הפעם יעבור בשלום? ריבר ובוקה ייפגשו בחצי גמר הליברטדורס

מרסלו גז'ארדו
מרסלו גז'ארדו | Marcelo Endelli/Getty Images

שתי הקבוצות הגדולות בארגנטינה ייפגשו לשחזור גמר 2018, שהסעיר את העולם כולו בעקבות האלימות הקשה שהעיבה עליו. מאמן ריבר גז'ארדו: "זה תלוי בנו אם נרצה לעשות מזה סקנדל או פסטיבל"

(גודל טקסט)

בקושי תשעה חודשים חלפו מאז גמר גביע ליברטדורס 2018, שבו בוקה ג'וניורס וריבר פלייט הסעירו את ארגנטינה כולה בעקבות אירועי אלימות קשים והתנהלות מביכה מצד המועדונים וראשי CONMEBOL, אשר הובילו לכך שריבר נאלצה "לארח" באצטדיון סנטיאגו ברנבאו, שם היא חגגה זכייה היסטורית. ספק אם המדינה, יבשת דרום אמריקה ואפילו העולם כולו התאוששו מאותו גמר שערורייתי, אך הלילה (בין חמישי לשישי) נקבע כי שתיים מהיריבות המרות בעולם הכדורגל עומדות להיפגש שוב – הפעם בחצי הגמר של המפעל.

ריבר פלייט ניצחה 0:2 את סרו פורטניו הפרגוואית במשחק הראשון, סיימה איתה ב-1:1 הלילה והבטיחה את העפלתה לשלב ארבע האחרונות, שם חיכתה לה בוקה שהבטיחה את העפלתה יום לפני כן על חשבון ליגה דה קיטו מאקוואדור. שתי הקבוצות והאוהדים שלהן יחלו להתכונן לשחזור גמר 2018 כבר ביום ראשון הקרוב, כאשר אלופת היבשת המכהנת תארח את יריבתה בכחול-זהב באצטדיון המונומנטל. חצי הגמר הראשון יתקיים גם הוא במגרשה של ריבר ב-1 באוקטובר, "הבומבונרה" יארח את הגומלין שלושה שבועות לאחר מכן.

לאחר שקבוצתו עברה את רבע הגמר, מאמן ריבר מרסלו גז'ארדו אמר: "כאזרח, אני מקווה שהמפגש יעבור בשלום כי כבר עברנו חוויות שגרמו לנו להתבייש. זה תלוי בנו אם לעשות מזה סקנדל או פסטיבל. כלום לא יהיה אותו דבר, כי המעמד הוא לא גמר. זה משחק חשוב שגם אנחנו וגם בוקה הרווחנו את הזכות לשחק. אני חוזר – שיעבור בשלום ושהטוב ביותר בתום 180 דקות ינצח, אבל יהיה לנו זמן לדבר על זה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי