אלופת הליגה העזתית במכתב לארגנטינה: "אל תגיעו לישראל"

ליאו מסי
ליאו מסי | JUAN MABROMATA/AFP/Getty Images

מסי שוב יבטל ביקור בארץ הקודש? קבוצת הכדורגל חמדת רפיח פנתה להתאחדות הארגנטינאית, כמו גם לזו הארוגוואית: "ישראל משתמשת במשחק לכסות על פשעים נגד האנושות". לפני חודש סורבו אנשי הקבוצה להיכנס לשטח ישראל

(גודל טקסט)

השבוע הוכרז רשמית כי משחק הידידות בין ארגנטינה לאורוגוואי ייערך באצטדיון בלומפילד ב-18 בנובמבר, וגם פורסם שבין הכוכבים שיגיעו יהיה גם ליאו מסי שזומן לנבחרת הארגנטינאית, אך מסתבר כי יש כאלה שלא רוצים שהמשחק יתקיים בישראל. בארגנטינה פורסם הלילה (בין שישי לשבת) כי קבוצת חמדת רפיח פנתה להתאחדויות הדרום אמריקאיות בבקשה לבטל את המשחק או להעבירו למיקום אחר.

הקבוצה, המשחקת בליגה ברצועת עזה, שיגרה מכתב רשמי לארגנטינה ואורוגוואי בו הם טוענים כי קיום המשחק על אדמת ישראל פוגע בזכויות אדם. "ישראל רוצה להשתמש בפרסום העולמי של המשחק ככיסוי לפשעים נגד האנושות. אנחנו מבקשים מכם לא לתת לזה לקרות", נאמר במכתב.

כזכור, לפני כשנה וחצי היתה אמורה נבחרת ארגנטינה להגיע לארץ למשחק ידידות נגד ישראל, משחק שבוטל בגלל לחצים בינלאומיים לאחר שהוחלט כי יתקיים בירושלים. לא ידוע מה יקרה אם ארגנטינה תבטל עוד פעילות ספורטיבית המתקיימת בישראל בגלל הסכסוך במזרח התיכון.

חמדת רפיח, אגב, עמדה במרכז פרשה נוספת הקשורה ביחסה של ישראל לפלסטינים לפני כחודש. הקבוצה ניצחה בגמר ליגת העל העזתית והיתה אמורה לפגוש קבוצה משכם שזכתה בליגת העל הפלסטינית, אך הבקשות שהגישה ההתאחדות הפלסטינית להיתר לשחקנים למעבר בין עזה לגדה סורבו, ורק ארבעה אנשי צוות מתוך המועדון הורשו להיכנס.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי