מדגסקר הדהימה את ניגריה עם 0:2 ועלתה מהמקום הראשון

ללאינה נומנג'נהארי
ללאינה נומנג'נהארי | GIUSEPPE CACACE/AFP/Getty Images

גביע אפריקה: הנבחרת הקטנה הפתיעה את הפייבוריטית ורשמה הישג היסטורי עם מקום ב-16 הגדולות. נומנג'נהארי (13) ואנדריה (53) כבשו, אוגו פתח והוחלף במחצית. סלאח כבש, מצרים עלתה לאחר 0:2 על אוגנדה

(גודל טקסט)
הסיבוב האחרון בשלב הבתים של גביע אפריקה נפתח היום (ראשון), ושתי עולות ראשונות לשמינית הגמר כבר נקבעו: ניגריה, שהבטיחה את ההעפלה עוד ביום רביעי האחרון, ומדגסקר, שהפתיעה את הניגרים עם 0:2 ועלתה מהמקום הראשון. במשחק נוסף גאנה ניצחה 0:2 את בורונדי החלשה וכשהיא עם ארבע נקודות ומאזן שערים של 3:4 תקווה לנס כדי להשתחל בין ארבעת הנבחרות עם המאזן הטוב ביותר במקום השלישי. קונגו כבר לא תהיה שם, למרות ניצחון 0:4 מרשים על זימבבואה. מי שכן העפילו אלה מצרים ואוגנדה, כשבמפגש בין השתיים נצחה המארחת 0:2.


מדגסקר – ניגריה 0:2
בתחילת הטורניר לא נתנו למדגסקר הרבה סיכויים. בדירוג פיפ"א היא נמצאת רק 108, וזהו למעשה גביע אפריקה הראשון שלה, אבל היא הוכיחה אופי עם 2:2 נגד גאנה במשחק הראשון, ולאחר שגברה כצפוי 0:1 על בורונדי היתה זקוקה לתיקו נגד הנבחרת החזקה בבית כדי להבטיח העפלה היסטורית לשמינית.


אלא שהיא לא הסתפקה בתיקו. מול הניגרים החזקים, ומול ג'ון אוגו שעלה בהרכב לראשונה בטורניר, מדגסקר לחצה כבר מהפתיחה ותוך 13 דקות עלתה ליתרון. כדור רוחב לא מצא את הכתובת, אבל לאון בלוגון איבד כדור שטותי וללאינה נומנג'נהארי השתלט עליו כדי לכבוש מול שער ריק. ניגריה בילתה את המשך המחצית בניסיון להשוות, אבל ירדה להפסקה בפיגור לראשונה מאז המונדיאל.




במחצית הוחלף אוגו בווילפריד אנדידי, אלא שגם זה לא עזר לסופר איגלס. מדגסקר קיבלה כדור חופשי במרחק שלא היה אמור להיות מסוכן, אבל הבעיטה של אנדריה פגעה בחומה והוסטה כך שלשוער איקצ'וקוו אזנווה לא היה סיכוי להגיע אליו. 0:2 מדהים לאנדרדוג, שגם הכנסת אלכס איוובי במקום ג'ון אובי מיקל לא עזרה כנגדו. ניגריה תהיה בשמינית, אבל תקווה לא להיתקל בנבחרת חזקה הרבה יותר מזו שהיתה מקבלת אם היתה מנצחת את המשחק הזה. בינתיים, מדגסקר חוגגת סנסציה אדירה והיסטוריה שיהיה קשה לראות נבחרת אחרת בטורניר מתעלה עליה.


אוגנדה – מצרים 2:0
אף אחד לא באמת ציפה לתוצאה אחרת מלבד שלושה ניצחונות קלים של מצרים בבית א'. מבלי לספוג, ועם יכולת נהדרת, המארחת לא תיתן לשום דבר לעצור אותה בדרך לזכייה מס' 8 בתואר. 36 דקות של לחץ והחמצות עברו לפני שמוחמד סלאח כבש את שערו השני בטורניר, והוא עשה זאת בסטייל: מצרים קיבלה בעיטה חופשית כ-20 מ' מהשער, ואלוף אירופה הטרי שלח את הכדור באומנות לחיבורים. בתוספת הזמן של המחצית אחמד אלמוחמדי הכפיל והרגיע את המצרים, שהתספקו ב-0:2 כדי לעלות מהמקום הראשון בלי קשיים מיוחדים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי