בשל מהומות: הליגה בצ'ילה הופסקה שישה שבועות לפני סיום העונה

מהומות בצ'ילה
מהומות בצ'ילה | CLAUDIO REYES/AFP via Getty Images

במדינה הדרום אמריקאית מתרחשות כבר שבועות ארוכים הפגנות אלימות, בהן 26 בני אדם כבר נהרגו, וההתאחדות המקומית חוששת לחיי האוהדים. הקבוצות הסכימו להכתיר את אוניבסידד קאתוליקה כאלופה

(גודל טקסט)

אוהדי הכדורגל בצ'ילה קיבלו הבוקר (שבת) הודעה מפתיעה מצד ההתאחדות המקומית: כל הליגות הופסקו באופן מיידי, שישה מחזורים לפני סיום העונה, בשל דאגות בטחוניות.

בצ'ילה מתחוללות בשבועות האחרונים הפגנות ענק אנטי ממשלתיות, שהחלו בתגובה להעלאת מחירי התחבורה הציבורית בבירה סנטיאגו והמשיכו למחאות אלימות כלפי השלטון. לפחות 26 אנשים נהאגו ומאות נפצעו בתקריות אלימות בין המפגינים וכוחות הביטחון. בשל החשש למהומות בזמן משחקים והעובדה כי אין באפשרות המשטרה להבטיח את שלומם של המשחקים, החליטה ההתאחדות הצ'יליאנית לבטל את המשך העונה.

אוניברסידד קאתוליקה, שהובילה את הטבלה בפער של 13 נקודות, הוכרזה כאלופה בהסכמת היריבות, בעוד אף קבוצה לא ירדה לליגת המשנה או העפילה ממנה כמו גם בשאר הליגות הנמוכות. לא ברור האם העונה הבאה תתחיל בזמן (עונת הכדורגל בצ'ילה מתחילה בפברואר), וככל הנראה לא יתקיימו משחקים לפני אפריל – אז ייערך משאל עם להחלפת החוקה.

דייגו ולנסיה. אחד הכוכבים הצעירים המבטיחים בצ'ילה (CLAUDIO REYES/AFP via Getty Images)
דייגו ולנסיה. אחד הכוכבים הצעירים המבטיחים בצ'ילה (CLAUDIO REYES/AFP via Getty Images)

לא רק הכדורגל בוטל, אגב. ראלי צ'ילה, אחד המירוצים בסבב אליפות העולם בראלי שהיה אמור להתקיים באפריל, בוטל עד להודעה חדשה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי