ספרד תנסה לנקום בגרמניה בגמר אליפות אירופה עד גיל 21

גמר יורו הצעירות 2019
גמר יורו הצעירות 2019 | Giuseppe Bellini/Getty Images

שנתיים לאחר שהמאנשאפט ניצחו בגמר יורו הצעירות, הערב (21:30, שידור ישיר בספורט1) בשחזור אותו משחק, הנבחרת של דה לה פואנטה "צמאה לנקמה". ממול ניצב ואלדשמידט, הכובש הבכיר בטורניר שהבקיע כבר 7 פעמים

(גודל טקסט)

אליפות אירופה לנבחרות צעירות מגיעה היום (21:30, שידור ישיר בספורט1) לרגע השיא, כשעל כר הדשא באודינה יעלו נבחרות ספרד וגרמניה, לשחזור משחק הגמר הקודם, כשלפני שנתיים הגרמנים היו אלה שניצחו את המאבק והניפו את הגביע לאחר שער אחד בלבד שהכריע את ההתמודדות מראשו של מיטשל וייזר.

הספרדים, בראשותו של המאמן לואיס דה לה פואנטה, מגיעים למשחק הגמר לאחר רצף ניצחונות מרשים, בו כבשו 11 שערים בשלושה משחקים, והוציאו מהרשת שני כדורים בלבד. משחק הפתיחה נגד איטליה, בו ה"לה רוחה" ספגו הפסד 1:3 כואב, כבר נראה בעבר הרחוק. בחצי הגמר הביסה הנבחרת 1:4 את צרפת. דני סבאיוס, שהיה המצטיין לפני שנתיים בפולין, ממשיך לבלוט במדים הלאומיים גם על אדמת איטליה, עם שני שערים ושני בישולים. העיניים צריכות ללכת גם לכיוונם של פבלו פורנלס ודני אולמו, שמספקים הופעות לא פחות טובות מקשר ריאל מדריד עד כה.

"צמאים לנקמה", נכתב בשער "מארקה"  לקראת המשחק, ובתקשורת הוסיפו: "הגיע היום לשנות את ההיסטוריה". המאמן דה לה פואנטה אמר: "הנבחרת בטוחה בעצמה וביכולת שלה לזכות". בחלומות הכי טובים שלנו לא ראינו תסריט כזה בתחילת הדרך". ספרד חולמת לזכות בתואר בפעם החמישית ובכך להשוות את שיאה של נבחרת איטליה. הזכייה האחרונה שלה כזכור הייתה ב-2013 בטורניר שהתקיים כאן בישראל.


דני סבאיוס. משחקני המפתח של ספרד( MIGUEL MEDINA/AFP/Getty Images)

הגרמנים נחושים לשמור על התואר. החבורה של המאמן שטפן קונץ מציגה עד עתה יכולת התקפית דורסנית עם 14 שערי זכות, כשבראש נמצא חלוצה של פרייבורג, ג'יאנלוקה ואלדשמידט שמצא את הרשת שבע פעמים מאז פתיחת האליפות. במשחק חצי הגמר, "המאנשאפט" הצעירה הייתה זקוקה לשני שערים בתוספת הזמן נגד רומניה, כדי להעפיל לגמר. מבחינה הגנתית, באף משחק גרמניה לא הצליחה לשמור על רשת נקייה.

נאדים אמירי צפוי לקבל שוב את חולצת ההרכב, אחרי שבחצי הגמר קיבל את ההזדמנות והחזיר עם צמד מפתיע. המגן בנג'מין הנריקס יחזור הערב מהשעייה ויקבל מקום בהרכב הפותח.  ג'יאנלוקה ואלדשמידט, מלך שערי הטורניר עם שבעה כיבושים, ימשיך להוות איום עיקרי. המאמן שטפן קונץ, שיעמוד הערב בגמר השני ברציפות, אחרי שכאמור הוביל לזכייה ב-2017. בשנים האחרונות, כלל לא אימן קבוצות עד שקיבל את התפקיד בנבחרת הצעירה. בעיקר עסק בתפקידים ניהוליים, כשבין היתר היה יו"ר בקייזרסלאוטרן במשך שמונה שנים, והיה מבין האחראים לרכישתם של איתי שכטר וגילי ורמוט לקבוצה.


גרמניה חוגגת ב-2017. מה יהיה הפעם? PIOTR NOWAK/AFP/Getty Images)

הרכבים משוערים
ספרד: אנטוניו סיברה, אהרון מרטין, ז'ורז' מארה, חסוס ואייחו, מרטין אגירגביריה, מארק רוקה, פביאן רואיז, פבלו פורנלס, דאני סבאיוס, דני אולמו, מיקל אויירזבאל.

גרמניה: אלכסנדר נובאל, לוקאס קלוסטרמן, ג'ונתן טה, טימו באומגרטל, בנג'מין הנריקס, פלוראן נויהאוס, מקסימילאן אגשטיין, מחמוד דאוד, לוין אוזטונלי, נאדים אמירי, ג'יאנלוקה ואלדשמידט


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי