אולימפיאקוס מואשמת בהטיית משחקים ועשויה לרדת ליגה

שחקני אולימפיאקוס חוגגים
שחקני אולימפיאקוס חוגגים | ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images

בתקשורת היוונית טוענים שוועדת האתיקה של הכדורגל פתחה מחדש חקירה מלפני חמש שנים, ההמלצה היא להעניש את מוליכת הטבלה והאלופה שבדרך בהורדה לליגת המשנה

(גודל טקסט)

בשבועות האחרונים אנו שומעים בעיקר על עולות ויורדות שמוקפאות, בליגות שנמצאות בסכנת ביטול ובקבוצות שנמצאת בפסגה וחוששות שיילקח מהן תואר אליפות בו הן היו על סף זכייה, אבל האם ביוון האלופה שבדרך תמצא את עצמה יורדת לליגה השנייה?

על פי הדיווחים בשעות האחרונות (שבת) ביוון, המוליכה אולימפיאקוס נמצאה אשמה בקניית משחקים ועלולה להיענש בהורדת ליגה. מדובר בפרשה שהחלה כבר בשנת 2015, אז האדומים מפיראוס גברו 1:2 על אטרומיטוס במשחק שהעלה לא מעט חשדות. 15 אנשים נחקרו וזוכו בסופו של דבר מאשמה, אלא שלאחרונה החקירה נפתחה מחדש וכעת הצדדים מואשמים בהטיית התוצאה לצורך הימורי ספורט.

בנוסף למפגש בין אולימפיאקוס לאטרומיטוס, ועדת האתיקה של הכדורגל היווני מצאה כי תוצאתם של שישה משחקים נוספים נקבעו מראש, כולל אחד של פנאתינייקוס, אולם בעלי אולימפיאקוס, ואגליס מרינאקיס שהוא גם בעליה של נוטינגהאם פורסט האנגלית, היה הדמות המרכזית בפרשה ועל כן ההצעה היא להרחיקו לאלתר מעולם הכדורגל, בנוסף לקנס על סך שלושה מיליון יורו והורדת אולימפיאקוס לליגה השנייה.


שחקני אולימפיאקוס בתחילת העונה (LOUISA GOULIAMAKI/AFP via Getty Images)

בפיראוס לא מתרגשים מהדיווחים האחרונים, הודפים אותם וטוענים שמדובר בהאשמות קשות, אך דומות לאלו שנשמעו לא אחת בשנים האחרונות ובכל זאת הקבוצה מעולם לא נענשה. העונה היא אף ביתרון של 14 נקודות על פני האלופה הנוכחית פאוק סלוניקי וכידוע הדיחה את ארסנל מהליגה האירופית בשלב 32 האחרונות ובשמינית הגמר סיימה ב-1:1 ביתי מול וולבס במשחק הראשון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי