קולינה: "אם ה-VAR מאפשר לבדוק טעויות, צריך להשתמש בו"

שופט וידאו VAR
שופט וידאו VAR | Gettyimages

שופט העבר והאחראי בנושא מטעם פיפ"א, התייחס לביקורות הרבות שעורר השימוש בטכנולוגיה במהלך מונדיאל הנשים: "יש בעיה עם בעיטות פנדלים, המשימה שם היא כמעט בלתי אפשרית, אבל צריך לכבד את החוקה"

(גודל טקסט)

מספר שבועות לפני שעונת 2019/20 תצא לדרך רשמית ברחבי העולם, עולם הכדורגל חושש מכניסתו של ה-VAR כמעט לכל חלקה טובה. השימוש במצלמות הטלוויזיה יהפוך לשגור ויהיה כמעט בכל ליגה ומפעל, מהפרמיירליג ועד ליגת העל שלנו אחרי שבעונה האחרונה הסיוע הטכנולוגי היה חלקי ובמפעלים רבים נכנס, אם בכלל, רק בשלבי ההכרעה, אלא שהשימוש בו במהלך מונדיאל הנשים בימים אלה וכן בקופה אמריקה, הוביל לביקורת שלילית ולחשש אמיתי מהשפעתו על הענף.

מי שיצא אמש רביעי) בשם פיפ"א במטרה להגן על הטכנולוגיה היה שופט העבר הבכיר פיירלואיג'י קולינה, שמשמש כיום כאחראי השופטים מטעם ההתאחדות העולמית. קולינה הצהיר שהוא מופתע מהביקורות הקשות כתוצאה מהחלטות השופטים במהלך מונדיאל הנשים וטען כי ב-98.18 אחוז מהקרים המערכת סייעה לשופטים לקבל את ההחלטה הנכונה.

כידוע, החל מה-1.6, לפני כחודש, נכנסה המערכת לפעולה לכל מסגרות פיפ"א באופן רשמי ועל כך אמר קולינה: "הבעיה היחידה שלנו כרגע נוגעת לבעיטות פנדלים", אמר האיטלקי בהתייחס לכך שקיים חשש אמיתי שכל הפרה קטנה ביותר של החוקה תגרום לטכנולוגיה בלית ברירה לפסוק על בעיטה חוזרת, "ה-VAR לא יכול לפספס או להתעלם, אם יש לך כלי שמציע לך לבדוק, אתה צריך לבדוק".

קולינה. תומך בשימוש במצלמות (PATRICK HERTZOG/AFP/Getty Images)

קולינה גם טען שלולא ה-VAR, אחוזי הדיוק בכל הנוגע להחלטות שמשפיעות על תוצאת המשחק היו יורדות ל-92.51 אחוזי הצלחה, כך על פי החישובים שנעשו: "אי אפשר להיות מושלמים. גם שחקנים ומאמנים טועים, אף אחד לא מושלם, אבל מה שחשוב לי הוא שההחלטות שמתקבלות נכונות ושכמות הטעויות מצטמצמת. אפשר לראות שעד עכשיו תוצאות משחק לא הושפעו מטעויות שנעשו כתוצאה ממערכת ה-VAR".

האירוע הכי מעורר מחלוקת עד כה במהלך הקיץ היה במהלך משחק גביע העולם לנשים בין סקוטלנד לארגנטינה, אז השוערת הסקוטית לי אלכסנדר הדפה פנדל, אולם לאחר בחינת ה-VAR נמצאה כמי שלא עמדה על קו השער במהלך הבעיטה, פנדל חוזר נפסק ובסופו של דבר היא ספגה. אירוע דומה התרחש גם במשחק בין צרפת לניגריה, אז פנדל שפגע בקורה ויצא החוצה שוב הסתיים בבעיטה חוזרת עקב התקדמות השוערת מקו השער.

קולינה אמר בנושא זה: "אנחנו מודעים לכך שעצירת פנדל בזמן ששתי הרגליים על קו השער עד שהכדור נבעט זו משימה כמעט בלתי אפשרית, אבל אם זה כתוב בחוקה אז זה משהו שעלינו לכבד", סיכם שופט העבר.


החלטה במונדיאל הנשים שעוררה מהומה (Richard Heathcote/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי