קואנקה הפך לשחקן החם ביפן וחשף על איזה צעד הוא מתחרט

קואנקה ופקהארט חוגגים
קואנקה ופקהארט חוגגים | דני מרון

וגאלטה סנדאי החתימה את אקס ב"ש, שסייע לסגאן טוסו לשרוד בליגה עם שישה שערים וגילה כי גם ויסל קובה הביעה בו עניין: "שוחחתי על כך עם אינייסטה"

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

אחרי שרשם 10 הופעות ליגה בלבד בישראל וסיים את דרכו בהפועל באר שבע בטונים צורמים, איסק קואקנה סייע לקבוצתו סגאן טוסו לשרוד בליגה הבכירה ביפן כשהצטיין עם שישה שערים ב-29 משחקים והפך לאחד השמות החמים ביותר במדינה. "ויסל קובה הביעה בי עניין ואפילו דיברתי על כך עם אנדרס אינייסטה, אבל הם היו לפני גמר הגביע ולא היינו יכולים לנהל משא ומתן. בסופו של דבר ראשי וגאלטה סנדאי הפעילו עליי לחץ וחתמתי שם. עדיף ציפור אחת ביד מאשר שתיים על העץ", סיפר השחקן.

העונה שעברה עליו: "הבקעתי שערים יפים וחשובים והייתי חלק משמעותי בקבוצה. בשורה התחתונה, יפן סייעה לי לשקם את הקריירה שלי ועזרה לי להרגיש פעם נוספת שאני שחקן כדורגל חשוב". על שיתוף הפעולה עם פרננדו טורס: "הוא מקצוען אמיתי ושחקן נהדר והעובדה ששיחקתי לצידו זה מישהו שתמיד יישאר איתי. הדברים לא הסתדרו כפי שהוא ציפה אבל הוא עבד קשה וזו אחת התכונות הטובות ביותר שיש לכדורגלן להציע". 

קואנקה בן ה-29 התייחס לכך שהוא ההספיק לשחק בספרד, הולנד, טורקיה, ישראל ויפן: "אם אני מתחרט על משהו, זו העובדה שלא נשארתי יותר זמן בספרד. התבגרתי וכיום אני רואה את זה בצורה הרבה יותר ברורה. לפני שעברתי לטורקיה היו לי הצעות להישאר בבית וזה מה שהייתי צריך לעשות". על הלחץ הגדול שהופעל עליו בזמן ששיחק ברצלונה: "מצפים ממך לעשות את ההבדל בכל רגע נתון. זה משהו שקרה לי שם וקורה לי גם היום ביפן".

על עתידו: "אמשיך לעבוד קשה כדי לחזור לספרד, אבל טוב לי ביפן. הרמה טובה ואני מרגיש טוב יותר ככל שהזמן עובר, אך בכדורגל אתה אף פעם לא יודע. הדבר החשוב ביותר הוא תמיד להיות דרוך ומוכן. אם האפשרות לשוב הביתה תעלה על הפרק, בהחלט אשקול אותה".

 
 


איסק קואנקה במדי הפועל באר שבע (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי