צפו: צרפת הביסה 1:4 את מולדובה, סטרלינג כיכב עם שלושער ב-0:5 של אנגליה

ראחים סטרלינג
ראחים סטרלינג | Gettyimages

הטריקולור פתחו את טורניר מוקדמות יורו 2020 עם ניצחון קליל בקישינב לאחר שערים של גריזמן, וראן, ז'ירו ואמבפה. נבחרת שלושת האריות דרסו בביתם את צ'כיה. רק 0:0 לרונאלדו ופורטוגל נגד אוקראינה

(גודל טקסט)
קמפיין מוקדמות יורו 2020 נמשך הערב עם שבעה משחקים מרתקים. כשבמוקד התצוגות הנפלאות של אנגליה וצרפת כאשר ראחים סטרלינג הוביל את נבחרת שלושת האריות עם שלושער ב-0:5 הביתי על צ'כיה ואלופת העולם טיילה במולדובה עם 1:4 קליל. נבחרת פורטוגל וכריסטיאנו רונאלדו פתחו את הקמפיין עם 0:0 מאכזב נגד אוקראינה.


מולדובה – צרפת 4:1 (לצפייה בתקציר)
כצפוי צרפת שלטה במשחק כבר מהפתיחה ועלתה ליתרון אחרי 24 דקות עם וולה אדיר לאחר שקיבל כדור נפלא מפוגבה. כעבור שלוש דקות בלבד כובש השער הראשון היה על תקן המבשל כאשר הגביה קרן מדויקת שפגשה את ראשה של רפאל וארן שהכפיל את היתרון. בדקה ה-36 אוליבייה ז'ירו הצטרף לחגיגה כאשר קיבל כדור גובה בלז מטווידי וחלוץ צ'לסי שפשף את הכדור בדרך לשער ועלה למקום השלישי בטבלת הכיבושים של נבחרת צרפת בכל הזמנים.


המחצית השנייה הייתה רדומה מאוד, אך קיליאן אמפבה ניצל טעות בהגנה המולדבית וכבש שער קליל בדקה ה-87. המארחת המתיקה מעט את הגולה המרה בדקה ה-89 לאחר שער ניחומים של ולדימיר אמברוס שקבע את תוצאת המשחק.



הישג מכובד לאוליבייה ז'ירו (AFP)


אנגליה – צ'כיה 0:5 
נבחרת שלושת האריות רוצה להוכיח כי המסע הנהדר שלה במונדיאל שהמשיך לקמפיין מוצלח בליגת האומות אינו מקרי. למרות חסרונם של מרקוס ראשפורד, ג'ון סטונס, ולוק שואו האנגליים עדיין אמורים לעשות את העבודה נגד נבחרת צ'כיה שאמורה לסיים את הקמפיין במקום השני. גארת' סאות'גייט עלה עם חלק התקפי מרהיב במיוחד אשר כולל את הארי קיין, ג'יידון סאנצ'ו וראחים סטרלינג. שוער אברטון ג'ורדן פיקפורד המשיך לשמור על המקום בשער.


24 דקות הספיקו לאנגלים לעלות על לוח התוצאות לאחר מהלך שהשף של אירופה, ג'יידון סאנצ'ו העביר כדור רוחב במתפרצת לראחים סטרלינג שדחק מקרוב. בדקה ה-45 ייז'י פאבלנקה הכשיל את הארי קיין ברחבה והשפוט הורה לפנדל, חלוץ טוטנהאם דייק בקור רוח מהנקודה הלבנה והכפיל את היתרון לפני שריקת המחצית.

בדקה ה-62 סטלרינג כבש שער נוסף לאחר שקיבל כדור על מגש למרכז הרחבה מחברו לקבוצה קייל ווקר ושחקן ההתקפה של מנצ'סטר סיטי, הסתובב על המקום ובעט כדור מדויק בשמאל והצליח להכניע את ייז'י פאבלנקה פעם נוספת. כעבור שש דקות סטרלינג  שחרר בעיטה לא חזקה במיוחד מחוץ לרחבה, אך היום הכל הולך לשחקן הכנף שהשלים שלושער מרהיב. בדקה ה-84 קאלאס כבש שער עצמי אומלל לחובת הצ'כים שקבע 0:5 מהדהד לאנגלים שפתחו את הקמפיין בסערה.


שחקני אנגליה חוגגים (AFP)


פורטוגל – אוקראינה 0:0
לא כך קיוו אלופת אירופה וכריסטיאנו רונאלדו ששב לנבחרת מאז המונדיאל, לפתוח את קמפיין המוקדמות. פורטוגל שהייתה טובה יותר לאורך ההתמודדות אך לא הצליחה להכריע את המשחק והיא תקווה להוציא שלוש נקודות יקרות נגד נבחרת סרביה ביום שלישי הקרוב.



כריסטיאנו רונאלדו מאוכזב (AFP) 


תוצאות נוספות
בולגריה – מונטנגרו 1:1
אלבניה – טורקיה 2:0
אנדורה – איסלנד 2:0
לוקסמבורג – ליטא 1:2

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי