מתיאוס: "סרט הקפטן לא יכול לקבוע אם אתה משחק או לא"

יוגי לב, לירוי סאנה
יוגי לב, לירוי סאנה | Gettyimages

גרמניה תארח מחר את סרביה במשחק ידידות (21:35, שידור ישיר בספורט1) במטרה לצאת לדרך חדשה. המאמן לב ספג ביקורת קשה משחקן העבר. האוהדים רוצים את טר שטגן במקום נוייר. ראיקוביץ' יפתח?

(גודל טקסט)

נבחרת גרמניה מקווה לצאת לדרך חדשה כשתארח מחר את סרביה (21:35, שידור ישיר בספורט1) במשחק ידידות, בחזרה הגנרלית לקראת המשחק הגדול נגד הולנד בפתיחת מוקדמות יורו 2020 ביום ראשון. הנבחרת של יואכים לב זקוקה לשקט. אל ההדחה המשפילה כבר בשלב הבתים במונדיאל, והקמפיין הרע בגביע האומות בו סיימה המנאשפט במקום השלישי – הצטרפה ההחלטה של המאמן להודיע על סוף הפרק של תומאס מולר, ג'רום בואטנג ומאט הומלס בנבחרת.


לותר מתיאוס, שיאן ההופעות בנבחרת עם 150 משחקים, שזכה עם גרמניה במונדיאל ב-1990 ובאליפות אירופה ב-1980, מתח ביקורת קשה על המאמן. מתיאוס אמר ל"סקיי ספורט: "במשך כ-40 שנה אני חווה את אירועי הנבחרת ואני לא זוכר ששינוי כזה או התחלה חדשה התקיים לפני הטורניר או במהלכו. אם זה היה קורה לאחר ההדחה במונדיאל אז השחקנים היו מבינים את זה".


שחקן העבר הוסיף: "אני יכול להבין את ההחלטה ברמה הספורטיבית, הוא רצה לשלב שחקנים צעירים רעבים ומוכשרים, אבל בשבילי זה לא מקובל ולא הוגן. העיתוי והטיפול התקשורתי היה נוראי, זה זלזול בשחקנים שהשיגו הרבה". מתיאוס סיכם: "הבעיות החלו עוד לפני גביע העולם. הטיפול בפרשת מסוט אוזיל היה קטסטרופלי".



יוגי לב. סופג ביקורות (AFP)


לשיאן ההופעות היה גם מה לומר על האיש בין הקורות. מבחינתו, אין שאלה ומארק אנדרה טר שטגן צריך לקבל את הקרדיט. "סרט הקפטן לא יכול לקבוע אם אתה משחק או יושב על הספסל. טר שטגן צריך לשחק בזכות היכולת שלו בשנתיים האחרונות, הוא משחק ברמה עולמית. אם מחליטים לפי הביצועים – זה צריך להיות תקף לכולם". 


המאמן יואכים לב אמר במסיבת העיתונאים: "אנחנו מצפים למשחק הזה. אנחנו מצפים ליותר מהירות, יותר דינמיות, יותר תכליתיות. אלה נושאים חשובים מאוד עבורינו". המאמן המשיך: "אנחנו צריכים לתת לשחקנים הצעירים את התחושה שהם מקבלים מאיתנו אמון מוחלט ויותר אחריות". על הביקורות האחרונות: "הנושא הזה היה שנוי במחלוקת, הייתי ברור, עכשיו אני יכול להתמקד בכדורגל".



בהצבעה באתר "בילד" הגרמני, 91% מהנשאלים מסכימים עם מתיאוס ורוצים לראות את טר שטגן בין הקורות. לאב הגיב: "יש לנו משחקים רבים, מארק בהחלט יקבל את ההזדמנות שלו, נראה".



טר שטגן. האוהדים מעדיפים אותו על פני נוייר (Gettyimages)


לירוי סאנה שמציג יכולת מעולה במדי מנצ'סטר סיטי, וכזכור לא זומן למונדיאל, הוא התקווה הגדולה של הגרמנים. הקשר אמר: "זה קשה בהתחלה כשאתה לא מקבל דקות, אבל אני משתפר מאימון לאימון בנבחרת. אני רוצה להמשיך מאיפה שעצרתי. אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולקחת אחריות".


מול גרמניה תתייצב נבחרת סרביה של המאמן מלאדן קרסטאיץ', שסיימה במקום הראשון בקבוצת האיכות הרביעית, עם ארבעה נצחונות ושתי תוצאות תיקו. שוער מכבי תל אביב, פרדראג ראיקוביץ שלא שיחק במונדיאל אך כן פתח במשחקים בגביע האומות, מתחרה עם שוער אייבר מרקו דמיטרוביץ'. האיום הגדול על אלופת העולם היוצאת הוא החלוץ הלוהט של פרנקפורט, לוקה יוביץ', שכבש את שער הניצחון של קבוצתו בשמינית גמר הליגה האירופית נגד אינטר בסן סירו ונמצא במעקב של ברצלונה. החלוץ הבקיע כבר 22 שערים העונה: 15 בבונדסליגה ועוד שבעה בליגה האירופית.

@LeroySane19: "I made it my goal to take on more responsibility, on and off the pitch, and to perform to a higher level." #DieMannschaft#GERSRBpic.twitter.com/yqHOGYz17L

— Germany (@DFB_Team_EN) 19 במרץ 2019


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי