אימפריה: ארה"ב זכתה בגביע העולם לנשים עם 0:2 על הולנד

שחקניות נבחרת ארה"ב חוגגות
שחקניות נבחרת ארה"ב חוגגות | Richard Heathcote/Gettyimages

האמריקאיות רשמו תואר שני ברציפות במונדיאל אחרי הזכייה ב-2015 בזכות שערים של ראפינו (61) ולוול (69), הכתומות נותרו עם המחמאות. זכייה רביעית בהיסטוריה של ארה"ב, ששברה את שיא הכיבושים במפעל

(גודל טקסט)
בגברים אולי נבחרת ארצות הברית היא לא מהמרשימות או המצליחות בעולם, אבל בנשים, מסתבר, מדובר באימפריה. נבחרת ארה"ב ניצחה הערב (ראשון) 0:2 את הולנד וזכתה במונדיאל בפעם השנייה ברציפות והרביעית בתולדותיה. ההולנדיות שהציגו כדורגל נפלא לאורך כל הטורניר הסתפקו במדליית הכסף, בעוד הגביע נותר בצפון אמריקה.


המשחק עצמו דווקא נפתח בשליטת השחקניות בכתום, שרצו להפתיע בגמר הראשון שלהן אי פעם, והן לא היו רחוקות משער מוקדם. אלא שאליסה נאהר, שפתחה את הקמפיין מעולה אבל ספגה בשלושת משחקי הנוק-אאוט, נתנה הפעם הצגה בשער ארה"ב. הולנד תקפה ותקפה אבל נתקלה בחומה בשער וירדה למחצית מתוסכלת מאי ניצול ההזדמנויות.


העצבים החלו להשפיע במחצית השנייה, כשהאמריקאיות לקחו את השליטה לרגליים שלהן ועלו להתקפה. בדקה ה-61 נשלח כדור עומק לכיוון אלכס מורגן, שהופלה בתוך הרחבה. השופטת הלכה לבדיקת VAR וקבעה פנדל, אותו שלחה הקפטנית מייגן ראפינו היישר לרשת.


האמריקאיות חוגגות. נוצרה שושלת (PHILIPPE DESMAZES/Gettyimages)
האמריקאיות חוגגות. נוצרה שושלת (PHILIPPE DESMAZES/Gettyimages)


משם הולנד נשברה ולא הצליחה לחזור, וארה"ב – במחצית שנייה מעולה – ניצלה זאת כדי להכפיל את היתרון. רוז לוול פרצה קדימה ומקצה הרחבה שלחה כדור שטוח, והשוער ההולנדית סארי ואן וינדאל אמנם מתחה את הידיים והצליחה לגעת אך לא למנוע פפנו לחדור פנימה.


משם עד הסיום האמריקאיות התמקדו בלהגדיל את היתרון ולהפוך את הניצחון לחגיגה, אך החמיצו כמה פעמים ברשלנות. זה לא שינה, כיוון שכשנשמעה שריקת הסיום היתה זו ארצות הברית שהוכרזה כאלופת העולם – כאמור, בפעם השנייה ברציפות. זוהי הפעם השנייה בהיסטוריה שנבחרת שומרת על התואר במונדיאל הנשים, אחרי הזכיות של גרמניה ב-2003 ו-2007. שיא של הגרמניות מ-2007 שהאמריקאיות שברו הפעם הוא מספר הכיבושים לטורניר – לפני 12 שנה הנבחרת האירופאית כבשה 25 שערים, אבל שני השערים היום קבעו 26 כיבושים עבור נבחרת ארצות הברית – כולל, כזכור, 0:13 מוחץ על תאילנד בשלב הבתים. 





מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי