כוכב בן 52: הכירו את הכדורגלן המבוגר בהיסטוריה

קאזויושי מיורה
קאזויושי מיורה | Gettyimages

בגיל 52, קאזיושי מיורה עדיין משחק כדורגל בליגה השנייה ביפן: "התשוקה שלי רק גדלה עם הזמן". יעקב זיו עם סיפור מדהים על תופעת טבע

(גודל טקסט)
קאזויושי מיורה חגג לפני שבועיים את יום הולדתו ה-52, כשהוא עדיין כדורגלן פעיל בפ.צ. יוקוהמה המדורגת בתחתית הליגה המקצוענית השנייה ביפן. החלוץ, שנחשב בגדר תופעת טבע, שיחק בשמונה קבוצות בקריירה כשלראשונה הגיע בגיל 15 לברזיל ואת הופעת הבכורה שלו עשה בבוגרים של סנטוס בגיל 19. ביפן הוא נחשב לאחד הסלבריטאים הכי מפורסמים, וליום הולדתו האחרון הוזמן על ידי הקיסרית מיצ'יקו והקיסר אקיהיטו למסיבת תה בארמון.


האתר האמריקאי בליצ'ר ריפורט ליווה את מיורה ביום חגו ופרסם כתבת מגזין גדולה עליו. בקבוצת יוקוהומה, בה הוא משחק 14 עונות ברציפות, הפכו כבר את יום הולדתו של מיורה לקאלט, כאשר בכל שנה מביאים לו עוגה ליום ההולדת ורק הצבע משתנה לפי הגיל.


52 years old today and still going strong in his 34th professional season. Happy birthday Kazuyoshi Miura! pic.twitter.com/khSpotJHvM

— B/R Football (@brfootball) 26 בפברואר 2019


כששואלים את קינג קאזו מה הסוד שלו הוא עונה שהתשוקה לכדורגל לא פגה ונשארה כפי שהיה בן 18: "אני מרגיש שהתשוקה שלי אפילו הולכת וגדלה", אמר לכתבים. מדהים לחשוב שקאזו "הקשיש"  נולד רק שבעה חודשים אחרי שאנגליה זכתה בגביע העולמי ב-1966, דבר שבהחלט הופך אותו לגשר של כדורגל שמחבר בין העידן בו שיחקו כוכבים כמו מישל פלאטיני, קרל היינץ רומניגה וקני דאלגליש ועד לדור העתיד של ימינו אנו עם כוכבים כמו: קיליאן אמבפה, ג'יידון סאנצ'ו או ויניסיוס ג'וניור.


מותר לציין, כי היפני רשום בספר השיאים של גינס כשחקן המבוגר ביותר ששיחק אי פעם כדורגל מקצועי, וככובש המבוגר ביותר כשניתץ את שני השיאים בהם החזיק בעבר סר סטנלי מתיוס האגדי שפרש בגיל 50. מדהים שהוא משחק בגיל בו שחקנים אחרים מתקשים לשחק אפילו בקבוצות ותיקים. כשלא זימנו אותו למונדיאל בצרפת ב-1998, אז היה "רק" בן 31, נטען שהוא מבוגר מדי. 21 שנה אחרי מיורה חי ובועט, תרתי משמע.



הכובש המבוגר ביותר בהיסטוריה שלהכדורגל המקצועני ביפן (Gettyimages)


שון קרול, כתב אנגלי שמתגורר ביפן, העיד עליו: "הוא סוג של אלוהים בכדורגל היפני". ב-1990 הפך מיורה לכוכב על בארצו. שלוש שנים אחרי הפך לשחקן השנה באסיה, והיה ליפני הראשון ששיחק בסרייה A במדי גנואה בעונת 1994/5. מלבד השאלה קצרה לפ.צ. סידני ב-2005, שיחק מאז 1999ביפן בקבוצות כמו קיוטו פרפל  סאנגה, ויסל קובה וב-פ.צ. יוקוהומה בה, מגיל 38, רשם  250 הופעות. בנוסף, בנבחרת שיחק מיורה 89 משחקים וכבש 55 שערים. 



במדי הנבחרת עם אגדת הכדורגל רוברטו באג'יו במשחק הראווה בין נבחרות יפן ואיטליה (Gettyimages)


אולם הגיל עושה את שלו. ב-2018 שיחק מיורה רק תשעה משחקים ובכולם עלה מהספסל. בסך הכל בילה על הדשא 59 דקות. בקבוצה   שותפו להתקפה הנורבגי-מרוקאי איבה לאג'ב התלונן ל"ג'פן טיימס" שהוא מרגיש בודד לפעמים עם מיורה בחוד: "הוא רץ הרבה, אבל הוא בן 50 והגיל עושה את שלו". שון קרול, הכתב האנגלי נדרש גם הוא לסוגיה: "אתה רואה שאם הוא משחק בלי לחץ יש לו עוד מה לתת, אבל הוא לא יכול לשחק בקצב רגיל אם לוחצים אותו. המהירות והפיזיות שלו כבר רחוקים מהרמה הנדרשת, גם משחקן בליגה השנייה".


באוגוסט 2016 חווה "הקשיש" רגע של אושר כשנכנס בתוצאה של 2:0 ועם שער ובישול תרם לניצחון הגדול על סרזו אוסקה 2:3. עיתונאי יפני מאסאיוקי טאנבה אמר: "לפעמים רק הנוכחות שלו על המגרש גורמת לשינוי אצל שאר השחקנים". אחד מהם הוא קוקי סייטו בן ה-17 לו יכול לשמש מיורה כסבא, לא פחות. ואגב שחקנים, אז יפנים נוספים הולכים בעקבותיו של מיורה ומשחקים עד גילאים מבוגרים כמו שונסואה נקמורה (40), שינז'י אונו (39), ישוהיטו אנדו (39). שוער ה נבחרת לשעבר יושיקצו קוואגוצ'י תלה את הכפפות שלו בדצמבר האחרון בגיל 43 כך שג'יאנלואיג'י בופון יכול להיות רגוע. הוא עדיין ילד.
 


מיורה במסיבת העיתונאים של פתיחת הליגה השנייה ביפן בפברואר האחרון (Gettyimages) 


ביפן גורסים שיוקוהומה מגייסת כסף מספונסרים בזכות העובדה שמיורה משחק בשורותיה. בעולם הכדורגל רואים בו דובר בלתי רשמי של הכדורגל היפני ומרבים לשאול אותו על נושאים שונים. כשהוא לא משחק הוא מתרחק מהזרקורים עם אישתו ריסאקו ושני ילדיו. הוא עוסק המון בכושר גופני ויש לו מאמן צמוד (הקדים את כריסטיאנו רונאלדו). ביפן צוחקים על כך שבכל שנה מעדכנים את חבילת הפרישה שלו מכדורגל וזה לא נגמר. הוא מתעקש להמשיך לשחק. העיתונאי טאנבה אמר: "אולי אני נשמע מאוד נאיבי, אבל נראה לי שהוא פשוט נהנה לשחק אחרת אין שום סיבה למה לא פרש עדיין".



קינג קאזו, אגדה ביפן. קאזויושי מיורה (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי