צפו: גרמניה הצעירה חזרה מפיגור ועלתה לגמר עם 2:4 על רומניה

שחקני גרמניה הצעירה חוגגים
שחקני גרמניה הצעירה חוגגים | Alessandro Sabattini/Getty Images

למרות שער מוקדם של אמירי, המאנשאפט נקלעו לפיגור במחצית הראשונה לאחר צמד של פושקאש, אולם מלך שערי הטורניר וולדשמידט התפוצץ עם צמד דרמטי וכובש השער הראשון נעץ את המסמר האחרון. פאסקאנו הורחק

(גודל טקסט)

נבחרת גרמניה עד גיל 21 נתנה הערב הצגה של אלופה גאה. המאנשאפט, אלופי אירופה המכהנים, איבדו יתרון במחצית הראשונה וכבר ירדו לפיגור נגד הפתעת הטורניר רומניה, אך ביצעו מהפך גדול שהושלם על ידי כוכבי המשחק ג'יאנלוקה וולדשמידט ונאדים אמירי, שכבשו צמד כל אחד והבקיעו שערים אדירים בבעיטות חופשיות על מנת להעניק את הניצחון לנבחרתם ממש בתוספת הזמן.

רומניה נשארה עם המחמאות בלבד, לאחר הופעה ראשונה מרשימה במעמד חצי הגמר, שבה הייתה קרובה להדיח את מחזיקת הגביע. הרומנים יכולים בהחלט לסכם באופן חיובי את הטורניר, שבו השתתפו בפעם השנייה בלבד בתולדותיהם. סביר להניח שהדור הצעיר הנוכחי ייצג את המדינה בכבוד בשנים הקרובות.

אמירי העלה את הגרמנים ליתרון בדקה ה-22, לאחר ריצה אדירה על פני חצי מגרש וסוימת מדויקת לפינה התחתונה של אנדריי ראדו. כעבור חמש דקות רומניה איזנה את התוצאה לאחר שהגיעה לרחבה עם הרבה שחקנים ויאניס חאג'י סחט פנדל, אותו ג'ורג' פושקאש תרגם ל-1:1 למרות שהשוער אלכנסדר נובל היה קרוב להדוף את הבעיטה.

שחקני נבחרת גרמניה מברכים את וולדשמידט (ISABELLA BONOTTO/AFP/Getty Images)
שחקני נבחרת גרמניה מברכים את וולדשמידט (ISABELLA BONOTTO/AFP/Getty Images)

פושקאש השלים את המהפך בדקה ה-44. הקיצוני אנדריי איבן השתלט על מסירה ארוכה באגף שמאל ושלח כדור מדויק לראשו של החלוץ, שנגח פנימה את ה-1:2. גרמניה עלתה למחצית השנייה נחושה לשמור על התואר ובדקה ה-51 היא קיבלה פנדל, לאחר שחאג'י משך בחולצתו של מחמוד דאהוד בתוך הרחבה. ג'יאנלוקה וולדשמידט כבש את שער השוויון מהנקודה הלבנה.

אחרי החמצות גדולות לאורך כל המחצית השנייה, אותו וולדשמידט היה אחראי למהפך השני והמכריע במשחק. הגרמנים קיבלו בעיטה חופשית במיקום נוח וביצעו תרגיל שבסיומו חלוצה של פרייבורג בעט בחוכמה מתחת לחומה והכדור נכנס פנימה דרך הקורה. במהלך הניסיון הנואש של הרומנים להישאר בחיים בתוספת הזמן, הבלם אלכסנדר פאסקאנו הורחק לאחר שעצר בעבירה מצב ודאי לשער. בדקה ה-93, אמירי תרגם את אותה עבירה לשערו השני במשחק, עם בעיטה מדהימה משלו במצב נייח ונעץ את המסמר האחרון בארון של הרומנים.

היו קרובים להדיח את האלופה, אך גם יתרון 1:2 לא הספיק. שחקני רומניה (Alessandro Sabattini/Getty Images)
היו קרובים להדיח את האלופה, אך גם יתרון 1:2 לא הספיק. שחקני רומניה (Alessandro Sabattini/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי