זאחוביץ' על אובלק: "הוא כמו כריסטיאנו רונאלדו של סלובניה"

יאן אובלק
יאן אובלק | Gettyimages

חלוץ מאריבור הוסיף: "לפעמים שוער גדול חשוב יותר מחלוץ. טוב שחזר". יריבת ישראל נחתה ותערוך אימון מסכם בסמי עופר, המאמן קק: "נצליח רק אם כל אחד ייתן את הנשמה". התלבטות בין באריץ' לשפוראר

(גודל טקסט)

סלובניה נחתה אתמול (שלישי) בישראל לקראת משחק הפתיחה במוקדמות יורו 2020 נגד נבחרת ישראל (חמישי, 21:45), והמטרה המוצהרת שלה היא לפתוח בניצחון. הסלובנים גילו יכולת זוועתית בליגת האומות וסיימו באותו דרג עם ישראל במקום האחרון בבית, כאשר במשחקי הסיום עשו שלוש תוצאות תיקו, כולן 1:1, נגד קפריסין (מולה גם הפסידה בסיבוב הראשון), נורבגיה ובולגריה. הסלובנים קיימו רק אימון אחד בארצם ואת השני יקיימו הערב (רביעי) ב"סמי עופר".


התקווה של הנבחרת הסלובנית אחרי קמפיין כושל היא המאמן מתיאז' קק, מי שהוליך את הנבחרת למונדיאל 2010 בדרום אפריקה וזו הקדנציה השנייה שלו בנבחרת. התקווה השנייה הוא שוער אתלטיקו מדריד יאן אובלק שלא שיחק 17 חודשים בנבחרת, מאז הקמפיין של מונדיאל 2018. אתמול כשהגיע לישראל הסלובנים התפעלו שאוהדי אתלטיקו מדריד בישראל הגיעו להצטלם איתו. העיתון "אקיפה24" אפילו התייחס לכך בכותרת הראשית וכתב: "ברור כעת לכולם מי הוא הכוכב מספר אחת בנבחרת. אובלק ינסה להביא שלוש נקודות ופתיחה ענקית לנבחרת שרוצה לשחק בטורניר גדול רביעי בתולדותיה (שני מונדיאלים ואליפות אירופה אחת)". 

 
 

בשיחה עם "אקיפה24" לוקה זאחוביץ', חלוץ מאריבור שהיה מועמד לבית"ר ירושלים, אמר על אובלק: "הכי טוב שהוא שוב איתנו כי הוא כוכב ענק. הוא עבור סלובניה כמו כריסטיאנו רונאלדו עבור פורטוגל, אבל רק עומד בשער. לפעמים שוער גדול חשוב יותר מחלוץ".  



אובלק. חוזר לנבחרת אחרי זמן רב (Gettyimages)

 

המאמן מתיאז' קק מתח ביקורת על התקשורת בסלובניה שהתעסקה כל העת בשאלה מי יהיה הקפטן של הנבחרת: "לא מעניין אותי מי ילבש את הסרט. זה לא כזה חשוב. אני רוצה 24 קפטנים במשחק נגד ישראל. שכל אחד ייתן את הנשמה. רק אז נוכל להצליח". הוא גם התייחס לעובדה שהמגן פטר סטויאנוביץ' מדינאמו זאגרב הורחק נגד בנפיקה בליגה האירופית ואמר: "אם יעשה לי אותו דבר אני אתפוס אותו בשתי האוזניים ואנער אותו חזק. אצלי יש משמעת". 


האימון הערב ב"סמי עופר" יהיה חשוב מאוד לנבחרת הסלובנית שכאמור הגיעה עם הרכב חדש יחסית. חלוץ סנט אטיין רוברט באריץ' שכבש בליגה בניצחון 0:5 על קון אמור לפתוח ואמר: "היכולת שלי טובה בשני המשחקים האחרונים בהם פתחתי שיחקתי טוב ואני במצב פיזי טוב. אני מקווה להמשיך באותו קצב ביום חמישי. שיחקתי עם סט. אטיין לפני שנתיים בישראל ואני יודע שזה לא הולך להיות קל. לא משנה מי יכבוש עבורנו שער הכי חשוב שנכבוש".


בצד המקצועי, קק מתלבט האם לפתוח עם באריץ' או אנדרז' שפוראר. החלוץ בן ה-25 מסלובן ברטיסלבה כבש 20 שערי ליגה ב-21 משחקים בסלובקיה. שפוראר נמצא תחת מעקב של קבוצות בגרמניה ואיטליה וצפוי להימכר בקיץ תמורת 4 מיליון יורו. 

 

Slovenska nogometna reprezentanca je danes v #NNCBrdo opravila tretji trening pred četrtkovo kvalifikacijsko tekmo z Izraelom . #SrceBije

Petar Stojanović, Benjamin Verbič pic.twitter.com/O6GwagPE8D

— NZS | FA Slovenia (@nzs_si) 19 במרץ 2019


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי