צפו בתקציר: רונאלדו סחף את פורטוגל לגמר ליגת האומות עם שלושער

כריסטיאנו רונאלדו, ברנרדו סילבה
כריסטיאנו רונאלדו, ברנרדו סילבה | Dave Winter, Gettyimages

תצוגת תכלית של הכוכב סידרה 1:3 על שווייץ בדרך לקרב על התואר. החלוץ העלה ליתרון בבעיטה חופשית (25) ובמאני טיים הוסיף שני שערים נהדרים (88, 90) שהציבו את נבחרתו מרחק 90 דק' מהכרטיס ליורו 2020

(גודל טקסט)

כריסטיאנו רונאלדו שוב התעלה הערב (רביעי) מעל כולם. שווייץ היוותה יריב ראוי וחצי הגמר כבר היה בדרך להארכה, אבל קפטן נבחרת פורטוגל הופיע בזמן שווינרים מופיעים והשלים שלושער מדהים ו-1:3 בדרך לגמר ליגת האומות, שיתקיים ביום ראשון הקרוב (9.6) ובו תפגוש אלופת אירופה המכהנת את המנצחת בין הולנד לאנגליה (חמישי 21:45, שידור ישיר בספורט1).

חלוצה של יובנטוס פתח את החגיגה עם שער אדיר בבעיטה חופשית שלא השאירה ליאן זומר סיכוי. ריקרדו רודריגס השווה במחצית השנייה לאחר רגע מאוד שני במחלוקת, שבו ה-VAR ביטל פנדל של פורטוגל והעניק בעיטת עונשין לשווייץ, אבל כריסטיאנו לא התכוון לתת לזה לחמוק ובדקות הסיום הוסיף שני גולים שמציבים את פורטוגל במרחק 90 דקות מזכייה בליגת האומות והכרטיס ליורו בשנה הבאה.

חניכיו של ולדימיר פטקוביץ' יישארו עם המחמאות בלבד. עוד לפני שער היתרון של פורטוגל הם הגיעו להזדמנויות טובות וגם במחצית השנייה סיכנו לא מעט את השער של רוי פטריסיו, בעיקר דרך שרדאן שאקירי והאריס ספרוביץ' שהציגו יכולת טובה. כאמור, זה לא הספיק הפעם מול היכולת האדירה של רונאלדו והתמיכה של הקהל הפורטוגלי והשוויצרים ינסו להעפיל ליורו דרך המוקדמות, אך הם יכולים להתנחם בכך שהם מחזיקים בדור שחקנים כשרוני שעוד עשוי לדבר בהמשך.

כריסטיאנו הופיע פעם נוספת בזמן שפורטוגל הכי הייתה צריכה אותו (Dave Winter, Gettyimages)
כריסטיאנו הופיע פעם נוספת בזמן שפורטוגל הכי הייתה צריכה אותו (Dave Winter, Gettyimages)

מהלך המשחק
האורחים קיבלו הזדמנות להבקיע שלוש דקות בלבד בתוך המשחק, כאשר הכדור קיפץ ברחבה ומי שהגיע ראשון אליו היה זובר, שהעביר לשאקירי, אבל רוי פטריסיו יצא נהדר ובלם את הניסיון של שחקן ליברפול. בדקה ה-12 מנואל אקנג'י ביצע טעות גדולה ומסר היישר לרגליו של ברנרדו סילבה. הקשר מסר לרונאלדו שבעט מחוץ לרחבה ופספס את המסגרת. שתי דקות לאחר מכן שווייץ הייתה קרובה פעם נוספת – שאקירי שלח כדור לרחבה וחיפש את ספרוביץ' שפספס את הכדור אבל זה עבר מילימטרים ליד הקורה.

בדקה ה-25 רונאלדו כבש את שער הבכורה שלו בליגת האומות העלה את פורטוגל ליתרון. לאחר סיבוב נהדר שלו על שאר מחוץ לרחבה, אמבאבו הכשיל את הכוכב והקנה לו בעיטה חופשית, שאותה כריסטיאנו שלח באומנות לרשת, כשיאן זומר יכול היה רק להסתכל על הכדור.

ביצוע מרשים של כריסטיאנו. שחקני פורטוגל חוגגים (Jan Kruger/Getty Images)
ביצוע מרשים של כריסטיאנו. שחקני פורטוגל חוגגים את השער הראשון (Jan Kruger/Getty Images)

שווייץ התקרבה לשוויון בדקה ה-42. התקפה טובה מצד חניכיו של פטקוביץ' הגיעה לרגליו של אמבאבו, שהעביר כדור רוחב מדויק לספרוביץ'. החלוץ בעט טוב אך פטריסיו שוב היה במקום והדף את הניסיון של חלוץ בנפיקה. דקה לשריקת הסיום של המחצית הראשונה, רונאלדו מצא נהדר ברחבה את ילד הפלא ז'ואאו פליקס, אבל האחרון בעט גבוה מעל השער.

בדקה ה-52 התרחש רגע מאוד שנוי במחלוקת. סטיבן זובר קיבל כדור ברחבה הפורטוגלית וטען להכשלה מצד סמדו, אך פליקס ברייך התעלם והמארחת יצאה להתקפה מתפרצת שבסיומה פביאן שאר הכשיל את ברנרדו סילבה והשופט הצביע על הנקודה הלבנה. בשלב הזה, ברייך קיבל איתות משופטי הווידאו וחזר להסתכל על הנפילה של זובר ברחבה. לאחר הבדיקה, הוא פסק על פנדל לזכות שווייץ שביטל כמובן את בעיטת העונשין לזכות פורטוגל. ריקרדו רודריגס הבקיע מ-11 מטרים את שער השוויון בדקה ה-57.

התערבות שנויה במחלוקת של שופטי הוידאו החזירה את שווייץ למשחק (MIGUEL RIOPA/AFP/Getty Images)
התערבות שנויה במחלוקת של שופטי הוידאו החזירה את שווייץ למשחק (MIGUEL RIOPA/AFP/Getty Images)

בדקה ה-63, פפה פינה את מקומו לאור פציעה בזרועו הימנית וז'וזה פונט החליף אותו. שתי דקות לאחר מכן שאקירי וספרוביץ' המשיכו לסכן את השער של המארחת. הקשר הרים שוב כדור מדויק לראשו של החלוץ, שלא הצליח למצוא את המסגרת. בדקה ה-71, גונסאלו גדש החליף את ז'ואאו פליקס, שסיכם הופעת בכורה לא מרשימה במיוחד ובצד השוויצרי, אדמילסון פרננדס החליף את זקאריה.

כשהיה נראה שאנחנו בדרך להארכה, כריסטיאנו רונאלדו החליט לשים לזה סוף. ברנרדו סילבה הגיע לכדור ארוך, הכניס את זה ל-CR7 בתוך הרחבה והחלוץ המשיך את זה לרשת. שתי דקות לאחר מכן, רונאלדו כבר שלח את פורטוגל הביתה כשחתם התקפה מתפרצת עם להטוט על מנואל אקנג'י וסיומת נהדרת שנתנה את האות לחגיגות של האוהדים המקומיים.

פורטוגל רחוקה 90 דקות מזכייה בליגת האומות. (Jan Kruger/Getty Images)
פורטוגל רחוקה 90 דקות מזכייה בליגת האומות. (Jan Kruger/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי