אולי עוד קיץ: עשרת השחקנים שנפגעו הכי קשה מדחיית היורו

צ'ירו אימובילה, כריסטיאנו רונאלדו
צ'ירו אימובילה, כריסטיאנו רונאלדו | GIUSEPPE CACACE/AFP via Getty Images

לאליפות אירופה שאמורה הייתה להיערך בקיץ, חיכו יותר מכולם 10 כדורגלנים, מכריסטיאנו רונאלדו, דרך צ'ירו אימובילה ועד ערן זהבי. אז מדוע הישראלי שם ומי עוד מככב ברשימה?

(גודל טקסט)

ביום שלישי האחרון נפל דבר. נכון, זה היה צפוי, אפילו מתבקש, אבל אופ"א הכריזה על דחייתה של אליפות אירופה. יורו 2020 הוא מעכשיו יורו 2021. זו הייתה אמורה להיות חגיגה גדולה שתתפרש על פני 12 מדינות שונות ובמה אחת ענקית ל-24 נבחרות, ביניהן אולי גם ישראל שאמורה הייתה לפגוש בעוד שישה ימים את סקוטלנד בשלב הפלייאוף.

אז נכון, היורו רק נדחה בשנה ולא בוטל, אבל עבור שחקנים רבים ייתכן שנגנז החלום. באתר "sofoot" הגדילו לעשות וערכו רשימה מסקרנת במיוחד: עשרה שחקנים שנמצאים בכושר שיא והיו אמורים לככב ביורו הקרוב, אלא שכעת בכלל לא ברור מה יהיה מצבם ב-2021. אז היכונו לרשימה המפתיעה מאוד, גם כי בסופה נמצא כוכב אחד משלנו.

1. צ'ירו אימובילה
בחודש פברואר האחרון חגג חלוץ לאציו ונבחרת איטליה את יום הולדתו ה-30, אבל אין בכלל ספק שעונת 2019/20 היא הטובה שלו בקריירה. למעשה הוא כרגע הזוכה בתואר "נעל הזהב" של אירופה, עם 27 שערים ב-26 בשחקי בסרייה A. אלו מספרים שגם השיבו אותו לסגל הנבחרת בספטמבר האחרון אחרי היעדרות של שנתיים ויורו 2020 אמור היה לאפשר לו לשוב ולככב באליפות אירופה, שנתיים אחרי שאיטליה כשלה במוקדמות המונדיאל. עכשיו החשש הגדול של האיטלקים הוא שעד קיץ 2021, צ'ירו אימובילה יציג גרסה ישנה שלו – או כפי שסיכמו זאת ב"sofoot", ה"Covid-19" ייעלם מעולמנו ושוב נקבל את "Immobile-17".


אימובילה. נראה אותו בשיאו גם בקיץ הבא? (ANDREAS SOLARO/AFP via Getty Images)

2. טימו פוקי
נוריץ' אמנם נועלת את הטבלה בפרמיירליג, אבל הנציג הפינלנדי שלה בהחלט מינף את עונת 2019/20. אין אוהד כדורגל שלא מכיר את טימו פוקי, האיש שהעלה את הקנריות לליגה הטובה בעולם וגם הוביל את פינלנד ליורו. הוא היה מלך שערי הצ'מפיונשיפ בעונה שעברה, נבחר לשחקן חודש אוגוסט בפרמיירליג אחרי שכבש גם באנפילד בפתיחת העונה ובסך הכל הבקיע 11 שערי ליגה לקראת יורו היסטורי של ארצו. פוקי, שיחגוג את יום הולדתו ה-30 בעוד תשעה ימים, כעת מקווה שהעונה תסתיים עם כרטיס לעונה נוספת בפרמיירליג – אבל מי יודע מה יהיה עד השנה הבאה?


פוקי. מי יודע מה יהיה עד קיץ 2021 (Justin Setterfield/Getty Images)

3. דימיטרי פאייה
מדובר בקשר שכבש את אנגליה כשהיה בווסטהאם, ביורו 2016 היה אחד הכוכבים הגדולים וגם מאז חזרתו לצרפת הוביל את מארסיי להצלחה מסחררת – ב-2018 הוא אפילו הגיע איתה לגמר הליגה האירופית, אבל דווקא במשחק הזה נפצע והוחלף. זה גרם לכך שאת מונדיאל 2018 הוא ראה מהבית. השנה, כשהוא בן 33, הוא ציפה לשוב לנבחרת הטריקולור ואחרי ההפסד בגמר יורו 2016 אולי להשיג את הנקמה לה כל כך ציפה. לצערו, החיים אכזריים לפעמים.


פאייה. החיים אכזריים (AFP)

4. מנואל נוייר
שוער נבחרת גרמניה ובאיירן מינכן אולי כבר לא הטוב בעולם בתפקידו, גם אלוף עולם מכהן הוא כבר לא, אבל מי שיחגוג בסוף החודש את יום הולדתו ה-34 אמור היה לעמוד בשער המאנשפט. בעונה הבאה, בבאיירן מינכן, הוא יתחרה על אפודת השוער הראשון עם אלכסנדר נובל וזה בהחלט יכול להיות תחילתו של עידן חדש, כשגם מארק אנדרה טר שטגן מברצלונה מאיים על מקומו בשער הנבחרת. לנוייר, שרשם 92 הופעות בנבחרת, כבר סופסל ב-2019 פעמיים על ידי יואכים לב והדבר מעיד על שינוי אפשרי עד הקיץ הבא.


התחרות על עמדת השוער הראשון בגרמניה רק תגבר (Jörg Schüler/Bongarts/Getty Images)

5. טרנט אלכסנדר ארנולד
במונדיאל האחרון, בו נעצרה אנגליה רק בחצי הגמר, רשם מגן ליברפול 79 דקות בלבד, בשלב הבתים נגד בלגיה. מאז חלפו כמעט שנתיים והוא בהחלט ביסס את עצמו כמגן הימני הטוב בעולם. הילד שגדל בליברפול זכה עמה בליגת האלופות, שבר שיאי בישולים מעמדת המגן ויחד עם חברו בצד שמאל של ההגנה, אנדי רוברטסון, שינה את כל החשיבה על עמדת המגן. הקיץ הוא ללא צל של ספק צריך היה להיות המגן הראשון של גארת' סאות'גייט, אבל גם הוא יצטרך לחכות שנה נוספת כדי לקוות לרשום טורניר גדול ראשון כשחקן הרכב. עבור יריביו לעמדה, קיירן טריפייר וקייל ווקר, זו הזדמנות בת למעלה משנה כדי לנסות ולהשיג את חולצת ההרכב מחדש. 


טרנט אלכסנדר ארנולד. המגן הלוהט בעולם (Gettyimages / ספורט1)

6. סטיבן ברחאוס
בגיל 28, חלוץ פיינורד רושם אולי את עונת השיא בקריירה. העונה הוא כבש 15 שערים ב-24 מחזורים בהולנד ולראשונה אולי הוא יסיים כמלך השערים בארצו, מה ששכנע את מאמן נבחרת האורנג' רונלד קומאן להחזירו לנבחרת. ולשמחת ההולנדים – הם הבטיחו את מקומם ביורו אחרי הכישלונות בשנים האחרונות. לאחר פציעת הכוכב הגדול ממפיס דפאיי, ברחאוס אמור היה לתפוס את מקומו ולהיות שחקן הרכב באליפות אירופה, "כבר פרשו עבורו את השטיח האדום", נכתב. שש שנים מאז הטורניר הגדול האחרון של הולנד, הכל כבר היה מוכן לחזרתה לטורניר גדול, ובראחוס אמור היה להוביל אותה בחוד. עד השנה הבאה, כנראה שהסיטואציה תשתנה.


ברחאוס (Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)

7. כריסטיאנו רונאלדו
כשפורטוגל זכתה ביורו 2016, כל העולם ראה את הכוכב הכי גדול של הסלסאו, אולי השחקן הטוב ביותר בעולם, כריסטיאנו רונאלדו, מדריך את חבריו מהספסל. ב-2004, בטורניר שנערך בפורטוגל, כריסטיאנו הצעיר, שהיה אז בן 19, מירר בבכי לאחר שיוון רשמה את אחת הסנסציות הגדולות על חשבון נבחרתו. גם ב-2008 וב-2012 מי שזכה בכדור הזהב כבר חמש פעמים הודח על ידי נבחרות גרמניה וספרד בהתאמה. לכן, ביורו 2020, בגיל 35, CR7 נערך למה שכנראה היה אמור להיות הטורניר הגדול האחרון שלו. בקיץ הבא, ביורו 2021, כריסטיאנו רונאלדו כבר יהיה בן 36 – ולהקל עליו זה בטוח לא יוכל. גם אם הוא יהיה אותו כובש בחסד עליון, פיזית זה לא יהיה אותו הדבר, כך לפחות מעריכים כותבי "sofoot". לנו נותר לקוות שנראה אותו גם בקיץ 2021 ובמלוא תפארתו.


נראה אותו בגיל 36. כריסטיאנו רונאלדו (MARCO BERTORELLO/AFP via Getty Images)

8. תומאש סוצ'ק
אולי השם הכי פחות מוכר ברשימה הוא כוכב נבחרת צ'כיה והרכש החדש של ווסטהאם מינואר האחרון. הקשר האחורי, מי שהיה קפטן סלביה פראג והוביל אותה לקמפיין מוצלח למדי מבחינתה בבית מוות בליגת האלופות, עם אינטר, ברצלונה ודורטמונד, אמור היה בגיל 25 להיות אחת הפריצות היותר מעניינות של היורו. אמנם בניגוד לאחרים הוא עוד יכול לככב גם בעונה הבאה, אבל אור הזרקורים בוודאי לא יהיה עליו כפי שהוא בעונת 2019/20.


סוצ'ק מוצג בווסטהאם. אור הזרקורים לא יהיה עליו, כנראה (GLYN KIRK/AFP via Getty Images)

9. וינסנט קומפני
הבלם הוותיק והקפטן של נבחרת בלגיה יחגוג בחודש הבא את יום הולדתו ה-34. על הרעיון להיות מאמן-שחקן באנדרלכט הוא כבר ויתר בשלב זה, אבל המעבר מאנגליה לבלגיה, מה שאפשר לראות כבחירה לעזוב את הרמות הגבוהות ביותר של הכדורגל, יכולה גם להתחיל לסמן את סופה של קריירה מפוארת שכוללת גם "שער אליפות" רק בשנה שעברה עם מנצ'סטר סיטי. היורו הזה יכול היה להיות מעין כבוד אחרון של "השדים האדומים" לבלם, אבל כעת יצטרך המאמן רוברטו מרטינס לשקול ברצינות אם קומפני גרסת קיץ 2021 יכול להוביל את מרכז ההגנה של המדורגת מספר 1 בעולם בדירוג פיפ"א נכון לנובמבר האחרון.


בלגיה תכננה לתת לו כבוד אחרון. יחכו ל-2021? (VIRGINIE LEFOUR/AFP/Getty Images)


10. ערן זהבי
זו לא טעות. נבחרת ישראל עדיין לא הבטיחה את מקומה ביורו הבא וזה גם לא אנחנו שבחרנו בכוכב גוואנגז'ו ר.פ לסגור את העשירייה. מי שהדהים את אירופה כולה כשעד רגעי הסיום היה מלך שערי המוקדמות, הצליח להכניס את עצמו לרשימה היוקרתית למרות הכל. בגיל 32, זהבי, כידוע, כבר הפך ללהיט בסין עם 87 שערים ו-26 אסיסטים ב-99 משחקים בליגה, בכתבה גם מזכירים כיצד סחף את הפועל ומכבי ת"א לקמפיינים בליגת האלופות (ואפילו הזכירו כיצד להכניע את הוגו לוריס במדים האדומים ב-2010) ואחרי שסיים במקום השני כשרק הארי קיין מקדים אותו, מסכימים ב"sofoot" שזה יכול היה להיות הקיץ שלו. אבל כמו שהם סיכמו זאת – "יורו לא יהיה הקיץ, וגם לא ערן זהבי".


זהבי. צריך לעבור גם את סקוטלנד בדרך ליורו, אך נכנס לרשימה היוקרתית (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי