גאנה בראשות הבית לאחר 0:2 על גינאה-ביסאו, בנין בשמינית

שחקני גאנה חוגגים
שחקני גאנה חוגגים | Photo credit should read FADEL SENNA/AFP/Getty Images

שערים של ג'ורדן איו (46) ותומאס פארטי (72) העלו את הכוכבים השחורים למקום הראשון על חשבונה של קמרון, שנותרה במקום השני לאחר 0:0 מאכזב נגד בנין. מאלי ותונסיה עלו מבית ה'

(גודל טקסט)

הסיבוב השלישי של אליפות אפריקה בעיצומו ורגע לפני שמינית הגמר נסגר הערב (שלישי) בית 6, כאשר נבחרת גאנה עלתה לראשות הבית לאחר 0:2 על גינאה-ביסאו, בעוד קמרון נפרדה ב-0:0 נגד בנין. במשחקים שנעלו את הערב, מאלי ניצחה 0:1 את אנגולה ועלתה לראשות הבית ה', אליה הצטרפה תוניסיה שנפרדה ב-0:0 נגד מאוריטניה.

גאנה – גינאה-ביסאו 0:2
הכוכבים השחורים שלא ניצחו בשני המשחקים האחרונים ידעו שאם ימעדו גם נגד גינאה-ביסאו הנחשבת לנבחרת החלשה בבית, הם עלולים למצוא את עצמם מחוץ לטורניר בשלב מוקדם מהצפוי.

לאחר 45 דקות ללא שערים, ג'ורדן איו פתח את המחצית השנייה בסערה לאחר 30 שניות כאשר קיבל כדור עבדול באבא רחמן, פרץ לרחבה של היריבה ועם בעיטה אדירה בתוך הרחבה העלה את גאנה על לוח התוצאות בדקה ה-46.  השער השני הגיע 18 דקות לסיום – עבדול באבא רחמן במשחק מצוין השלים בישול שני עם כדור רוחב נהדר אל קשרה של אתלטיקו מדריד תומאס פארטי שדחק מקרוב.


ג'ורדן איו (FADEL SENNA/AFP/Getty Images)

קמרון – בנין 0:0
האלופה קמרון הייתה זקוקה לניצחון נגד בנין כדי להבטיח את המקום בראשות הבית, אך הסיפור מאחורי המשחק היא עלייתה של הנבחרת הצנועה לשלב שמינית הגמר. למרות שלא הרשימה לאורך ההתמודדות ולא ניצחה פעם אחת בטורניר, בנין ניצלה את המתכונת המורחבת של אליפות אפריקה ומהמקום השלישי לאחר שצברה שלוש נקודות. קמרון מנגד ירדה למקום השני, לאור ה-0:2 של גאנה.

מאלי – אנגולה 0:1
הנשרים שהשיגו ארבע נקודות אחרי שני משחקים היו צריכים לנצח את אנגולה החלשה. קשרה של ר.ב. לפייציג אמאדו היידארה הדהים את השוער האנגולי עם פצצה לחיבורים בדקה ה-37. אנגולה שהייתה זקוקה לנקודה כדי לעלות לשמינית הגמר, לא השכילה לכבוש וסיימה את דרכה כבר בשלב הבתים.

תוניסיה – מאוריטניה 0:0
תוניסיה סיימה את המשחק עם 0:0 משמים ותיקו שלישי ברציפות, אך למזלה עלתה לשלב הבא, בעקבות מעידה של אנגולה נגד מאלי במשחק המקביל.


אמאדו היידארה חוגג את אחד משערי הטורניר (OZAN KOSE/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי