מודריץ': "אנחנו חייבים להתעורר, אחרת נמצא את עצמנו מחוץ ליורו"

מודריץ' מאוכזב
מודריץ' מאוכזב | Gettyimages

בעוד המאמן דאליץ' שמר על אופטימיות, קפטן הנבחרת זועם: "המשחק צריך לגרום לזעזוע. כל נבחרת רוצה לנצח אותנו". פרישיץ ספג ביקורת קשה במיוחד מהתקשורת: "נראה כמו שחקן שצריך לפרוש מכדורגל"

(גודל טקסט)

נבחרת קרואטיה בהלם. הפיינליסטית מגמר המונדיאל רחוקה שנות אור מהיכולת שאפיינה אותה. לאחר ניצחון קשה 1:2 על אזרבייג'אן בבית, הגיע אתמול ההפסד המאכזב 2:1 מול הונגריה. אותו הפסד גרם לתסכול עצום בנבחרת והדליק אצלהם את כל הנורות האדומות. אנטה רביץ' העלה את הקרואטים ל-0:1 בדקה ה-13, אבל אדם סאלאי (34) ו-מאטה פטקאי (76) הפכו את התוצאה והדהימו את הקרואטים.

זלטקו דאליץ' מאמן קרואטיה שהפך בקיץ לאחד האנשים הפופולאריים בקרואטיה נשמע אופטימי למרות ההפסד: "זה לא טרגדיה, אבל אנחנו צריכים להרים את הראש ולהמשיך הלאה. אחרי השער הראשון הפסקנו לשחק. הבעיה היתה שלא גמרנו את המשחק ונתנו להם לחזור. הם היו יותר אגרסיביים. אנחנו לא ניכנע וחייבים לחזור לרוח הלחימה של המונדיאל. הם גם כבשו שער מטורף. לא היינו יצירתיים, אבל בואו לא נעשה מזה עכשיו דרמה". דאליץ' ניסה לשנות שיטת משחק במהלך המשחק עם שני חלוצים ושלושה בלמים, אבל זה לא עבד.

בעיתון "יוטרני ליסט" נכתב: "רצינו להתחיל את הקמפיין עם עוד ניצחון, אבל ההפסד החזיר אותנו למציאות הקשה. קרואטיה תמיד נפלה אחרי טורנירים גדולים. ליורו 2000 לא עלינו אחרי שבמונדיאל 1998 סיימנו מקום שלישי והיום נראה שהקו הזה יימשך שוב. טוב שההפסד הזה הגיע עכשיו. בבית עם הונגריה, וויילס, סלובקיה אנחנו אמורים לעלות". איבן פרישיץ' מאינטר ספג ביקורת קשה על יכולתו ונכתב שהוא נראה כמו שחקן שצריך כבר לפרוש מכדורגל: "במונדיאל כולנו חיכינו לו והוא הופיע בזמן. אתמול מול הונגריה הוא נראה פאתטי".


מודריץ'. קרואטיה בבעיה (Laszlo Szirtesi/Getty Images)

לוקה מודריץ' הסכים שקרואטיה בבעיה: "לא ציפינו להפסד הזה. חייבים להתעורר. ההונגרים היו הרבה יותר פיזיים. גם נגד אזרבייג'אן לא היינו טובים, אבל הוצאנו שלוש נקודות. עכשיו קיבלנו הלם מוחלט. כדאי מאוד שנשכח מהמקום השני בו זכינו במונדיאל ונסתכל קדימה כי אם לא נתעורר נמצא את עצמנו מחוץ ליורו. שכחנו שזה הכדורגל. החגיגות מסתיימות ויש מציאות חדשה. כל נבחרת רוצה לנצח אותנו ומסוגלת לעשות לנו בעיות".

קפטן קרואטיה, שנבחר לשחקן השנה גילה שבחדר ההלבשה הם לא דיברו על הבעיות אחרי המשחק. "חייבים לתקן טעויות אחרת יהיה לנו אסון כנבחרת. היינו צריכים לשחק הרבה יותר מהר כי ההונגרים שיחקו הגנתי ועם משחק איטי אי אפשר היה לפרוץ את ההגנה שלהם. אסור לנו לדבר על טרגדיה אלא לזעזע את הנבחרת. מקווה שבמשחק הבא נגד וויילס ביוני כל השחקנים שלנו יהיו כשירים. זה הולך להיות אחד המשחקים החשובים שלנו בקמפיין".

ובצד המנצח נהנו מכל רגע. מרקו רוסי מאמנה האיטלקי של הונגריה: "זה היה ניצחון של הלב ושל המשחק הקבוצתי שלנו. היה לנו מזל שהקרואטים הגיעו בהרכב חסר וכמובן שגם לנו היה חלק בניצחון. לצערי הפסדנו לסלובקיה 0:2 בפתיחה והייתי משלם כסף לנצח דווקא את הסלובקים ולהפסיד לקרואטיה כי ממילא אני חושב שהם עדיין יעלו מהבית".


שחקני נבחרת הונגריה חוגגים. ניצחון גדול (ATTILA KISBENEDEK / AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי