרת. אני חושב שיהיה מעניין, נצטרך את הקהל איתנו ואז אפשר לחלום. נעבוד קשה ונקווה שהפעם נצליח לעשות את זה".


יז'י בז'צ'ק, מאמן נבחרת פולין: "אני חוזר למקום שבו שיחקתי כמקצוען. הזמן בישראל היה נפלא, מכבי חיפה מועדון נהדר. זה בית שוויוני והכל יכול לקרות. אין קבוצה פייבוריטית וזה יהיה צמוד".

 

בנוסף זימנה ההגרלה מפגשים מעניינים כמו בין היריבות המרות הולנד וגרמניה שישחקו בבית 3, שני כוכבי ריאל מדריד גארת' בייל ולוקה מודריץ' ייפגשו עם וויילס וקרואטיה במסגרת בית 5, אנגליה קיבלה הגרלה נוחה יחסית ותפגוש בין השאר את צ'כיה ובולגריה, אלופת העולם צרפת תפגוש את איסלנד נגדה שיחקה ביורו 2016 וקפריסין ורן בן שמעון הוגרלו לבית 9 הקשה יחד עם בלגיה, רוסיה, סקוטלנד, קזחסטן וסן מרינו.


ההגרלה המלאה
בית 1: אנגליה, צ'כיה, בולגריה, מונטנגרו, קוסובו.


 

בית 2: פורטוגל, אוקראינה, סרביה, ליטא, לוקסמבורג.


 

בית 3: הולנד, גרמניה, צפון אירלנד, אסטוניה, בלארוס.



בית 4:
שווייץ, דנמרק, אירלנד, גאורגיה, גיברלטר.

 

בית 5: קרואטיה, וויילס, סלובקיה, הונגריה, אזרבייג'ן.



בית 6:
ספרד, שבדיה, נורבגיה, רומניה, איי פארו, מלטה.



בית 7:
פולין, אוסטריה, ישראל, סלובניה, מקדוניה, לטביה.



בית 8:
צרפת, איסלנד, טורקיה, אלבניה, מולדובה, אנדורה.



בית 9:
בלגיה, רוסיה, סקוטלנד, קפריסין, קזחסטן, סן מרינו.

 

בית 10: איטליה, בוסניה, פינלנד, יוון, ארמניה, ליכטנשטיין.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי