התואר הראשון של סולארי? ריאל מדריד מוכנה לאל עין

גארת' בייל
גארת' בייל | Gettyimages

אלופת אירופה תיאלץ להסתדר בגמר גביע העולם למועדונים מול המארחת ללא אסנסיו שייעדר כשלושה שבועות, המאמן שהחליף את לופטגי יקווה להניף גביע ואולי לשפר את סיכוייו להישאר בעונה הבאה (שבת, 18:30 בספורט4)

(גודל טקסט)
זה יכול להיות התואר הראשון של סנטיאגו סולארי כמאמן ריאל מדריד. אלופת אירופה תפגוש מחר (שבת, 18:30 בספורט4) את אל עין מאיחוד האמירויות בגמר גביע העולם למועדונים, אחרי שהבלאנקוס לא התקשו בחצי הגמר מול קאשימה היפנית ואילו מארחת הטורניר הדהימה את ריבר פלייט בדו קרב פנדלים לאחר 2:2 בתום הארכה.


אחרי שגארת' בייל כבש את כל שלושת השערים בחצי הגמר, בריאל מדריד מקווים שהוא שוב יהיה בשיאו במפגש הגמר, כמו גם המגן השמאלי מרסלו שבישל שני שערים לוולשי. מי שייעדר הוא מרקו אסנסיו שישוב בעוד כשלושה שבועות. אם ריאל מדריד תזכה בתואר, היא תרשום שיא זכיות במפעל – שלוש פעמים ברציפות. לא ברור האם קאסמירו יפתח במשחק אחרי שבחצי הגמר זכה ל-16 דקות לראשונה מאז נפצע לפני כחודש או שמרכוס יורנטה ימשיך בהרכב.


רק שלושה שחקנים בהרכב של ריאל מדריד מחר היו על כר הדשא בכל 13 התארים בהם זכתה הקבוצה מאז 2014. מדובר בסרחיו ראמוס, דני קרבחאל וקארים בנזמה. הם היחידים ששיחקו בכל המשחקים: שלוש זכיות בגביע העולם למועדונים, אליפות ספרד, גביע המלך, שלוש פעמים בסופרקאפ האירופי, סופרקאפ ספרדי, ארבע זכיות בליגת האלופות. ראמוס שיחק 1577 דקות במשחקים האלה וכבש חמישה שערים, קרבחאל 1452 ובנזמה 1380 דקות בהם כבש ארבעה שערים.



בייל. הגיע ב-2013, אבל לא שיחק בכל הגמרים. תואר נוסף? (Gettyimages)



מאמנה של אל עין הוא הקרואטי זוראן מאמיץ' שנידון בקרואטיה לארבע שנים ו-11 חודשי מאסר בגלל הלבנת כספים בהעברות שחקנים, ביניהם של לוקה מודריץ' לטוטנהאם. אחיו זדרבקו היה מנכ"ל דינאמו זאגרב ונידון לשש וחצי שנות מאסר. האח ברח לבוסניה-הרצגובינה שם מסרבים להסגירו לקרואטיה. אל עין היא הקבוצה הכי מצליחה באמירויות וזכתה בדאבל בשנה הראשונה שלו בתפקיד. העימות שלו עם מודריץ' במשחק יהיה מסקרן – מודריץ' שהיה אמור להעיד מול השניים נסוג בו ברגע האחרון. באבו דאבי הגיעו לסיכום עם שלטונות המס של קרואטיה כי מאמן הקבוצה יוכל לערער מבלי להיכנס קודם לכלא ועניינו עדיין מתברר בבית המשפט.



מודריץ'. מפגש לא נעים מצפה לו? (AFP)


שוער אל עין, חאליד עיסא, שעצר פנדל מכריע מול ריבר פלייט אמר: "שמח שהצלחתי להלהיב את כל המדינה. אנחנו כל הזמן מתאמנים על פנדלים באימונים. מי שזוכה מקבל נייד ועד היום ניצחתי ב-80% מההתערבויות. ברור שריאל מדריד פיבוריטית, אבל ברגע שהמשחק מתחיל אנחנו חושבים שהסיכוי 50 אחוז לכל קבוצנה. אנחנו רוצים לעשות היסטוריה". אל עין היא רק הקבוצה הרביעית שמגיעה לגמר המפעל שאינה מאירופה או מדרום אמריקה. בקבוצה משחקים גם הקשר הברזילאי קאיו והחלוץ השבדי הוותיק מרכוס ברג ששיחק בעבר בהמבורג. 


מי שנקבע לשפוט את המשחק בין המועדונים הוא חאיר מארופו האמריקאי. הוא כבר שפט את אחד ממשחקיה הקודמים של אל עין בטורניר, כשניצחה בסיבוב השני 0:3 את אספרנסה מטוניסיה. הוא שפט גם משחק בין ברצלונה לריאל מדריד בגביע האלופות בקיץ.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי