מונדיאל הנשים: גרמניה הביסה 0:3 את ניגריה בדרך לרבע הגמר

נבחרת גרמניה נשים
נבחרת גרמניה נשים | JEAN-PIERRE CLATOT/AFP/Getty Images

הגרמניות, שזכו פעמיים בעבר באליפות העולם, לא התקשו נגד הנבחרת מאפריקה בדרך להבטחת מקומה בשלב רבע הגמר בצרפת. היריבה בשלב הבא תקבע ביום שני. נורבגיה גברה על אוסטרליה

(גודל טקסט)
שבועיים לאחר פתיחת מונדיאל 2019 לנשים בצרפת, היום (שבת) יצאו לדרך משחקי הנוק-אאוט, כשגרמניה ניצחה 0:3 את ניגריה במשחק הראשון בשלב שמינית הגמר. מאוחר יותר תפגוש אוסטרליה את נורבגיה בקרב השני על הכרטיס לרבע.


שתי הנבחרות עלו לכר הדשא באיצטדיון בגרנובל, ואחרי פתיחה טובה של הגרמניות, היתרון בלוח התוצאות לא איחר לבוא. כבר אחרי 20 דקות של כדורגל, אלכסנדרה פופ מצאה את הרשת. החלוצה של וולפסבורג ניצלה ערבוביה קטנה במרכז הרחבה, ונגחה לרשת אחרי כדור קרן של לינה מגול. בדקה ה-27 שרה דבריץ הכפילה את היתרון של הגרמניות, כשדייקה מהנקודה הלבנה.


את המסמר האחרון נעצה לאה שולר בדקה ה-82, אחרי שהייתה עירנית לטעות בהגנה הניגרית ובנגיעה אחת קבעה את תוצאת המשחק. לאחר הניצחון המשכנע, הנבחרת הגרמנית עלתה לשלב רבע הגמר, ותפגוש את המנצחת בין שוודיה לקנדה, שישחקו ביום שני הקרוב.




נורבגיה – אוסטרליה 1:1 (4:1 בפנדלים)
לאחר העלייה של גרמניה לשלב רבע הגמר, במשחק השני על הכרטיס לרבע הגמר נפגשו נבחרות נורבגיה ואוסטרליה באיצטדיון בניס. הנבחרת האוסטרלית הייתה הפייבוריטית לניצחון טרם שריקת הפתיחה, אך במהלך ההתמודדות שני הצדדים היו שווים לגמרי. חסרונה של אדה הגרברג, זוכת כדור הזהב בפעם הראשונה בהיסטוריה של הנשים, היה בולט בנבחרת הנורבגית. חברותיה ידעו להתמודד כשבדקה ה-31 איזבל הרלובסן תרגמה בישול נפלא של קרינה סאביק ליתרון.


בדקה ה-42 האוסטרליות קיבלו כדור עונשין לאחר נגיעת יד ברחבה של הבלמית מריה ת'וריסדוטיר, אך לאחר מספר פעמים ששופטת המשחק ריים חוסיין הגרמנית צפתה במהלך במערכת ה-VAR, כדור העונשין בוטל. המחצית השנייה המשיכה באותו קצב, כשאף נבחרת לא מצליחה להשתלט על המשחק. בדקה ה-83 אוסטרליה הצליחה למצוא את הרשת, בצורה הכי מיוחדת. אליס קלונד-נייט ניגשה לנקודת הקרן כדי להגביה כדור לכיוון מרכז הרחבה, והבעיטה שלה נחתה לבסוף בתוך הרשת, כשאף אחת מהשחקניות במגרש לא נוגעת בכדור, והמשחק הלך להארכה.


נורבגיה הייתה הנבחרת המסוכנת יותר בהארכה, וזה התבטא בעיקר בגלל שאוסטרליה נשארה ב-10 שחקניות, אחרי שהבלמית אלנה קנדי ספגה אדום ישיר בגלל עבירה ברורה על ליסה אוטלנד שהייתה בדרך לשער. שני הצדדים לא מצאו את הרשת בכל מהלך הארכה, וההכרעה נאלצה להיקבע בבעיטות עונשין. נורבגיה יצאה עם ידה על העליונה במהלך הפנדלים, כשניצחה 4:1 ועלתה לרבע הגמר, יריבתה של נורבגיה תקבע אחרי המשחק בין אנגליה לבין קמרון, שישחקו מחר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי