סאות'גייט: "גם הולנד עשתה טעות, השחקנים שלי אמיצים"

גארת' סאות'גייט
גארת' סאות'גייט | Dean Mouhtaropoulos/Getty Images

מאמן נבחרת אנגליה הגן על החלק האחורי שקרס בהארכה: "סטונס ומגוואייר מתבקשים לשחק ככה, הטעויות היו לא אופייניות". וגם: הביקורת בעיתונים, המספרים של סטרלינג וראשפורד והתפרעות האוהדים בפורטוגל

(גודל טקסט)

נבחרת אנגליה חוותה אתמול (חמישי) אכזבה נוספת בשלב חצי הגמר, 11 חודשים אחרי שהובילה 0:1 נגד קרואטיה והודחה אחרי הפסד שנגרר להארכה, גם בליגת האומות כבשה ראשונה נגד הולנד אך הפסידה לאחר 120 דקות עם 3:1 ופספסה הזדמנות לעלות לגמר בינלאומי שני בתולדותיה אחרי מונדיאל 1966 שהסתיים גם בזכייה של נבחרת שלושת האריות.

כצפוי, באנגליה התאכזבו מהטעויות הקשות שביצעה ההגנה בהארכה, כאלו שהורידו לטמיון עבודה קבוצתית טובה. רצף של שבעה משחקים ללא הפסד, מתוכם חמישה ניצחונות רצופים – נקטע לו. "טעויות יקרות שלחו את הולנד לגמר", נכתב ב-BBC , ב"טלגרף" היו אף חריפים יותר – "אנגליה שלמה מחיר כבד, הולנד חשפה כישלונות ישנים וכה מוכרים, כאלה שרצינו לשכוח".

"אני חושב שיש לנו שחקנים שכמעט לא מקבלים דקות על מגרש והחלק השני חווה את ההפך הגמור", אמר מנג'ר נבחרת אנגליה גארת' סאותגייט והמשיך: "אני חושב שעייפות השחקנים היוותה חלק מרכזי במשחק שהתאפיין בחוסר חדות".


הדחה שנייה בשנה האחרונה בשלב חצי הגמר (Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)

"ביקשתי מהשחקנים לעשות לחץ על שחקני ההגנה, אם לא היינו משחקים כך, לא היינו עולים לחצי הגמר מלכתחילה, אנחנו לא יכולים להיות נבחרת ברמה עולמית אם לא נשחק כך וראינו את זה גם בנבחרת הולנד".

על הטעויות בהגנה אמר: "גם הוא עשו טעות קשה בחלק ההגנתי, אבל אני חייב לתמוך בג'ון (סטונס) כי הוא מקבל ביקורות. הוא והארי מגוואייר משחקים כמו שאנחנו מבקשים לשחק, הם לוקחים על עצמם את המשחק והם אמיצים באופן מיוחד כדי לעשות זאת, הטעויות היו לא אופייניות ואלו לא שגיאות שנעשה".

בנוסף התייחס למהומות של אוהדי אנגליה בפורטו: "זה באמת די מדכא, זה משהו שהתרגלנו אליו, קיווינו שאחרי המונדיאל ברוסיה הכל יעבוד חלק, אבל ראינו כמה משחקים שבו ראינו את ההתנהגות המכוערת והשיכורה הזאת. כאנגלי אומר שהם לא אוהדי הקבוצה והם מייצגים את המדינה בצורה כל כך רעה ואנחנו לא מקשרים את עצמינו אליהם בכלל".

ג'ון סטונס עם איבוד קריטי שהוביל לשער בהארכה (Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)

ראחים סטרלינג רשם את ההופעה ה-50 שלו במדי נבחרת אנגליה, בגיל 24 ו-180 ימים. רק ווין רוני (23 שנים ו-159 ימים) ומייקל אואן (23 שנים ו-179 ימים) עשו זאת בגיל צעיר יותר ממנו. סטרלינג לא התנחם בציון הדרך ואמר לאחר המשחק: "יום אחד ה-VAR עוד יעזור לנו, לא היום. חשבתי שהיינו הקבוצה הטובה יותר, אבל טעינו לקראת סוף ההארכה ונענשנו על כך. הנבחרת הייתה שונה היום ללא מספר שחקנים חשובים, אבל אלה ששיחקו עשו עבודה טובה. יש לנו עדיין לאן להתקדם".

מרקוס ראשפורד, חלוצה של מנצ'סטר יונייטד, שכבש את שער הניצחון בפנדל, רשם את שערו הרביעי בשבעת המשחקים האחרונים במדי נבחרת שלושת האריות. ב-25 המשחקים הראשונים שלו במדי אנגליה הוא כבש רק שלושה.


שער בינלאומי רביעי בשבעת המשחקים האחרונים. מרקוס ראשפורד (Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי