גביגול לסגן נשיא פלמנגו: "עכשיו תצטרך לשלם לי פי ארבעה"

גבריאל ברבוסה גביגול
גבריאל ברבוסה גביגול | Raul Sifuentes/Getty Images

החלוץ שהעניק לקבוצתו את תואר אלופת דרום אמריקה עם שערים בדקות 89 ו-92 התבדח בסיום, המאמן ז'ורז'ה ז'סוס הצהיר: "זה היה משחק טוב יותר מגמר ליגת האלופות". וגם: החגיגה של ניימאר והעצב של ריבר פלייט

(גודל טקסט)
בשדה התעופה בריו דה ז'ניירו, ברזיל, הביעו הלילה (בין שבת לראשון) את חששם וקראו לכל היוצאים היום מברזיל להקדים לטיסותיהם. הסיבה: הצפי והחשש הוא שמיליונים יגיעו לשדה התעופה כדי לקבל את פלמנגו, אלופת דרום אמריקה החדשה.


פלמנגו ביצעה מהפך מדהים אתמול בלימה, כזה שלא יכול שלא להזכיר את גמר ליגת האלופות של 1999: אז שרינגהאם וסולשיאר העניקו למנצ'סטר יונייטד 1:2 על באיירן בתוספת הזמן, אתמול היה זה גבריאל ברבוסה, "גביגול", שכבש בדקות 89 ו-92, מחק את היתרון של ריבר פלייט והעניק לאלופת ברזיל שבדרך את הגביע בפעם השנייה בתולדותיה והראשונה מאז 1981. אגב, פלמנגו יכולה להשלים דאבל עוד הערב, כי אם פלמייראס לא תנצח את גרמיו, היא תזכה באליפות הברזיליירו הראשונה שלה מזה עשור.


אחרי שתבטיח רשמית את אליפות ברזיל בקרוב מאוד, הגביע הבא שהיא תוכל להניף יהיה בחודש דצמבר בדוחא, שם תיערך אליפות העולם לקבוצות ולפלמנגו תהיה ככל הנראה הזדמנות בגמר לפגוש את ליברפול – אותה קבוצה שב-1981 היא הביסה 0:3 ואוהדיה שרים על כך עד היום. 


את רחובות ריו הציפו מאות אלפי אוהדים, רבים מהם צפו במשחק באצטדיון המרקאנה, אבל בשריקת הסיום החגיגות הפכו להמוניות וברחובות נרשמה חגיגת ענק. מי שהיה בצרפת אבל היה רחוק מלהסתיר את שמחתו היה ניימאר, כוכב פריז סן ז'רמן ואקס סנטוס שכתב באינסטגרם: "קדימה פלמנגו וברזיל".


מרקוס בראז
, סגן הנשיא של פלמנגו, סיפר שאחד מכדורי המשחק יעשה איתם את הדרך מפרו ויוצב במוזיאון הקבוצה והצהיר לאחר המשחק: "פלמנגו היא מפלצת שצריך להאכיל בתארים. אנחנו נחגוג עכשיו, אבל אחרי זה נחזור לשגרה ונחפש לזכות ולנצח. היינו יותר מדי זמן בלי תואר וכעת המפלצת רעב לעוד". מיד לאחר מכן עבר ליד עמדת הראיונות גביגול, שפנה לבראז ואמר: "אתה יודע שעכשיו תצטרך לשלם לי פי שלושה או ארבעה", צחק וזכה לתגובה צוננת, "גם אני הייתי אלוף, קח את זה בקלות".


ב"UOL" כתבו הבוקר: "גביגול, ההיסטוריה פרשה שטיח אדום לכבודך". גביגול, כידוע, מושאל מאינטר עד סוף שנת 2019 ובמועדון אישרו שהם מנהלים מו"מ מול סגנית המוליכה באיטליה בניסיון לרכוש אותו. לגביגול חוזה עד 2022 בשורות הנראזורי, אבל אחרי שנרכש כבר ב-2016 תמורת כ-30 מיליון יורו ולא הצליח להשתלב באירופה, ייתכן שבגיל 23 הוא יוותר בשלב זה על החלום ויתרכז במאבקי צמרת בברזיל.


בחדר ההלבשה של פלמנגו נצפו סיגרים רבים ואלכוהול, "הקבוצה לא תישן הלילה", נכתב בגלובוספורט ומאמן פלמנגו, ז'ורז'ה ז'סוס שזכה לכינוי "מיסטר", ייקרא מעתה "מיסטר פרפקט". המאמן הגיע ביוני האחרון בחוזה לשנה, אחרי שעזב את פורטוגל ב-2018 ומצא את עצמו באל-הילאל מערב הסעודית, אבל כעת שוב העלה את קרנו. בברזיל נכתב אחרי המשחק: "ז'סוס לימד את כולנו כמה חשוב משחק ההתקפה. הוא הבין בדקות הסיום שיש לו רק אלטרנטיבה אחת – לתקוף עם כמה שיותר שחקנים. הוא דאג לזרוק את השחקנים, ידע לכוון את השחקנים לשטחים הפנויים והוכיח שאם זה לא עובד באיכות, אז זה יעבוד בזכות הכמות. מקווים שמאמנים ילמדו ממנו".


ז'סוס, שקבוצתו לא הפסידה כבר 26 משחקים רצופים, הוא המאמן האירופאי השני שזוכה בגביע, אחרי שב-1991 עשה זאת הקרואטי מירקו יוזיץ' שזכה עם קולו-קולו. בסיום המשחק הוא אמר: "זה משחק שצפו בו מיליונים וכולם מבינים את הרמה שהייתה בו, זה היה משחק של ליגת האלופות. לעומת הגמר האחרון בין ליברפול לטוטנהאם – אצלנו הייתה יותר טכניקה, טקטיקה והרבה יותר צבע ביציעים".



ז'סוס בוכה מרוב אושר (Daniel Apuy/Getty Images)




המגן פיליפה לואיס, שחזר לברזיל בקיץ האחרון אחרי למעלה מעשור בספרד ושנה בצ'לסי, הוסיף: "אני יודע שזה רגע היסטורי, אבל אני עוד מחכה שנחזור לריו ורוצה לראות מה יקרה שם. אני רוצה לראות את כולם ברחובות, זה הזמן שלנו לחגוג. הקהל שלנו יכול לצעוק שאנחנו אלופי דרום אמריקה. לא היינו גדולים, אבל אני כרגע האדם הכי מאושר בעולם והכי בר מזל כי ריבר ידעה איך לשחק ולעצור אותנו, אבל לא הפסקנו לנסות".


מן העבר השני, מאמן ריבר מרסלו גז'ארדו, שכולם היו בטוחים שיוביל את "המיליונרים" לגביע ליברטדורס שלישי בחמש שנים, טען בסיום: "כואב לנו כל כך, אבל אני גאה בשחקנים, באנשים שעובדים איתי ובקהל שהגיע איתנו עד פה. פגשנו יריבה מצוינת ועשינו את המוטל עלינו, ידענו איך לבטל אותם ואת הכוח שלהם, אבל בחצי השני לא לקחנו החלטות נכונות וספגנו. אני גאה בשחקנים שלי ואמרתי להם ללכת בראש מורם כי הם שיחקו טוב. הפסדנו את הגביע בחמש דקות ואנחנו צריכים לדעת להתמודד עם זה". 



פיליפה לואיס. חזר לברזיל ושוב הפך לאלוף (Daniel Apuy/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי