דרמת ענק: ספרד סחטה מגרמניה 1:1 בדקה ה-95

טימו ורנר, טיאגו אלקנטרה | Matthias Hangst/Getty Images

ורנר העניק יתרון למאנשאפט עם ביצוע יפה והניצחון כבר היה בידיים שלהם, אך גאיה סיפק סיום מטורף עם שוויון מאוחר. אנסו פאטי ערך בכורה במדי הלה-רוחה בגיל 17 בלבד, אוקראינה ניצחה 1:2 את שווייץ

(גודל טקסט)

טירוף הנבחרות חזר אלינו הערב (חמישי) עם קרב ענקיות בין גרמניה לספרד, בו קיבלנו 1:1 סופר-דרמטי במשחק המשחק הראשון של בית 4 בדרג A של ליגת האומות. עבור כל השחקנים היה זה משחק רשמי ראשון לעונת 2020/21, ועל כן הקצב לא היה יותר מדי אינטנסיבי לאורך כל המשחק, אך בכל זאת קיבלנו התמודדות נהדרת עם סיום אדיר. אגב, במשחק הנוסף בבית, אוקראינה גברה 1:2 על שווייץ משערים של אנדריי ירמולנקו ואולכסנדר זינצ'נקו.

ובחזרה לקרב בין אלופות העולם של 2010 ו-2014. שני כוכבים צעירים קיבלו את הצ'אנס מהמאמן לואיס אנריקה וערכו הופעת בכורה בספרד – פראן טורס בן ה-20, שעבר הקיץ מוולנסיה למנצ'סטר סיטי ופתח בהרכב, וגם אנסו פאטי, שחקנה של ברצלונה, שעלה לשחק בגיל 17 בלבד כאשר נכנס כמחליף עם פתיחת המחצית השנייה. גם מיקל מרינו ואוסקר רודריגס שיחקו לראשונה בנבחרת הבוגרת של הלה-רוחה. מנגד, יואכים לב העניק הופעת בכורה למגן השמאלי הנפלא של אטאלנטה, רובין גוסנס, שאף רשם בישול.

צפו בתקציר: 1:1 בין גרמניה לספרד

הקצב בפתיחת המשחק היה מהיר, שתי הנבחרות הגיעו למצבים והגרמנים היו מסוכנים יותר, אך נתקלו ביכולת טובה של דויד דה חאה בין הקורות של ספרד. שוער מנצ'סטר יונייטד הדף הזדמנויות של טילו קהרר, יוליאן דראקסלר ולירוי סאנה, כאשר בצד השני רודריגו מורנו הגיע לשני מצבים טובים, אך פספס בגדול, עד לשריקה לסיום המחצית המאופסת. ואז, בדקה ה-52, הסכר נפרץ וטימו ורנר העלה את גרמניה ל-0:1. גוסנס מצא את חלוץ צ'לסי ברחבה, והסקורר בן ה-24 סיפק סיומת חדה ומצוינת אל הרשת של דויד דה חאה, שכבר לא יכל להושיע את הספרדים.

אנסו פאטי | Matthias Hangst/Getty Images

בשלוש-ארבע הדקות שלאחר הכיבוש המאנשאפט ניסו לנצל את המומנטום ולכבוש, אך ורנר פספס הזדמנות גדולה להשלים צמד ולאחר מכן ספרד השתלטה על העניינים וניסתה להשיג את השוויון, אך ללא הצלחה. כמעט ללא הצלחה. השופט אמנם הוסיף ארבע דקות תוספת זמן לסיום המשחק, אך בעקבות חילוף שביצעו הגרמנים נתן עוד דקה וחצי לשחק, ובדקה ה-94:59 הגיע השוויון, כשפראן טורס הגביה מצוין מהאגף הימני, רודריגו נגח לכיוון השער וחוסה גאיה המשיך מקרוב לרשת וסיפק את הסיום הכי דרמטי שיכול להיות. מיד לאחר מכן הגיעה השריקה.

יואכים לב | Christian Charisius/picture alliance via Getty Images
לואיס אנריקה | Christian Charisius/picture alliance via Getty Images

הרכבים

גרמניה: קווין טראפ, טילו קהרר, אנטוניו רודיגר, ניקלאס זולה, רובין גוסנס, אילקאיי גונדואן (סואט סרדאר, 74), טוני קרוס, אמרה צ'אן, יוליאן דראקסלר, לירוי סאנה (מתיאס גינטר, 63), טימו ורנר (רובין קוך, 90+1).

ספרד: דויד דה חאה, דני קרבחאל סרחיו ראמוס, פאו טורס, חוסה גאיה, סרחיו בוסקטס (מיקל מרינו, 57), טיאגו אלקנטרה, פביאן רואיס (אוסקר רודריגס, 80), חסוס נבאס (אנסו פאטי, 46), פראן טורס, רודריגו מורנו.

שחקני נבחרת גרמניה | Matthias Hangst/Getty Images
שחקני נבחרת ספרד | Christian Charisius/picture alliance via Getty Images

מהלך המשחק

בדקה ה-11 הגיעה ההזדמנות הראשונה במשחק, והיא הייתה שייכת לגרמניה. טוני קרוס הגביה כדור מהאגף השמאלי אל הרחבה, המגן הימני טילו קהרר הסתנן מצוין והגיע למצב נגיעה טוב, אך הכדור שלו נהדף על ידי דויד דה חאה לקרן. שלוש דקות לאחר מכן, לירוי סאנה הכניס כדור עומק מצוין ליוליאן דראקסלר, שבעט מתוך הרחבה, אך שוב דה חאה היה במקום והדף.

ניקלאס זולה, רודריגו מורנו | Christian Charisius/picture alliance via Getty Images

המאנשאפט המשיכו להיות מסוכנים, ובדקה ה-18 סאנה חתך מהאגף הימני לכיוון המרכז ושלח כדור מסובב פנטסטי לעבר הפינה הרחוקה של דה חאה, ששוב סיפק הצלה גדולה והמשיך את פתיחת המשחק הטובה שלו. בדקה ה-23 ספרד סוף סוף הגיעה למצב טוב, כשפביאן רואיס הגביה כדור חופשי מהאגף השמאלי אל תוך רחבת גרמניה, פאו טורס הוריד עם הראש לסרחיו בוסקטס שהמשיך מהאוויר לרשת, אך הכדור שלו נבלם על ידי אחד משחקני ההגנה.

פראן טורס, אמרה צ'אן | Christian Charisius/picture alliance via Getty Images
פראן טורס, אמרה צ'אן | Christian Charisius/picture alliance via Getty Images

רגע לפני הירידה למחצית, בדקה ה-45, רודריגו הגיע למצב של אחד על אחד מזווית קשה מול קווין טראפ, אך בעט לא מספיק טוב והשוער קווין טראפ הצליח להדוף עם הרגל.

טיאגו אלקנטרה, אילקאיי גונדואן | Matthias Hangst/Getty Images

ואז, בדקה ה-52, סוף סוף הסכר נפרץ וגרמניה עלתה ל-0:1. רובין גוסנס, בהופעת הבכורה שלו אצל המאנשאפט, העביר כדור רוחב שטוח מהאגף השמאלי אל הרחבה, שם המתין טימו ורנר. החלוץ הנהדר השתלט, הכין את עצמו וסיפק סיומת מצוינת עם כדור חד, חזק ושטוח לפינה השמאלית, כדור איתו דה חאה לא יכל להתמודד ונכנע.

טימו ורנר חוגג | Matthias Hangst/Getty Images
שחקני נבחרת גרמניה חוגגים | Matthias Hangst/Getty Images
שחקני נבחרת גרמניה חוגגים, טיאגו אלקנטרה מאוכזב | THOMAS KIENZLE/AFP via Getty Images

בדקה ה-58 רודריגו מורנו ביצע פעולה מצוינת, כשקיבל כדור 24 מטרים מהשער הגרמני עם הגב, הסתובב ושיגר כדור פנטסטי לעבר השער, אך פספס במעט את המסגרת. בדקה ה-61 ורנר קיבל הזדמנות גדולה להשלים צמד, כשקיבל כדור רוחב מלירוי סאנה, אך הגיע בצורה לא מספיק טובה והחמיץ ממצב של שער בטוח.

בדקה ה-64 פביאן רואיס הספרדי קיבל הזדמנות גדולה להשוות כשהגיע למצב של אחד על אחד מול קווין טראפ, אך השוער הגרמני יצא אליו מצוין, סגר לו את זוויות הבעיטה והכדור של הקשר הלך אל גופו של טראפ.

לירוי סאנה, פאו טורס | THOMAS KIENZLE/AFP via Getty Images

ספרד נכנסה לקצב והחלה ללחוץ בכדי להשיג את השוויון. היא לא הייתה רחוקה בדקה ה-70, כשטיאגו אלקנטרה המצוין, שעבר שחקן ובעט מ-20 מטרים, אך פספס במעט את המסגרת. ניקלאס זולה הגיע למצב נגיעה מצוין בדקה ה-77 אחרי הגבהה מהאגף הימני, אך שוב דה חאה סיפק הצלה נאה.

בדקה ה-86 טוני קרוס הגביה קרן נהדרת אל תוך רחבת ספרד, אנטוני רודיגר הגיע למצב נגיחה טוב, אך הכדור שלו היה גבוה.

סרחיו בוסקטס, יוליאן דראקסלר | Matthias Hangst/Getty Images

ואז הגיע הסיום המשוגע. השופט הוסיף ארבע דקות של תוספת, אך נתן עוד דקה מעבר לשחק כדי להשלים את הזמן שבוזבז בחילוף שביצעה גרמניה בתחילת התוספת. בדקה ה-95 פראן טורס פרץ באגף הימני, הגביה את הכדור לרחבה, רודריגו נגח לכיוון השער, חוסה גאיה המשיך מקרוב לרשת וקבע 1:1. שחקני גרמניה באו בתלונות על נבדל, שלא היה, מכיוון ששחקן שלהם שהה על הקו פצוע. מיד לאחר מכן הגיע שריקת הסיום שחתמה את הדרמה.

שחקני נבחרת ספרד חוגגים | Matthias Hangst/Getty Images
שחקני נבחרת ספרד חוגגים | Matthias Hangst/Getty Images
שחקני נבחרת ספרד חוגגים | Matthias Hangst/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי