מונדיאל הנשים: ארצות הברית העפילה לגמר שלישי ברציפות

נבחרת ארצות הברית
נבחרת ארצות הברית | JEAN-PHILIPPE KSIAZEK/AFP/Getty Images

שער ניצחון של הכוכבת אלכס מורגן קבעה ניצחון 1:2 של אלופת העולם המכהנת על נבחרת אנגליה באיצטדיון בליון. שופטי הווידאו נאלצו להתערב פעמיים בהתמודדות, והעניקו פנדל לאנגליה שפוספס לקראת הסיום

(גודל טקסט)

חצי הגמר הראשון במונדיאל הנשים נערך הלילה (שלישי) בפארק אולימפיק, איצטדיונה הביתי של ליון, והפגיש בין ארצות הברית, נגד נבחרת אנגליה שהסתיים בניצחון 1:2 לאלופת העולם. היריבה תיקבע לאחר שהולנד ושבדיה יתמודדו מחר על הכרטיס השני.

בפתיחת המשחק הייתה הנבחרת מאמריקה הראתה את כוונותיה לשמור על התואר, וכבר אחרי עשר דקות מצאה את הרשת האנגלית, כשכריסטין פרס התרוממה מעל ההגנה של נבחרת שלושת הלביאות, ונגחה את שער היתרון של נבחרתה.

בדקה ה-19 ההגמוניה של ארה"ב נגמרה, כשאחרי התקפה מהירה של שחקניותיו של המאמן פיל נוויל, אלן ווייט, החלוצה של בירמינגהאם, התגנבה מאחורי ההגנה וקבעה שיווין במשחק. בדקה ה-31 הקהל שעשה את הדרך מאמריקה קפץ שוב מהכיסא, לאחר שהכוכבת הגדולה אלכס מורגן החזירה את היתרון למחזיקת הגביע, אחרי כדור מבריק שנחת בדיוק על ראשה מרגליי לינזי הוראן. הצדדים ירדו להפסקה ביתרון 1:2 לארצות הברית.

שופטת המשחק שיחקה תפקיד מרכזי הערב בליון (Richard Heathcote/Getty Images)
שופטת המשחק שיחקה תפקיד מרכזי הערב בליון (Richard Heathcote/Getty Images)

בדקה ה-68 האנגליות היו בטוחות שהשיגו את השוויון המיוחל, לאחר שווייט השתחררה מהשומרות שלה וגלגלה לרשת של אליסה נאהר, אך שופטי הווידאו צפו במהלך פעם נוספת וזיהו עמדת נבדל של ווייט. השופטת אדינה אלבס בטיסטה הברזילאית פסלה את השער והיתרון נשאר אצל האדומות. בדקה ה-82 מערכת ה-VAR התערבה שוב במהלך המשחק, כשהפעם זה היה לטובת האנגליות, שקיבלו הזדמנות לחזור למשחק מבעיטת עונשין, אך סטף יוטון, שמשחקת במנצ'סטר סיטי בעטה רע מאוד והשוערת האמריקאית עצרה בקלות.

בדקה ה-87 הבור של האנגליות הפך עמוק יותר, אחרי שמיילי ברייט ספגה כרטיס צהוב שני וירדה מכר הדשא. עד שנשמעה שריקת הסיום במשחק, ארה"ב שמרה על היתרון והעפילה לגמר המונדיאל, בפעם השלישית ברציפות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי