איזו קריירה הייתה לו: דייגו פורלאן הודיע על פרישה

דייגו פורלאן
דייגו פורלאן | RODRIGO ARANGUA/AFP/Getty Images

החלוץ שכבש למעלה מ-300 שערים בקריירה והרעיד רשתות בנבחרת, בארגנטינה ובספרד, הבין שבגיל 40 אינו יכול עוד: "לא רציתי שהזמן הזה יגיע לעולם, אבל ידעתי שזה יקרה". סוארס כתב לו: "תמיד תישאר אגדה"

(גודל טקסט)
הוא אמנם לא הצליח באולד טראפורד, אבל בהחלט חורר רשתות בארגנטינה, בספרד, במדי שתי קבוצות שונות, וכמובן בנבחרת אורוגוואי. אך לכל דבר טוב יש סוף: דייגו פורלאן, החלוץ האורוגוואי הענק, הודיע היום (רביעי) על פרישה מכדורגל בגיל 40, לאחר שלא שיחק בקבוצתו קיצ'י (הליגה בהונג קונג) מאז מאי שעבר.


"זה לא היה קל", אמר פורלאן בראיון ל"טל מונדו", "לא רציתי שהזמן הזה יגיע לעולם אבל ידעתי שזה יקרה. החלטתי להפסיק לשחק כדורגל מקצועני". 


חברו לנבחרת, לואיס סוארס, מיהר לברך אותו בטוויטר: "עשית היסטוריה עבור הכדורגל באורוגוואי. אני אסיר תודה על כל הרגעים הבלתי נשכחים שגרמת לנו ולכל הקבוצות בהן שיחקת. לימדת אותי המון, על המגרש ומחוצה לו, חלמתי לשחק איתך כי היית אליל עבורי. לנצח אהיה אסיר תודה. אתה תמיד תהיה אגדה כאן. בהצלחה באתגר הבא, חבר".




הקריירה של פורלאן הייתה נפלאה, ונראה שבכל זאת רגע השיא הוא ברור כשמש: ההעפלה לחצי גמר מונדיאל 2010 עם נבחרת אורוגוואי. החלוץ הבלונדיני כבש לא פחות מחמישה שערים וסיים כמלך השערים בצוותא עם שלושה שחקנים נוספים. הוא שיחק בנבחרת במשך 13 שנים, מ-2002 עד 2015, וכבש 36 שערים ב-112 הופעות, והוליך את האלביסלסטה לזכייה בקופה אמריקה ב-2011 כשהוא כמובן כובש צמד נגד פרגוואי.


החלוץ גדל בפניירול המקומית ובגיל הצעיר הצטרף לאינדפנדיינטה הארגנטינאית. בחורף 2002 הצטרף למנצ'סטר יונייטד בה שיחק בעיקר כמחליף ולא הצליח לכבוש אף שער, אך בקיץ 2004 הקריירה שלו השתנתה לחלוטין, כשנחת בויאריאל. החלוץ הפציץ 25 שערי ליגה וסיים כפיצ'יצ'י (מלך השערים), תואר אותו שיחזר במדי אתלטיקו מדריד כעבור ארבע שנים והפעם עם רקורד הבקעות נפלא של 32 שערים. הוא שיתף פעולה בחוד עם סרחיו אגוארו והיה אחד מהאהובים ביותר בקולצ'ונרוס שם כבש 96 שערים ב-196 משחקים וזכה גם בליגה האירופית ב-2009/10. בין היתר, רשם גם חצי עונה לא טובה במדי אינטר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי