פיפ"א תמליץ: חוזים יוארכו אוטומטית, חלון ההעברות לא ייסגר

פיפ"א
פיפ"א | OZAN KOSE/AFP via Getty Image

הפדרציה הבינלאומית לכדורגל תתכנס ועל פי מסמך שהגיע לידי "רויטרס", תמליץ כי שחקנים ומאמנים שמסיימים חוזה יישארו עד לסיום התחרויות בהן קבוצתם מתחרה, בהתאם לתאריכים החדשים שייקבעו

(גודל טקסט)

לאחר שבאמצע השבוע כבר דווח על כוונת פיפ"א להשאיר את חלון ההעברות פתוח במשך חצי שנה, היום (חמישי) נחשף ב"רויטרס" מסמך לפיו פיפ"א תמליץ כי חוזי שחקנים ומאמנים שמסתיימים בסוף העונה, משמע ב-30.6 לכל המאוחר, יוארכו באופן אוטומטי עד לסיום הליגה המקומית והתחרויות בהן קבוצתם עדיין משתתפת כחלק מעונת 2019/20. 

לא אחת נכתב בימים האחרונים על חשש גדול בקרב מועדונים שימצאו את עצמם נפרדים משחקני סגל רבים במהלך העונה, בהנחה שאכן העולם יכניע את נגיף הקורונה וישוב לשגרה בהקדם וכך גם ענפי הספורט והכדורגל בפרט יחודשו ויאפשרו את סיום התחרויות. הבעיה, כאמור, היא ששחקנים רבים ומאמנים חתומים עד ה-31.5 או ה-30.6, כך שאם הליגות יגיעו לרגעי ההכרעה רק במהלך חודש יולי, נניח, שחקנים משמעותיים עשויים לנצל זאת כדי לעזוב רגע לפני שריקת הסיום הגורלית של העונה.

לכן, כעת חושפים ב"רויטרס", פיפ"א תמליץ על הארכה אוטומטית של חוזים שאמורים להסתיים. זו גם הסיבה שפיפ"א אכן מעוניינת בהארכת חלון ההעברות לתקופה ממושכת – כך שחקנים שמסיימים חוזה לא ייפגעו ויזכו לחלון הזדמנויות חדש וארוך כדי לדאוג לעתידם – ובמקביל נכתב גם כי פיפ"א מפצירה במועדונים לשוחח עם השחקנים ולעשות את הכל כדי להגיע לסיכום בכל הנוגע לקיזוזי שכר במהלך "פגרת הקורונה". גם חוזים שאמורים להיכנס לתוקף בתחילת העונה יצטרכו להשתנות וכמו בכל הנוגע לשחקנים שמסיימים חוזה, ההמלצה היא שתוקפם יידחה וייכנס לתוקף בהתאם לזמן החדש שייקבע לתחילת העונה הבאה בהתאם למדינה אליה יעברו.

יש לציין כי טרם התקבלה שום החלטה רשמית ובשלב זה מדובר בהמלצות בלבד.


דויד סילבה. הודיע שיעזוב את מנצ'סטר סיטי בסוף העונה, אך זה עלול להידחות זמן מה (LINDSEY PARNABY/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי