צפו בתקציר: 0:2 אדיר לישראל על אלבניה

בירם כיאל
בירם כיאל | דני מרון

החבורה של הרצוג חיברה ניצחון שני ברציפות ועלתה לפסגת הבית. הרוש נעל את השער וסיפק בישול גדול לחמד (8), סבע הכפיל עם שער בכורה במדים הלאומיים (83). בחודש הבא: משחק של להיות או לחדול בגלאגזו

(גודל טקסט)

חלום העלייה ליורו 2020 חי ובועט. אחרי ה-1:2 המרשים על סקוטלנד בסמי עופר, נבחרת ישראל חיברה הערב (ראשון) ניצחון שני ברציפות במסגרת המחזור השלישי של ליגת האומות כשגברה על נבחרת אלבניה 0:2 במשחקה הראשון אי פעם באצטדיון טוטו טרנר לעיני כ-15,000 צופים שסיפקו אווירה יוצאת מן הכלל.


אריאל הרוש, שוער הפועל באר שבע, היה האיש המרכזי של אנדי הרצוג כשסיפק שלל הצלות נפלאות והוסיף בישול מדהים על 80 מטר לתומר חמד שכבש את השער הראשון כבר בדקה השמינית. שבע דקות לסיום דיא סבע המחליף, שהיה בכותרות במהלך סוף השבוע זכר לתקרית עם אלירן עטר, הכפיל עם שערו הראשון במדים הלאומיים ונתן את האות לחגיגות הגדולות.


אנדי הרצוג ביצע שינוי אחד בלבד בהרכב כשתומר חמד פתח בחוד לצידו של מואנס דאבור על חשבונו של בן שהר שנפגע ושחרר מהסגל. הנבחרת פתחה את המשחק בהתלהבות גדולה ובאה על שכרה כעבור שמונה דקות. אריאל הרוש, שסיפק הצלה מטורפת רק דקה קודם לכן, שלח בעיטת שוער אדירה על 80 מטר לתומר חמד –  שרבים הרימו גבה על הצבתו בהרכב – שהבקיע את שערו ה-17 במדי ישראל והכניס את האצטדיון לטירוף.


ככל שהדקות חלפו האלבנים נכנסו למשחק וישראל נעלמה, אבל השוער של הפועל באר שבע – גיבור המשחק – היה שם פעם אחר פעם, שמר על רשת נקייה עם מספר עצירות יוצאות מן הכלל והשרה שקט על ההגנה בכחול לבן.



ייני חוגג עם סבע את שער הבכורה (דני מרון)


בפתיחת המחצית השנייה אנדי הרצוג נאלץ לבצע חילוף מוקדם. איתן טיבי, שכמעט ולא משחק במדי מכבי תל אביב, מתח את השריר והוחלף על ידי שיר צדק. תחילה המאמן סימן לעאיד חבשי להיכנס, אך בסופו של דבר הוחלט שבלם הפועל באר שבע – שמכיר את האצטדיון מקרוב ויש לו ניסיון רב יותר במערך שלושת הבלמים – יהיה האיש שייכנס.


האלבנים היו טובים בהרבה במחצית השנייה ותקפו גלים גלים, אך לא היו מספיק מדויקים והחבורה של הרצוג נלחמה על כל כדור והוכיחה אופי. ישראל, מנגד, הסתפקה בהתקפות מתפרצות מסוכנות ולא הייתה רחוקה מהשער השני, אבל מואנס דאבור לא היה חד. בדקה ה-83 ישראל הצליחה לכבוש את השער המיוחל. דיא סבע המחליף קיבל כדור מביברס נאתכו ובעט כדור חזק ברגל ימין ששינה כיוון וחדר לרשת, 0:2 מדהים לנבחרת.


בעקבות הניצחון נבחרת ישראל עלתה לראשות הבית עם שש נקודות משלושה משחקים ובעוד כחודש, ב-20.11, היא תצא למשחק חוץ גורלי בגלאזגו מול סקוטלנד בידיעה שתיקו יבטיח לה את המקום הראשון והעפלה לשלב הפיינל-פור בו היא תיאבק עם שלוש נבחרת נוספות על הכרטיס לאליפות אירופה שתיערך בשנת 2020 ב-12 מדינות שונות. 

 
 


השתווה לנמני ואוחנה עם 17 שערים במדי הנבחרת. חמד (דני מרון)

אווירה מחשמלת בטרנר (דני מרון)


הרכבים
ישראל: אריאל הרוש, אלי דסה, איתן טיבי (שיר צדק, 46), עומרי בן הרוש, שרן ייני, טאלב טוואטחה (עאיד חבשי, 77), ביברס נאתכו, בירם כיאל, דור פרץ, מואנס דאבור, תומר חמד (דיא סבע, 66).


אלבניה: תומאס סטרקושה, אלסייד הוסאיי, בראט ג'ימסיטי, מארגים מבראיי, אגזון בינאקו, טאולנט ג'אקה, מיגיין באשה, לדיאן ממושאי, מירטו אוזוני, בקים בלאי, ארוס גרזדה.


מהלך המשחק
עוד לפני שריקת הפתיחה, נבחרת ישראל נפרדה מאליניב ברדה שפרש מכדורגל. החלוץ, שהבקיע 12 שערים ב-38 הופעות במדים הלאומיים, זכה לחולצה ממוסגרת ומחיאות כפיים סוערות מהצופים באצטדיון.



12 שערים ב-38 הופעות במדי הנבחרת. ברדה עם ברקת וזוארץ (דני מרון)


דקה 1: המשחק הראשון של נבחרת ישראל אי פעם בטרנר יצא לדרך לעיני אצטדיון כמעט מלא.


דקה 7: בקים בלאי נגח בעוצמה מתוך הרחבה, אך אריאל הרוש התעופף והדף בצורה נפלאה.



טוואטחה במאבק על הכדור (דני מרון)


דקה 8, ישראל עלתה ל-0:1: אריאל הרוש, שהשאיר את הנבחרת בחיים עם הצלה גדולה, שלח כדור אדיר על 80 מטר לתומר חמד שהכניע בקלילות את השוער האלבני והעלה את ישראל ליתרון מוקדם. טירוף בטרנר!


דקה 16: אלי דסה פרץ בצורה נפלאה ומצא את דור פרץ, אבל הבעיטה שלו נבלמה על ידי ההגנה האלבנית.


דקה 22: בלאי שוב נגח משמונה מטרים, הרוש היה במקום פעם נוספת והדף היטב.



החברים חוגגים עם חמד את השער היקר (דני מרון)


דקה 25: התקפה טובה של אלבניה הסתיימה ביציאה נהדרת של אריאל הרוש שהרחיק לקרן.


דקה 35: ג'אקה בחן את הרוש בבעיטה מהאוויר, אך השוער זינק בצורה טובה והרחיק את הסכנה.


דקה 39: איתן טיבי נפגע ברגלו ועושה רושם שהוא יוחלף בדקות הקרובות. עאיד חבשי קם להתחמם.

 


בירם כיאל (דני מרון)

המצטיין של ישראל ב-45 הדקות הראשונות. אריאל הרוש (דני מרון)


דקה 46, חילוף ראשון בנבחרת ישראל: עאיד חבשי היה אמור לעלות, אך בסופו של דבר אנדי הרצוג החליט ללכת על שיר צדק שהחליף את איתן טיבי הפצוע.


דקה 48: דור פרץ מימין והשאיר כדור גדול למואנס דאבור שהמשיך בנגיעה אחת החוצה.



דור פרץ. מהלך אדיר שלו כמעט הסתיים בשני של הנבחרת (דני מרון)


דקה 59: בירם כיאל הפעלתן השתחרר משחקן אלבני ושלח בעיטה שטוחה מ-20 מטר שנעצרה אצל השוער.


דקה 61: הוסאיי הגביה כדור חד מימין, למזלו של הרוש אף שחקן אלבני לא הצליח להגיע בזמן.


דקה 64: כדור חופשי ג'אקה כמעט הכניע את אריאל הרוש, אך פגע בחומה וחמק החוצה.



שיתוף פעולה טוב עם דור פרץ. אלי דסה (דני מרון)


דקה 66: דיא סבע עלה מהספסל על חשבונו של כובש השער תומר חמד שזכה למחיאות כפיים סוערות.


דקה 75: ג'אקה בעט מ-22 מטרים, אריאל הרוש שוב היה במקום והדף.


דקה 77: עאיד חבשי החליף את טאלב טוואטחה שנפצע, עומרי בן הרוש עבר לשחק בעמדת המגן השמאלי.
 


התייעצות משולשת לפני ביצוע הכדור החופשי (דני מרון)


דקה 80: דאבור בעט מ-20 מטרים כדור מסובב, סטרקושה ירד טוב והדף. אלי דסה הגיע ראשון לריבאונד ומצא שוב את דאבור שבעט, אך השוער שוב היה במקום והדף לקרן.


דקה 83, נבחרת ישראל עלתה ל-0:2: ביברס נאתכו מצא את דיא סבע שבעט כדור חזק ששינה כיוון וחדר לרשת. שער בכורה למלך שערי הליגה בעונה החולפת בנבחרת ישראל.



חגיגה גדול בטרנר (דני מרון)

עוד משחק טוב. ביברס נאתכו (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי