בניגוד לציפיות: מסי נבחר לשחקן השנה של פיפ"א לשנת 2019

ליאו מסי
ליאו מסי | MARCO BERTORELLO / Contributor

הכוכב, שסחב את ברצלונה לזכייה באליפות והבקיע 54 שערים בכל המסגרות, הקדים במפתיע את ואן דייק שהוביל את ליברפול לזכייה בליגת האלופות ונעצר עם הולנד בגמר ליגת האומות. קלופ נבחר למנג'ר השנה בעולם

(גודל טקסט)
בטקס מפואר שנערך הערב (שני) במילאנו, הגיעה ההכרזה המפתיעה: הזוכה בתואר The Best, הידוע גם כשחקן השנה של פיפ"א, הוא כוכב ברצלונה ונבחרת ארגנטינה, ליאו מסי שהקדים את וירג'יל ואן דייק – שהיה המועמד המוביל לזכייה – וגם כמובן את כריסטיאנו רונאלדו מיובנטוס.


"הפרעוש" הוביל את ברצלונה לאליפות וסיים ככובש המצטיין בעולם עם 54 שערים בכל המסגרות (36 בליגה הספרדית, 12 בליגת האלופות), אולם מדובר בבחירה מאוד מפתיעה מכיוון שעם ארגנטינה הוא הפסיד בחצי גמר הקופה אמריקה לברזיל וגם בליגת האלופות הובסו הקטלונים על ידי ליברפול בחצי הגמר הבלתי נשכח. למרות הכל, הוא מי שנבחר ועבורו זו זכייה ראשונה בתואר "The Best", אחרי שבשנתיים הראשונות של הטקס זכה כריסטיאנו רונאלדו ובשנה שעברה עשה זאת לוקה מודריץ', קשר ריאל מדריד ונבחרת קרואטיה. כידוע, פיפ"א עורכת את טקס "The Best" משנת 2016, כתוצאה מהפיצול מהמגזין היוקרתי "פראנס פוטבול" שממשיך להעניק את תואר "כדור הזהב"


לאחר הזכייה אמר על הבמה ליאו מסי: "אני תמיד אומר שהחשיבות של פרסים אישיים היא לא כמו של זכייה בתארים קבוצתיים, אבל זה לילה מיוחד ואני מודה לכל מי שבחר בי. אני מרגיש בר מזל שהמשפחה שלי יושבת כאן וצופה בי זוכה בפעם הראשונה בטקס כזה".



מסי מודה על הבחירה בו (MARCO BERTORELLO/AFP/Getty Images)


הציפייה הייתה שוואן דייק יזכה בתואר אחרי שכבר נבחר לשחקן העונה של אופ"א ושל הפרמיירליג בשל הזכייה של ליברפול בליגת האלופות, אבל בפיפ"א הצליחו להפתיע את כל העולם כשכוכב ברצלונה נקרא לבמה. בפורטוגל כמובן לא אהבו זאת, מפני שכריסטיאנו רונאלדו היה מועמד גם כן בזכות 28 שעריו ביובנטוס בדרך לאליפות הסרייה A והזכייה עם פורטוגל בליגת האומות, אבל התנחמו בכך שרק לאחרונה הצהיר CR7 שאחת ממטרותיו היא לעקוף את מסי במספר תארי "נעל הזהב, התחרות המקבילה כאמור.


בנוסף לבחירה במסי, תואר נוסף שהוענק הוא למאמן השנה של פיפ"א – והפעם ליברפול כן יכולה לחגוג, כי יורגן קלופ הקדים את פפ גווארדיולה שזכה לראשונה בהיסטוריה בכל שלושת התארים של אנגליה, משמע אליפות, גביע וגביע הליגה וכן את מנג'ר טוטנהאם אותו ניצח בגמר האלופות, מאוריסיו פוצ'טינו. תואר נוסף שיכולים לציין בליברפול של שוער השנה אותו קיבל אליסון שהקדים את אדרסון מסיטי ואת מארק אנדרה טר שטגן מברצלונה. בשער השנה בעולם על שם פושקאש זכה הרומני דניאל זסורי, שבעונה שעברה שיחק בדברצן ההונגרית ומספרת מופלאה שלו העניקה לו את הפרס.


כמו כן, פרסמה פיפ"א גם את ה-11 של השנה וזהו ההרכב המלא: אליסון, מרסלו, סרחיו ראמוס, וירג'יל ואן דייק, מתייס דה ליכט, פרנקי דה יונג, לוקה מודריץ', אדן הזאר, כריסטיאנו רונאלדו, ליאו מסי וקיליאן אמבפה.



קלופ. בתחרות של פיפ"א הוא עקף את גווארדיולה ((MARCO BERTORELLO/AFP/Getty Images))


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי