פאטי שבר שיאים, 0:4 לספרד. גרמניה אכזבה עם 1:1 מול שווייץ

אנסו פאטי וסרחיו ראמוס חוגגים עם שחקני נבחרת ספרד | Quality Sport Images/Getty Images

בגיל 17, השחקן כבש שער בכורה בנבחרת הבוגרת והפך לכובש הצעיר בתולדותיה בניצחון הגדול מול אוקראינה. ראמוס (צמד) ופראן טורס (שער בכורה) הוסיפו. המאנשאפט לא הרשימו ועם 2 נק' בלבד אחרי שני משחקים

(גודל טקסט)

יום המשחקים הראשון של המחזור השני בליגת האומות הסתיים הערב (ראשון) עם שני משחקים מסקרנים ביותר בדרג A, כאשר במוקד, ספרד הביסה 0:4 את אוקראינה בתצוגה מרשימה. בנוסף, גרמניה אכזבה ונפרדה ב-1:1 בלבד משווייץ. עבור הלה-רוחה היה זה ניצחון ראשון בקמפיין, אחרי שנפרדו מהמאנשאפט ב-1:1 ביום חמישי האחרון.

ספרד – אוקראינה 0:4

משחק מרשים מאוד של חניכיו של לואיס אנריקה. מול גרמניה במשחק הראשון זה לא היה נראה כל כך טוב, אבל הפעם הלה-רוחה ניטרלו לחלוטין את היריבה שלהם וביכולת מצוינת השיגו את הניצחון הגדול מול חניכיו של לא אחר מאשר אנדריי שבצ'נקו, חלוץ העבר האגדי. כעת, למפסידה שלוש נקודות במאזנה אחרי שניצחה במחזור הראשון 1:2 את שווייץ.

אנסו פאטי היה סיפור המשחק. החלוץ בן ה-17 של ברצלונה ערך במשחק הקודם את הופעת הבכורה שלו בנבחרת הבוגרת כשנכנס כמחליף, והפעם הוא קיבל את הקרדיט בהרכב, והוא כל כך הצדיק אותו. כבר בדקה השלישית הוא סחט פנדל אותו סרחיו ראמוס תרגם לשער. הבלם השלים צמד בדקה ה-29 כשנגח לרשת וניצל טעות של שוער אוקראינה (עלה למקום השני בטבלת כובשי כל הזמנים של הנבחרת).

סרחיו ראמוס כובש בפנדל | Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images
אנסו פאטי חוגג | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

ואז, בדקה ה-32, פאטי התכבד בשער בכורה בנבחרת עם ביצוע יפהפה, כשסיפק בעיטה מסובבת נפלאה מחוץ לרחבה אל הרשת. הוא הפך לכובש הצעיר ביותר בתולדות הלה-רוחה, ומעבר לכך, הפנדל שסחט היה המהיר ביותר אי פעם שקיבלה נבחרת ספרד. ללא ספק, כוכב נולד. במחצית השנייה השליטה המוחלטת של הספרדים נותרה בעינה, אך הם הורידו קצב, ובכל זאת כבשו את הרביעי בדקה ה-84 כשפראן טורס בן ה-20 (הרכש החדש של מנצ'סטר סיטי) כבש את שער הבכורה שלו בנבחרת בהופעתו השנייה עם סיומת טובה מתוך הרחבה.

דקה 3, ספרד עלתה ל-0:1: איזו פתיחה למשחק. אנסו פאטי ביצע מהלך נהדר באגף השמאלי, חדר לרחבת אוקראינה והוכשל. השופט שרק מיד לפנדל, אליו ניגש הקפטן סרחיו ראמוס, שבעט שמאלה והצליח להכניע את השוער למרות בעיטה סבירה בלבד.

סרחיו ראמוס חוגג עם אנסו פאטי | Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images

דקה 23: אנסו פאטי, בגיל 17 בלבד, היה הבולט בשחקני ספרד והיה מסוכן מאוד. הקיצוני של ברצלונה חתך מהאגף השמאלי ושלח כדור חד ושטוח לעבר הפינה הרחוקה, אך פספס במעט את המסגרת. כמעט שער בכורה בנבחרת לכוכב הצעיר. שלוש דקות לאחר מכן, הוא ניסה לכבוש במספרת מארבעה מטרים, אך מיקולה מטוויינקו חסם את הכדור בגופו ומנע שער ענק.

דקה 29, ספרד עלתה ל-0:2: סרחיו ראמוס גבירותיי ורבותיי. הבלם הוותיק של ריאל מדריד השלים צמד, כשקרן של דני אולמו מצאה את ראשו. הוא נגח לעבר השער, אם לומר את האמת, לא בצורה גדולה, אך טעות קשה של השוער אנדריי פיאטוב אפשרה לשחקן להשלים צמד.

סרחיו ראמוס חוגג | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images
שחקני נבחרת ספרד חוגגים | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

דקה 32, ספרד עלתה ל-0:3: חגיגה של הלה-רוחה. תגידו מזל טוב לאנסו פאטי הנפלא, שכבש שער בכורה בנבחרת והפך לכובש הצעיר בתולדותיה. ואיזה שער גדול זה היה. חלוץ ברצלונה, שהיה נפלא מפתיחת המשחק, קיבל כדור 18 מטרים מהשער, השתחרר, חתך לרגל ימין ושלח בעיטה מסובבת נפלאה אל הרשת. ילד פלא.

שחקני נבחרת ספרד חוגגים | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

דקה 84, ספרד עלתה ל-0:4: מזל טוב גם לפראן טורס. הרכש הטרי של מנצ'סטר סיטי, בהופעתו השנייה בנבחרת הבוגרת, סיפק שער בכורה בגיל 20 בלבד. כדור תועה הגיע אליו למצב טוב בתוך הרחבה, ובנגיעה אחת הוא בעט מצוין אל הרשת.

שחקני נבחרת ספרד חוגגים | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

שווייץ – גרמניה 1:1

כמו במשחק מול ספרד, גם הפעם המאנשאפט לא הרשימו, אך הפעם תיקו מול שווייץ פחות נסלח מאשר תיקו מול ספרד. אפשר להגיד בפה מלא שהתוצאה הזו מוצדקת. המאמן יואכים לב המשיך בשיטת שלושת הבלמים, ושחקניו לא נראו מספיק טוב. למרות זאת, הגרמנים עלו ליתרון מהיר בדקה ה-14 כשאילקאיי גונדואן כבש שער יפה עם בעיטה שטוחה וחכמה מחוץ לרחבה ולרשת.

עם זאת, הצדק נעשה בדקה ה-58, כשסילבן וידמר בבעיטה מצוינת מתוך הרחבה כבש אחרי בישול של בריל אמבולו. לגרמנים שתי נקודות בלבד אחרי שני משחקים וצריכים להציג שיפור גדול בחודש הבא, בו יפגשו את אוקראינה ושוב את שווייץ. לאחרונה נקודה אחת במאזנה אחרי שנכנעה לאוקראינה במחזור הראשון, ובמשחק הבא באוקטובר מצפה לה קרב קשה מול ספרד.

בריל אמבולו, אנטוניו רודיגר | Christian Charisius/picture alliance via Getty Images

דקה 14, גרמניה עלתה ל-0:1: המאנשאפט סיימו התקפה יפה בשער יפה. טילו קהרר מצא את יוליאן דראקסלר, שהעביר את הכדור למתיאס גינטר בתוך רחבת שוויץ. האחרון מסר לאחר לאילקאיי גונדואן, שבעט מ-15 מטרים כדור שטוח ומדויק לפינה הימנית ולרשת. סיומת מרשימה של קשר מנצ'סטר סיטי.

שחקני נבחרת גרמניה חוגגים | Matthias Hangst/Getty Images
שחקני נבחרת גרמניה חוגגים | Matthias Hangst/Getty Images

דקה 58, שווייץ השוותה ל-1:1: הצדק נעשה. גרמניה לא נראתה מספיק טוב, והשוויון הגיע בצדק. בריל אמבולו המצוין העביר כדור רוחב נהדר, סילבן וידמר הסתנן לרחבה ובעט נפלא בנגיעה אחת ברגל שמאל החלשה שלו כדור חזק לרשת.

שחקני נבחרת שווייץ חוגגים | Matthias Hangst/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי