קאנטה עשה היסטוריה, דשאן: "עדיין צריכים להשתפר בהתקפה"

קשר נבחרת צרפת הפך לראשון אי פעם שמחלץ מעל 10 כדורים בחמישה משחקים רצופים. המאמן מרוצה ממערך שלושת הבלמים, אך מבין שהיכולת הזאת לא תספיק. אמבפה הוסיף: "ננסה להיראות טוב יותר מול קרואטיה"

(גודל טקסט)

מפגת הקורונה דחקה הצידה את המשחקים הבינלאומיים, וכעת במסגרת ליגת האומות הנבחרות האירופיות נפגשות לראשונה אחרי קרוב לשנה. למשל נבחרת צרפת, אלופת העולם, ערכה אמש (שבת) מול שבדיה את המשחק הראשון שלה לאחר לא פחות מ-293 – הפער הגדול ביותר בין שני משחקים עוקבים של הטריקולור מאז 1947.

וגם על כר הדשא היה ניתן לזהות שישנה בעיה של חוסר חיבור. צרפת בעטה ארבע פעמיים בלבד למסגרת בשטוקהולם, ונזקקה למבצע אישי ענק של קיליאן אמבפה שהכריע את המשחק בדקה ה-41, לפני שאנטואן גריזמן בעט כדור עונשין מ-11 מטרים לשמיים. אגב חלוצה של פריז סן ז'רמן אחראי על שבעה שערים (ארבעה גולים ושלושה בישולים) בשבעת משחקי הנבחרת האחרונים שלו.

אך עם כל הכבוד לאמבפה, מי שקיבל את מירב המחמאות בכלי התקשורת בצרפת הוא אנגולו קאנטה. קשרה של צ'לסי שלט במרכז השדה וקבע היסטוריה כאשר רשם משחק נבחרת חמישי ברציפות בו חילץ לפחות 10 כדורים ליריבה (אתמול חילץ 13). ב'פראנס פוטובל' שהעניקו לו את ציון 8 כתבו בסיום המשחק: "הוא היה רעל עבור היריבה. קשר של צ'לסי זז במגרש ברמה כמעט בלתי נסבלת. הוא לא נח לרגע ולא הזניח את תפקידו על המגרש, תוך כדי שהראה כמה יכולות מרשימות עם הכדור. משחק פשוט גדול".

קיליאן אמבפה חוגג | Linnea Rheborg/Getty Images

המאמן דידיה דשאן אמר בסיום המשחק: "למרות שהצלחנו לערוך מספר אימונים השבוע, לא הכל היה מושלם. מצד אחד ניסינו לראשונה את מערך שלושת הבלמים שעבד טוב עבורנו, אך מצד שני יכולנו להיראות טוב יותר בהתקפה".

"צריך לציין כי המערך איתו עלו השבדים (4-4-2) הוא הקשה ביותר להתקפות נגד. אני לא מחפש תירוצים, המשחקים האלו אף פעם לא קלים וצריך לקחת גם את האלמנט הפיזי בחשבון ושיתוף שחקנים כמו דאיו אופמאקנו שערך הופעת בכורה. אבל זה היה משחק חזרה טוב עבורנו".

דידיה דשאן. מרוצה מהמערך החדש | JOEL MARKLUND/POOL/AFP via Getty Images

כובש שער הניצחון קילאן אמבפה הוסיף: "זה טורניר חדש, והיה לא משחק חוץ לא פשוט. נלחמנו כמו שצריך והמשחק לא נפתח כמו שרצינו, אבל בהמשך ראינו שאנחנו יכולים להיראות טוב יותר. לגבי המערך החדש? כעת אני יותר קרוב לשער ואני מרוצה, אבל הדבר הכי חשוב הוא שניצחנו וכעת ננסה להציב יכולת טובה יותר מול קרואטיה בשלישי".

השוער והקפטן הוגו לוריס: "במחצית השנייה הייתה נסיגה ביכולת. השחקנים שיחקו מאוד חזק והקשו עלינו לשחק כמו שרצינו. היו דברים טובים ולא כל כך טובים, אנחנו לא הולכים להסתגל לסיטואציה החדשה בין לילה, היה לנו מעט מאוד ימים להתכונן. אבל זה תמיד יותר קל כשאתה על הדרך מנצח".

הוגו לוריס | Linnea Rheborg/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי