איטליה ניצחה 0:1 בהולנד, נורבגיה והולאנד התעללו בצפון אירלנד

בארלה כבש את השער היחיד במשחק באמסטרדם, זאניולו נפצע והחשש הוא שמדובר בפגיעה קשה בברך. כוכב דורטמונד וסורלות' כבשו צמדים ב-1:5 בבלפסט, סקוטלנד ניצחה 1:2 את צ'כיה ב"בית הישראלי"

(גודל טקסט)

המחזור השני בליגת האומות נמשך גם הערב (שני) ועם כל הכבוד למשחקה של נבחרת ישראל נגד סלובקיה, מפגשים מרתקים לא פחות נערכו במקביל. במוקד היה ניצחונה של נבחרת איטליה בהולנד, ב"בית הישראלי" הצליחה סקוטלנד לנצח בצ'כיה את הנבחרת החלופית של המקומיים שהתייצבה לאחר שהתגלה חולה מאומת בקורונה לפני המשחק הקודם נגד סלובקיה ונורבגיה של ארלינג הולאנד ואלכסנדר סורלות' רמסה 1:5 את צפון אירלנד.

הולנד – איטליה 1:0

המשחק הכי מעניין הערב בליגת האומות התקיים באמסטרדם בין שתי נבחרות ענק שחוזרות לגדולתן. הולנד, עדיין ללא מאמן ראשי קבוע לאחר עזיבת רונאלד קומאן לברצלונה, החלה את הקמפיין עם 0:1 על פולין ופתחה הערב בהרכב חזק עוד יותר שכלל בין השאר את הרכש החדש של מנצ'סטר יונייטד, דוני ואן דה בייק לצד פרנקי דה יונג וג'ורג'יניו ויינאלדום ובחוד עלה ממפיס דפאי, אבל מולם התייצבה החבורה של רוברטו מנצ'יני, שאחרי 1:1 מאכזב מול בוסניה הגיעה בגישה רצינית הרבה יותר.

בסוף השבוע עלתה נבחרת האזורי בהרכב כמעט אחר לגמרי, עם שחקנים צעירים רבים, אבל באמסטרדם כבר חזרו להרכב מלך שערי הסרייה A וזוכה נעל הזהב, צ'ירו אימובילה, ניקולו זאניולו, ז'ורז'יניו וגם ג'יורג'יו קייליני. את השער היחיד בהתמודדות כבש דווקא קשר שפתח בשני המשחקים, ניקולו בארלה מאינטר שבתוספת הזמן של המחצית הראשונה הבקיע עם הראש והשלים מהלך מושלם של הלבנים. בצד העצוב, זאניולו נפגע בברכו ונאלץ לרדת מהמגרש בדקה ה-42, פציעה לא קלה על פי הערכה ראשונית.

ניקולו בארלה
ניקולו בארלה | Claudio Villa/Getty Images

בוסניה – פולין 2:1

באותו בית עם איטליה והולנד, גם ללא רוברט לבנדובסקי ששוחר ממשחקי נבחרת פולין בחלון הקרוב הצליחה פולין למחוק פיגור מוקדם ולצבור נקודות ראשונות בקמפיין אחרי הפסד 1:0 להולנד במחזור הפתיחה. האריס האירדינוביץ' כבש ראשון בפנדל בדקה ה-24, אולם קמיל גליק בדקה ה-45 וקמיל גורזיצקי בדקה ה-67 העניקו ליז'י בז'נצ'ק את הניצחון.

נבחרת פולין
נבחרת פולין | ELVIS BARUKCIC/AFP via Getty Images

צ'כיה – סקוטלנד 2:1

בשבת בבוקר, יממה לאחר שצ'כיה ניצחה 1:3 משכנע בסלובקיה, הודיעו ראשי הנבחרת על החלטתם שלא להתייצב למשחק מול סקוטלנד בשל העובדה שנמצא חולה קורונה בצוות והיה חשש לסכן את השחקנים בסגל. לאחר התערבות של אופ"א, הוחלף כל הסגל וצ'כיה אירחה הערב את סקוטלנד עם שחקנים מקומיים – למעשה רק שניים מכל הסגל שזומן רשם הופעה בנבחרת אי פעם.

המשחק דווקא החל עם יתרון מפתיע של יאקוב פשק, קשר סלובן ליברץ שכמובן ערך הופעת בכורה במדים הלאומיים, אבל הסקוטים התעשתו במהרה והפכו משערים של לינדון דייקס (27) ופנדל מוצלח של ראיין כריסטי בדקה ה-52 והשכיחו את היכולת החלשה נגד ישראל ביום שישי.

צפון אירלנד – נורבגיה 5:1

הסקנדינבים התאוששו מההפסד לאוסטריה בפתיחת הקמפיין ורשמו ניצחון בכורה, כשדרסו ללא רחמים את הבריטים בדרך לרשום שלוש נקודות ראשונות. המשחק נפתח בקצב מהיר מאוד: כבר בדקה השנייה מוחמד אליונוסי העלה את נורבגיה ליתרון, ארבע דקות לאחר מכן פאדי מקנייר איזן אך תוך דקה בלבד, ארלינג הולאנד כבש את השני של האורחים בביצוע יפהפה. אלכסנדר סורלות' הבקיע את השלישי בדקה ה-19 והשלים צמד בדקה ה-47, כשקבע 1:4. את החגיגה הנורבגית חתם הולאנד, עם שערו השני שנכבש בדקה ה-58.

ארלינג הולאנד
ארלינג הולאנד | David Fitzgerald/Sportsfile via Getty Images

אוסטריה – רומניה 3:2

דווקא אחרי הפתיחה המוצלחת בליגת האומות, האוסטרים פספסו בביתם הזדמנות להישאר לבד בפסגת בית א'. דניס אליבק כבש ראשון לזכות האורחת בדקה השלישית. חברו של מואנס דאבור בהופנהיים, כריסטוף באומגרטנר, השווה בדקה ה-17 אבל שש דקות בתוך המחצית השנייה, דראגוס גריגורה החזיר את היתרון לרומנים. אלכסנדרו מקסים הבקיע את השלישי בדקה ה-70, קארים אוניסיוו צימק בדקה ה-81 אך לא הצליח למנוע הפסד.

תוצאות נוספות

קזחסטן – בלארוס 2:1 (לחצו כאן לצפייה בתקציר)

אלבניה – ליטא 1:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי