צפו בתקציר: ספרד ניצחה 1:2 את נורבגיה. 0:2 לאיטליה על פינלנד

שחקני נבחרת ספרד חוגגים
שחקני נבחרת ספרד חוגגים | Gettyimages

מוקדמות יורו 2020: הספרדים שלטו לחלוטין אך הרבו להחמיץ והשיגו ניצחון משערים של רודריגו (16) וראמוס בפנדל (71), הנורבגים השוו זמנית מפנדל של קינג (64). בארלה (7) וקין (74) נתנו למנצ'יני שלוש נקודות

(גודל טקסט)
החלק האחרון של משחקי המחזור הראשון במוקדמות יורו 2020 הסתיים הערב (שבת), כשבמוקד נבחרת ספרד ניצחה בוולנסיה 1:2 את נורבגיה. נבחרת איטליה השיגה 0:2 ביתי על פינלנד. במקביל, בוסניה גברה 1:2 על ארמניה ויוון ניצחה 0:2 בליכטנשטיין.


ספרד – נורבגיה 1:2

רודריגו מורנו העלה את "לה רוחה" ליתרון מול הקהל המקומי בוולנסיה בדקה ה-16 אחרי שג'ורדי אלבה פרץ באגף שמאל והגביה את הכדור לתיבת החמש, שם חיכה החלוץ ונגח מצוין לרשת של רונה יארסטיין. הנורבגים השיגו את השוויון בדקה ה-64 אחרי שסרחיו ראמוס הכשיל ברחבה את ביורן יונסן והשופט שרק לפנדל אותו ג'ושוע קינג תרגם לשער.


בדקה ה-71 אלברו מוראטה הוכשל ברחבה על ידי השוער הנורבגי רונה יארסטיין והשופט שוב בצביע על הנקודה הלבנה. סרחיו ראמוס ניגש לכדור, בעט נהדר לרשת הגבוהה וחזיר ללואיס אנריקה את החיוך.


אחרי האכזבה הגדולה במונדיאל, הנבחרת הספרדית פתחה את קמפיין מוקדומות היורו ברגל ימין והיא תפגוש ביום שלישי את מלטה בחוץ. במקביל, הנורבגים ינסו להתאושש מההפסד במסטאייה כשיארחו את שבדיה.



סרחיו ראמוס חוגג (Gettyimages)


הרכבים

נבחרת ספרד: דויד דה חאה, ג'ורדי אלבה, איניגו מרטינס, סרחיו ראמוס, חסוס נבאס, דני סבאיוס, סרחיו בוסקטס, דניאל פארחו (רודרי 76), מרקו אסנסיו, רודריגו מורנו, אלברו מוראטה (חאיימה מאטה 89).


נבחרת נורבגיה: רונה יארסטיין, היתאם אליסאמי, קריסטופר אייר, הווארד נורדטוויט, עומאר אלאבדלאווי, סטפן יוהאנסן (קאמרה 76), אולה סלנאהס, מרקוס הנריקסן, טאריק אליונוסי (יוהנסן 54), מרטין אודגארד (אליונוסי מוחמד 55), ג'ושוע קינג.


מהלך המשחק
16 דקות מפתיחת המשחק הספרדים כבשו את השער הראשון שלהם בקמפיין. ג'ורדי אלבה פרץ באגף שמאל והגביה את הכדור ישר לראשו של רודריגו מורנו שמחמישה מטרים לא התבלבל ונגח לרשת של רונה יארסטיין. 0:1 לספרד.


ארבע דקות חלפו והחלוץ של ולנסיה כמעט השלים צמד אבל השוער הנורבגי היה במקום.



רודריגו מורנו (Gettyimages)



שחקני ספרד חוגגים את שער היתרון של רודריגו (Gettyimages)


בדקה ה-30 הנורבגים הגיעו להזדמנות הראשונה שלהם. אליונסי קיבל כדור רוחב בתוך הרחבה אך החמיץ ברשלנות מקרוב. עמוק בתוך תוספת הזמן של המחצית סבאיוס כמעט כבש את השני של הספרדים אך הכדור שלו נבלם אצל הגנת נורבגיה. 



מרקו אסנסיו והווארד נורדטוויט (Gettyimages)


בדקה ה-58 דני סבאיוס הרים כדור לרחבה ומצא את סרחיו ראמוס שהגיע מצוין לכדור אבל החמיץ משני מטרים.


בדקה ה-64 הנורבגים השיגו את השוויון. השופט שרק לפנדל אחרי שביורן יונסן הוכשל ברחבה במהלך קרן על ידי סרחיו ראמוס. ג'ושוע קינג בעט נהדר ולא השאיר שום סיכוי לדויד דה חאה. 1:1


שבע דקות מאוחר יותר הספרדים החזירו לעצמם את היתרון. אלברו מוראטה פרץ נהדר לרחבה והוכשל על ידי השוער רונה יארסטיין, והשפוט בצביע שוב על הנקודה הלבנה. סרחיו ראמוס בעט את הכדור לרשת הגבוהה של הנורבגים והרכיע את הקהל במסטאייה. 1:2 לספרד.



שחקני ספרד חוגגים את השער של סרחיו ראמוס (Gettyimages)


איטליה – פינלנד 0:2 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
הסקוודרה אזורה בפניה החדשים, עם אימובילה בחוד, ברנרדסקי לצידו וג'ורג'יניו מאחוריהם, לא התקשתה במיוחד נגד הפינים במשחק שנוהל על ידי אוראל גרינפלד. כמה לא התקשתה? שבע דקות בלבד חלפו לפני שניקולו בארלה העלה את מנצ'יני ליתרון. השליטה של האיטלקים נראתה בכל חלקי המגרש והאורחת לא הצליחה לבעוט לשער.


אבל למרות השליטה, איטליה לא הצליחה לחדור פעם נוספת את ההגנה של פינלנד במשך רוב המשחק. רק בדקה ה-74 הגיעה הפריצה של צ'ירו אימובילה שמסר כדור נהדר למויסה קין, והחלוץ הצעיר המשיך בנגיעה לרשת. אימובילה עצמו הוחלף בדקה ה-80, מפנה מקום למלך שערי הסרייה א' פאביו קוואליארלה הוותיק. הדקות האחרונות עברו ללא הפרעה מיוחדת ואיטליה השיגה את שלוש הנקודות שפתחו ברגל ימין את הקמפיין שלה.


ביום שלישי יארחו האיטלקים את ליכנטשטיין החלשה, בעוד פינלנד – שרוצה להיאבק על הכרטיס הנוסף ליורו, תטוס למשחק חוץ בארמניה.



שחקני איטליה חוגגים (AFP)


תוצאות נוספות (לצפייה בכל שערי היום לחצו כאן)
ליכטנשטיין – יוון 2:0

בוסניה – ארמניה 1:2

















מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי