"מעתה אימרו: CR700". הפנומן זוכה לשבחים, הנבחרת חוטפת

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | GENYA SAVILOV/AFP via Getty Images

החלוץ שהגיע ל-700 שערים: "אי אפשר סתם להגיע למספרים האלה, נהנה מהרגע". בסלסאו בירכו: "אגדה אמיתית לא עוצרת לעולם".מנגד, אלופת אירופה ספגה ביקורת לאחר ההפסד לאוקראינה: "כישלון מכף רגל ועד ראש"

(גודל טקסט)
נבחרת פורטוגל, אלופת אירופה ומחזיקת גביע האומות להזכירכם, נכנעה אתמול (שני) 2:1 לאוקראינה ורשמה את הפסד הבכורה שלה מאז הודחה בשמינית גמר מונדיאל 2018 על ידי נבחרת אורוגוואי. בנבחרת של פרננדו סנטוס, שאיבדה את הסיכוי לסיים בראשות הבית, התנחמו בציון הדרך המרגש של כריסטיאנו רונאלדו שהגיע ל-700 גולים בקריירה, כשרק חמישה עשו זאת לפניו, 95 מהם במדי הנבחרת. הוא עשה זאת ב-973 משחקים כשהוא כובש לפחות שער ב-458 מהם.


רונאלדו אמר: "אי אפשר להגיע סתם למספרים האלה. אני מודה לחבריי לקבוצה, לקולגות ולמאמנים שעזרו לי להפוך לשחקן שאני, אני מאוכזב שלא ניצחנו אבל גאה בקבוצה על המאמץ. כמה שיאים שברתי? אני לא יודע, אני צריך ליהנות מהרגע ולהודות למי שעזר לי להגיע לציון הדרך המרשים הזה. בפעם הראשונה ששיחקתי במגרש הזה – זכיתי בליגת האלופות, זה רגע יפה ששייך לעבר. היום (אתמול) שיחקנו טוב אך לא יכולנו לנצח. שיאים מגיעים באופן טבעי, בלי אובססיה. אני לא מחפש אותם – הם מחפשים אותי".


על רקע סרטון של 2:45 עם מיטב שעריו מכל התחנות אותן עבר בקריירה, כתב רונאלדו לאוהדים ברשתות החברתיות: "גאה להבקיע את השער ה-700 בקריירה שלי, אני רוצה לחלוק את הכבוד הזה עם כל מי שעזר לי להגיע לציון הדרך. היום (אתמול) לא השגנו את התוצאה שרצינו אבל יחד נעלה ליורו 2020". בדף הרשמי של הנבחרת בטוויטר בירכו גם כן: "הטוב ביותר בעולם עשה היסטוריה והוא חושב רק על השער הבא. מכיוון שאגדה אמיתית לא עוצרת לעולם". 


 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Orgulhoso por marcar o golo 700 da minha carreira. Gostaria de partilhar com todos aqueles que me ajudaram a atingir esta marca. Hoje não conseguimos o resultado que queríamos mas juntos conseguiremos a qualificação para o Euro2020.

A post shared by Cristiano Ronaldo (@cristiano) on



ברחבי העולם כמובן פירגנו כמובן. בגאזטה דלה ספורט האיטלקי נכתב": "רונאלדו השלים את חובתו – השער ה-700, והוסיף עוד שיא לאוסף. ברור לכם שהוא עוד חולם להגיע ליוזף ביקאן האוסטרי שכבש 885 שערים". ב-BBC נכתב: "אתה קורא על שיא והוא בטח שבר אותו", וציינו את השיאים שהוא עוד רוצה לשבור – להפוך לשחקן שכבש הכי הרבה שערים בחמש הליגות הבכירות באירופה, לטפס למקום הראשון בטבלת כובשי השערים בנבחרות ועוד ארבעה שערים במעמד גמר ליגת האלופות כדי לשפץ את השיא של אלפרדו די סטפאנו ופרנץ פושקאש.  ב"אס" הספרדי נכתב: "כריסטיאנו נגע בהיסטוריה מבלי להזדקק לאלף משחקים. מעתה אמרו: CR700. שמו כבר חרוט אצל הדורות הבאים". 


מנגד, אלופת אירופה ספגה ביקורת קשה במולדתה. ב"רקורד" נכתב: "ההפסד באוקראינה חתם את האפשרות להעפיל מראשות הבית. כישלון מכף רגל ועד ראש. הקשר בין כמות ואיכות, חולשה בהגנה וגם בהתקפה. הנבחרת שוב סבלה מהבעיות הקבועות". ב"A Bola" נכתב: "פורטוגל אומרת שלום למקום הראשון ותצטרך להיאבק עם סרביה על הסגנות. רונאלדו עשה היסטוריה אך הדרך ליורו מסתבכת".

פרננדו סנטוס ניתח את המשחק בסיום: "התחלנו טוב את המשחק, עם מספר הזדמנויות, ואז הם הצליחו לכבוש. ניסינו להגיב אבל בכל פעם שאוקראינה יצאה קדימה – היו לנו קשיים. אני חושב שהשתפרנו במחצית השנייה אבל ירדנו לפיגור 2:0 לא הוגן. שיחקנו הרבה עם הלב ופחות עם הראש. ביקשתי מהשחקנים להיות חזקים יותר בהגנה ולהיות מרוכזים. שני המשחקים הבאים הם כמו גמר ואנחנו חייבים לנצח".




שחקני נבחרת פורטוגל מאוכזבים. הסיכוי למקום הראשון אבד (GENYA SAVILOV/AFP via Getty Images)
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי